HTML

Vasutaskritikus

Nem egy kritizáló vasutas, sokkal inkább egy vasutat kritzáló emberke vagyok az internet névtelensége mögül, különös tekintettel gyermekkori betegségemre melyből azóta sem gyógyultam ki: a vasútmodellezésre!

Címkék

2010 (5) 2011 (1) 2012 (1) 5047 (1) acme (2) adó 1% (2) alapítvány (1) albert (1) álmozdonyvezető (1) atomvonat (1) Balatonfüred (1) baleset (2) békéscsaba (2) blog (1) bombariadó (1) börze (3) Brawa (1) buék (1) burma (3) bygmodell (1) caf (2) cargo (1) deák (1) déli pályaudvar (1) demonstráció (1) domonkos (1) don quijote (1) elveszett (2) emlékhely (1) epoche (1) északi (1) étkezőkocsi (2) etwg (1) európa expressz (1) e bay (1) fidesz (5) film (3) flirt (1) flottaszerződés (1) fónagy (2) fonyód (1) fotó (1) Fuggerth (1) ganz (1) ganz v48 (1) gigant (2) Gödöllő (1) gyorsvasút (1) gysev (1) gyűjtemények (1) Halberstadti (1) hamisítás (1) heris (1) hiéna (2) holokauszt (2) ic 3g (1) ic plusz (1) index fórum (13) indóház (10) kamion (1) keksz (1) kelti pu (1) kerékpár (2) keskeny nyomtáv (2) keszthely (5) kiállítás (9) kína (3) korrupció (1) korszak (1) közbeszerzés (1) legjobb (1) limit (3) loc&more (1) logó (2) magánvasút (1) mátrai erőmű (1) máv (19) mavoe (1) máv start (6) máv trakció (1) metro proto (1) modell&hobbi (2) modellkit (4) moderátor (1) morop (2) motorvonat (1) mozdonyvezető (2) mszp (1) múzeum (4) nemdohányzó (1) nmj (2) nyugdíj (1) orient-expressz (1) óvoda (1) paksinuti (1) pályázat (4) pécs (1) peronkapu (1) photoshop (2) piko (2) piros (2) Poirot (1) politika (2) quabla (7) railtop (1) rch (1) reform (1) rendőrség (3) reptér (1) részeg (1) rézgaras (1) rivarossi (1) roco (4) start klub (1) svájc (1) széchenyi (2) székely gyors (1) szendvics (1) szerzői jogok (1) szülinap (1) tablet (1) tajvan (1) temofeszt (2) tillig (1) tisztaság (1) tothgun (4) traxx (3) trianon (1) újdonságok (9) vasút&modell (3) vatera (2) vészfék (1) vezérigazgató (2) vip (1) vonalbezárás (7) webshop (1) webzin (1) x1win (1) y kocsi (2) zsidó (2) Címkefelhő

2010.11.23. 13:49 vasutaskritikus

Atomvonat, hűha....

 

