HTML

Vasutaskritikus

Nem egy kritizáló vasutas, sokkal inkább egy vasutat kritzáló emberke vagyok az internet névtelensége mögül, különös tekintettel gyermekkori betegségemre melyből azóta sem gyógyultam ki: a vasútmodellezésre!

Címkék

2010 (5) 2011 (1) 2012 (1) 5047 (1) acme (2) adó 1% (2) alapítvány (1) albert (1) álmozdonyvezető (1) atomvonat (1) Balatonfüred (1) baleset (2) békéscsaba (2) blog (1) bombariadó (1) börze (3) Brawa (1) buék (1) burma (3) bygmodell (1) caf (2) cargo (1) deák (1) déli pályaudvar (1) demonstráció (1) domonkos (1) don quijote (1) elveszett (2) emlékhely (1) epoche (1) északi (1) étkezőkocsi (2) etwg (1) európa expressz (1) e bay (1) fidesz (5) film (3) flirt (1) flottaszerződés (1) fónagy (2) fonyód (1) fotó (1) Fuggerth (1) ganz (1) ganz v48 (1) gigant (2) Gödöllő (1) gyorsvasút (1) gysev (1) gyűjtemények (1) Halberstadti (1) hamisítás (1) heris (1) hiéna (2) holokauszt (2) ic 3g (1) ic plusz (1) index fórum (13) indóház (10) kamion (1) keksz (1) kelti pu (1) kerékpár (2) keskeny nyomtáv (2) keszthely (5) kiállítás (9) kína (3) korrupció (1) korszak (1) közbeszerzés (1) legjobb (1) limit (3) loc&more (1) logó (2) magánvasút (1) mátrai erőmű (1) máv (19) mavoe (1) máv start (6) máv trakció (1) metro proto (1) modell&hobbi (2) modellkit (4) moderátor (1) morop (2) motorvonat (1) mozdonyvezető (2) mszp (1) múzeum (4) nemdohányzó (1) nmj (2) nyugdíj (1) orient-expressz (1) óvoda (1) paksinuti (1) pályázat (4) pécs (1) peronkapu (1) photoshop (2) piko (2) piros (2) Poirot (1) politika (2) quabla (7) railtop (1) rch (1) reform (1) rendőrség (3) reptér (1) részeg (1) rézgaras (1) rivarossi (1) roco (4) start klub (1) svájc (1) széchenyi (2) székely gyors (1) szendvics (1) szerzői jogok (1) szülinap (1) tablet (1) tajvan (1) temofeszt (2) tillig (1) tisztaság (1) tothgun (4) traxx (3) trianon (1) újdonságok (9) vasút&modell (3) vatera (2) vészfék (1) vezérigazgató (2) vip (1) vonalbezárás (7) webshop (1) webzin (1) x1win (1) y kocsi (2) zsidó (2) Címkefelhő

2010.06.22. 19:58 vasutaskritikus

Arccal a vasút felé!

 

Kedves barátaim! Bekövetkezett amit magam sem feltételeztem! Még most is alig hiszem el, és örömkönnyektől fátyolos tekintettel pillogok monitoromra miközben e sorokat írom! Az új kormány megnyitja a vasútvonalakat amiket az a korrupt, szemét maszopos vezetés bezárt!! Van igazság a földön! Imáink meghallgattattak! Vonuljunk az utcákra és énekeljünk örömódákat, gyújtsunk gyertyákat, fogjuk meg egymás kezét, és ünnepeljük az igazság pillanatát!
            Aztán másnap reggel üljünk autóba, menjünk dolgozni, és éljük tovább életünket, mintha ez a megszüntetős rémálom meg sem történt volna! Ami természetesen azt is jelenti, hogy továbbra sem használjuk azokat a tetves mellékvonalakat. Hiszen miért is tennénk? Eddig is jól megvoltunk nélkülük. Most talán kényelmesebbek lesznek rajta a vonatok? Nem. Gyorsabbak? Nem. Pontosabbak? Nem. Tisztábbak? Nem. De azért mennek. Legalább hátradőlhetünk elégedetten, és egy sör mellett nyugtázhatjuk, hogy helyrehoztunk valamit az előző kormány elbaszásából. Nem számít, hogy néhol még biciklivel is le lehet hagyni a pusztában döcögő-billegő studenkákat, a lényeg hogy Fónagy miniszter úr címlapra kerülhessen és elmondhassa: Megígértük, megtettük. Igaz hogy csak öt vonalon indul meg újra a forgalom, de ez már úgysem fér ki a szalagcímbe. Azt ugyan már elfelejtette a miniszter úr is, hogy korábban a Fidesz sem volt ekkora barátja a mellékvonalaknak, hiszen a 2258/1999. Kormány-határozat (Orbán-kormány) 1000 km hosszon mentesítette a Mávot az üzemeltetési kötelezettség alól, miután a Magyar Tudományos Akadémia gazdasági szempontokat előtérbe helyező tanulmánya 342km mellékvonal bezárását, és további 877km felülvizsgálatát javasolta. Persze hogy elfelejtette, ki emlékszik már a múlt évezred csip-csup dolgaira… Fátylat a múltra, hiszen csak előre érdemes nézni! Ha előre nézünk, mit látunk? Nem kell jósnak lenni, mindenki tudja hogy semmi sem fog változni. A vonatok szakadtak maradnak, a pálya se lesz jobb, a cég pedig feneketlenül nyeli tovább a százmilliárdokat. A cég létszáma most 19 ezer körül van, ebből 600 vezető, felsőfokú végzettséget igénylő kb.2000, egyéb felső és középfokú kb. 3300, és ebben még nincs benne 800 irodai dolgozó. Tehát már majdnem a létszám harmadánál járunk, és ezzel még egyetlen vonat sem megy sehová. Hogy a maradék párezer hogy oszlik meg, azt nem tudom, de hogy az egész kurva bagázsnak a felét ki lehetne rúgni azonnal úgy hogy a működés nem kerülne veszélybe, abban teljesen biztos vagyok. Az lehet hogy a maradéknak attól kezdve dolgoznia is kéne, de hát az élet nem habostorta. Esély persze nincs erre sem, a szakszervezetek már akkor is országos sztrájkot hirdetnek, ha szóba kerül hogy mostantól Alsószarfalván a bakter Józsi-bácsi nem utazhat első osztályon a szomszéd faluba.
            Évtizedek óta próbálják gatyába rázni a Máv-ot, de valahogy nem akar sikeredni. Furcsa is lenne ha sikerülne, senki sem érdekelt igazán benne. A miniszter urak nem nyúlnak bele a darázsfészekbe, főleg hogy ez egy varázsfészek, amiből nekik is potyognak a milliók és milliárdok…. Egy megoldás azért lenne. Már ha egyszer egy nap csoda történik, és visszafelé kezd forogni a Föld. Hagyni kell csődbe menni az egészet. A romokon lehet építeni egy valóban működő céget, és ki lehetne takarítani a szart is (lecsukni akit kell). Ezzel kapcsolatban Fónagy mondott már értelmeset is, tavaly egyszer azt találta nyilatkozni, hogy a magyar vasutat már nem lehet tovább reformálni, hanem újjá kell építeni. Gyanítom nem úgy gondolta ahogy én, de iránynak nem rossz. Meglátjuk lesz-e mersze hozzá.

 

5 komment

Címkék: fidesz máv vonalbezárás fónagy


süti beállítások módosítása