HTML

Vasutaskritikus

Nem egy kritizáló vasutas, sokkal inkább egy vasutat kritzáló emberke vagyok az internet névtelensége mögül, különös tekintettel gyermekkori betegségemre melyből azóta sem gyógyultam ki: a vasútmodellezésre!

Címkék

2010 (5) 2011 (1) 2012 (1) 5047 (1) acme (2) adó 1% (2) alapítvány (1) albert (1) álmozdonyvezető (1) atomvonat (1) Balatonfüred (1) baleset (2) békéscsaba (2) blog (1) bombariadó (1) börze (3) Brawa (1) buék (1) burma (3) bygmodell (1) caf (2) cargo (1) deák (1) déli pályaudvar (1) demonstráció (1) domonkos (1) don quijote (1) elveszett (2) emlékhely (1) epoche (1) északi (1) étkezőkocsi (2) etwg (1) európa expressz (1) e bay (1) fidesz (5) film (3) flirt (1) flottaszerződés (1) fónagy (2) fonyód (1) fotó (1) Fuggerth (1) ganz (1) ganz v48 (1) gigant (2) Gödöllő (1) gyorsvasút (1) gysev (1) gyűjtemények (1) Halberstadti (1) hamisítás (1) heris (1) hiéna (2) holokauszt (2) ic 3g (1) ic plusz (1) index fórum (13) indóház (10) kamion (1) keksz (1) kelti pu (1) kerékpár (2) keskeny nyomtáv (2) keszthely (5) kiállítás (9) kína (3) korrupció (1) korszak (1) közbeszerzés (1) legjobb (1) limit (3) loc&more (1) logó (2) magánvasút (1) mátrai erőmű (1) máv (19) mavoe (1) máv start (6) máv trakció (1) metro proto (1) modell&hobbi (2) modellkit (4) moderátor (1) morop (2) motorvonat (1) mozdonyvezető (2) mszp (1) múzeum (4) nemdohányzó (1) nmj (2) nyugdíj (1) orient-expressz (1) óvoda (1) paksinuti (1) pályázat (4) pécs (1) peronkapu (1) photoshop (2) piko (2) piros (2) Poirot (1) politika (2) quabla (7) railtop (1) rch (1) reform (1) rendőrség (3) reptér (1) részeg (1) rézgaras (1) rivarossi (1) roco (4) start klub (1) svájc (1) széchenyi (2) székely gyors (1) szendvics (1) szerzői jogok (1) szülinap (1) tablet (1) tajvan (1) temofeszt (2) tillig (1) tisztaság (1) tothgun (4) traxx (3) trianon (1) újdonságok (9) vasút&modell (3) vatera (2) vészfék (1) vezérigazgató (2) vip (1) vonalbezárás (7) webshop (1) webzin (1) x1win (1) y kocsi (2) zsidó (2) Címkefelhő

2010.02.24. 15:57 vasutaskritikus

Bygmodell

 

Kisszériás gyártók közt harmadik a sorban, de ez nem feltétlenül a minőségre vonatkozik. Hogy pontosan hogyan is kezdődött nem emlékszem, mert nem tartottam komoly cégnek, a modelljeik kimerültek abban, hogy sosem látott teherkocsikat barnára mázoltak és felragasztottak rá egy Máv-logót. Ennek nem sok értelmét látom, annak ellenére, hogy nem vagyok elvakult szegecsszámláló. Igyekszem megtalálni azt a határt, amibe még beleférnek az ésszerű kompromisszumok, de már felesleges a szőrszálhasogatás. A korai Byg-modellekre igen nagy jóindulattal mondhattam még azt is hogy „modell”, azt már nem hogy autentikus, azt meg végképp nem hogy esetleg precíz lenne. Azt még a maiakra sem. Csak az utóbbi években álltak át olyan modellekre, aminek jó esetben még van eredetije is a magyar járműparkban, pl Res, Tagps, Tadgs. Eddigi legnagyobb dobásuk az 20-67-es középszámú IC-kocsik modellje volt, melyet műgyantából öntve sikerült kivitelezniük. Ez sajnos magában is hordozza azokat a negatívumokat amik a műgyanta-technológiából sajnos szükségszerűen adódnak, és mely hibák jellemzik is a kocsit. Természetesen ezek jól láthatóak is, ha 2 méternél közelebbről vesszük szemügyre a modellt. A kocsiszekrény görbe, domború, esetenként a kocsi tetejében van elég csúnya hajlat is, az anyagvastagság elég nagy.
Tudom, csináljak jobbat, de attól még ez sem jó. A színe sem az igazi, és a legnagyobb bajom, hogy Byg-ék a mai napig matricáznak mindent. Nem véletlen hogy sosem vettem tőlük semmit…

3 komment

Címkék: bygmodell


A bejegyzés trackback címe:

https://vasutaskritikus.blog.hu/api/trackback/id/tr411786970

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

mit nem mondasz 2010.02.26. 13:14:12

Bygmodellnek hívni egy céget, ami jó ha évi két dologgal előáll. Ehhez azért arc kell.

A minőség miatt meg nyugodtan hívhatnák Shytmodell -nek is. ('shit' annyi mind szar)

csodálom, hogy van aki képes ezért bármennyit is kiadni, nemhogy 25000-eket az IC kocsiért.

Sose volt még egy bygmodellem se, sokat kéne ahhoz fejlődniük, hogy legyen.

A kommunikációjuk az meg maga a semmi.

2010.03.01. 10:42:22

Nagyon ígéretesen indult, vásároltam tőlük anno én is. Piko átfestést, Roco átfestést, apróságokat. De szerintem túlvállalták magukat, pl a "virsliablakos" Bh kocsikból én is rendeltem de már nem jutott. Visszajelzésre sem, másra sem. És ez azóta is így van, érdekelt volna még termék tőlük, leadtam rendelést, visszaigazolták, csak azóta sem érkezett.
A modelleket nem kritizálom mert amit megkaptam az rendben volt teljesen, az IC kocsijuk ára, hát olyan amilyen, nekem spec nem futotta rá (1-2 kocsival nem röhögtettem ki magam, egy szerelvénnyi kocsi árából meg egy szebb 1-es modellt veszek inkább), de a bosszantó a visszajelzések hiánya volt.
Nem csak én jártam így, mások is.

Deszkás 2010.03.04. 16:06:29

A cég sajnos úgy tűnik besokalt, megszűnt. Nincs frissítés már egy ideje a honlapon.
A hozzászólásod viszont nem fedi teljesen a valóságot. Az IC kocsik ugyanis már nem matricázottak, hanem tamponnyomottak.
süti beállítások módosítása