Szigorúan titkos és persze baromi rejtélyes atomvonat haladt át az országon 2010. november 20-án. A vonatot egy szép szergej húzta, volt rajta sok-sok titkos konténer és pár rejtélyes személykocsi is. Az egész menet annyira kurvára titkos volt, hogy csak párezer rendőr és vasutas tudott róla, és az ország összes hírügynöksége végigfotózta meg videózta amerre csak járt.
            No nem mintha problémám lenne ezzel, csak van pár dolog amit nem értek. Például, hogy idegen ország szarát miért mi szagoljuk útközben? Szerbiából tényleg Szlovénián át vezet a legrövidebb út Oroszországba? Szerbiában nincs kikötő? Már ha mindenáron hajóval akarják vinni. (Update: oké, Montenegrot már nem számíthatjuk) Akkor meg vihetnék repülővel is. Ha már úgyis az amerikaiak fizetik a szállítás költségeit, miért nem pakolták be szépen két-három C-5-ösbe, és huss? Nincs cécó, nincsenek idegen országok, nincsen fölösleges kilométerek ezrei, nincsen kockázatos tengeri út, az amerikai légierő lehet hogy biztosabb védelmet nyújtott volna, mint a magyar csodarendőrség. Komolyan azt hitték, hogy ha terroristák támadják meg a vonatot egy kis urániumért, akkor ezek a szép sárga mellényes hülyegyerekek fogják megvédeni, akiket bármilyen szedett-vedett futballhuligán csürhe szét tud kergetni ha jobb napja van? Szóval nem értem… Meglátásom szerint ha a terroristák szemet vetettek volna a vonatunkra, azt két okból tehették volna: 1, lenyúlni egy kis anyagot, hogy aztán bombát csináljanak belőle; 2, felrobbantani ott ahol van. Első esetben ki kell nyitni a konténert, kiszedni a cuccot ami ki tudja mekkora rudakban van, átcuccolni valami szállítójárműre, és megpróbálni lelépni. Ezt a kis aljasságot egy jól felkészült kommandó bizonyosan meg tudja akadályozni, ha meg mégsem, akkor a peronokon és útátjárókban is hiába állnak ezrével. Ha a terroristák ilyesmire adnák a fejüket, gyaníthatóan rendelkeznének megközelítőleg pontos információval a szállítás módjáról és talán az útvonalról is. Szerintem nem a kaposvári állomás peronjáról fognak támadni. Szóval továbbra sem értem, mire ez a nagy felhajtás... Nehogy Mari néni meg Józsi bácsi egy útátjáróban a vonat elé ugorjon és a sínekhez láncolja magát? Legnagyobb megdöbbenésemre még a Greenpeace is azt mondta (így utólag), hogy a magasabb dúsítású uránt jobban szeretné biztonságban tudni, és nem akadályozzák a vonat útját. Nem mintha lett volna rá lehetőségük, utólag meg mit mondhatnának szegény sötétzöld fejű faszmadarak? Ha meg mégis jönnek a terroristák és a második ötletemet követve levegőbe akarják röpíteni a vonatot, akkor aztán állhatna ott még húszezer rendőr, azok sem tudnák megakadályozni. Úgyhogy még mindig nem értem miért ez a cirkusz… És egyébként pedig, ki volt aki ekkora felhajtást csinált ebből? Nem volt olyan régen, amikor a tisztelt állami vezetők is utazgattak vonattal, és legalább ekkora agyatlan kuplerájt csináltak miatta, pedig csak a hülyeség sugárzott belőlük, nem az urán. Azt egy külön regény lenne leírni, kész agyrém az egész! Talán egy későbbi posztot meg is érne...
            Egyébként pedig, a paksi erőműbe-erőműből rendszeresen szállítanak fűtőelemeket oda és el, abból miért nincs ekkora hír? Tán mert mindenki megszokta? Vagy az az urán másképpen sugároz? Miről szóltak a híradások? "Titkos atomvonat" meg "Rejtélyes atomvonat"... Van olyan része a világnak ahol efféle szállítmányokat jó előre és széles körben propagálnak? Nem hallottam róla. Akkor már küldhetnénk meghívót is a bin Laden famíliának: "Kedves Terroristák! Ha két hét múlva kedden nincsen fontosabb dolgotok, akkor szeretettel meghívunk titeket a soron következő uránium rakomány szállításának megtekintésére! Külön felhívjuk a figyelmeteket jelen szállítmány különlegességére, ugyanis nem a szokásos, erőművekben használatos 1,2-3,6%-ra dúsított fűtőanyagról van szó, hanem kutatóreaktorokban használatos, különlegesen tiszta, 20% fölötti U235-ről (mely akár még fegyver készítésére is alkalmas, psssszt). Rossz idő esetén a szállítást elnapoljuk, igény esetén, előzetes egyeztetés után, sűrűn lakott területek felé is irányíthatjuk a szállítmányt. Délután bográcsgulyás és kommandósbemutató. Jó mulatást!"
            Nem lehetett volna ezt az egészet szépen csendben? Jelzés nélküli konténerekben, felhajtás nélkül. Vagy inkább úgy kérdezem, mitől volt ez biztonságosabb így???

3 komment

Címkék: atomvonat


A bejegyzés trackback címe:

https://vasutaskritikus.blog.hu/api/trackback/id/tr122467033

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

MisiMisi 2010.11.26. 13:44:08

Szia!

Ez nagyon tetszett: "pedig csak a hülyeség sugárzott belőlük, nem az urán". :D:D:D Ezt nagyon eltaláltad! Gratulálok! Szerintem azért kavartak ilyen nagy port neki, mert itt szerbiában a közlekedésért felelős államtitkárnak eljárt a szája hogy megy ez a vonat.. a belügyminiszter meg a haját tépte mérgében. Igazából nekem is van pár kérdésem ami kicsit nonszensz rejtély:
te is felvetetted, hogy miért pont Magyarorszaáon át viszik? Ennek esetleg annyi magyarázata lehet, hogy a környező országokban(bosznia, montenegro, románia, ukraina) még rosszabb a vasúti közlekedés mint ott(ezzel nem szeretném külföldiként a magyar vasutat kritizálni, lehet hogy még valaki pofátlanságnak venné...). A másik meg, hogy szerintem itt nem szállítottak olyan magas sugárzású és veszélyes hulladékot, mint mondjuk két hete Francia- és Németország között, mert ha megnézzük hogy ott milyen bomba biztos kocsikkal szállították az anyagot itt meg látszólag hétköznapi konténerekben volt a cucc, nem hinném, hogy ez annyira sugárzó volt. Ami még szintén érdekes, hogy mi a fenének teszik hajóra és miért Szlovéniában? A montenegróiaknál nem tudom hogy állnak a kikötők. a Horvátok lehet hogy szóba se akartak állni velük. Nekem erre egy "értelmes" tippem van. A hajón oroszország felé az óceánban a felét bedobják a tengerbe... balkániaknál bevett szokás, szinte természetes(ha már kiköt a hajó oroszországban ott már úgyse fogja senki megtudni, hogy útközben mennyi tűnt el). Az az egy dolog egyértelmű számomra, hogy itt nem voltak magukat odaláncolók és tiltakozók a vonat útján, mert egyrészt lehet hogy tényleg későn tudták meg, vagy ami még valószínűbb,hogy errefelé keleten az embereket nem igazán érdekli a környezetvédelem, esetleg csak a szenzációhajhászás.

Tetszik a blogod.

Üdv: Misi

1116001 2010.11.28. 20:35:37

A válasz pofon egyszerű:
Adriai tengeren csak Trieszt, Koper, és Fiume jöhet szóba kikötőként. Fiume kiesik, mert a horvátok közismerten szarakodnak a határokon, valamint jogszabályi környezetük nem engedi meg az atom vonatok közlekedését. És a balkáni vasúti állapotok katasztrofálisak.
Trieszt még messzebb van mint Koper.
Az egész műveletet fizették az amcsik, így nekünk egy fillérbe sem került.

vasutaskritikus 2010.11.29. 12:10:01

@1116001:
A kikötőket nem ismerem, úgyhogy köszönöm az infót. Tudom hogy az amcsik fizették, utaltam is rá. Az írásom célja az volt hogy rávilágítsak ennek a nevetséges cécónak az értelmetlenségére. Lehet hogy sok szervezést igényel egy ilyen szállítás, de nem hiszem hogy a vasúti átjárókban, hidakon és peronokon álló rendőrök százai hatékony védelmet jelentettek azok ellen akiktől féltették a szállítmányt.
süti beállítások módosítása