HTML

Vasutaskritikus

Nem egy kritizáló vasutas, sokkal inkább egy vasutat kritzáló emberke vagyok az internet névtelensége mögül, különös tekintettel gyermekkori betegségemre melyből azóta sem gyógyultam ki: a vasútmodellezésre!

Címkék

2010 (5) 2011 (1) 2012 (1) 5047 (1) acme (2) adó 1% (2) alapítvány (1) albert (1) álmozdonyvezető (1) atomvonat (1) Balatonfüred (1) baleset (2) békéscsaba (2) blog (1) bombariadó (1) börze (3) Brawa (1) buék (1) burma (3) bygmodell (1) caf (2) cargo (1) deák (1) déli pályaudvar (1) demonstráció (1) domonkos (1) don quijote (1) elveszett (2) emlékhely (1) epoche (1) északi (1) étkezőkocsi (2) etwg (1) európa expressz (1) e bay (1) fidesz (5) film (3) flirt (1) flottaszerződés (1) fónagy (2) fonyód (1) fotó (1) Fuggerth (1) ganz (1) ganz v48 (1) gigant (2) Gödöllő (1) gyorsvasút (1) gysev (1) gyűjtemények (1) Halberstadti (1) hamisítás (1) heris (1) hiéna (2) holokauszt (2) ic 3g (1) ic plusz (1) index fórum (13) indóház (10) kamion (1) keksz (1) kelti pu (1) kerékpár (2) keskeny nyomtáv (2) keszthely (5) kiállítás (9) kína (3) korrupció (1) korszak (1) közbeszerzés (1) legjobb (1) limit (3) loc&more (1) logó (2) magánvasút (1) mátrai erőmű (1) máv (19) mavoe (1) máv start (6) máv trakció (1) metro proto (1) modell&hobbi (2) modellkit (4) moderátor (1) morop (2) motorvonat (1) mozdonyvezető (2) mszp (1) múzeum (4) nemdohányzó (1) nmj (2) nyugdíj (1) orient-expressz (1) óvoda (1) paksinuti (1) pályázat (4) pécs (1) peronkapu (1) photoshop (2) piko (2) piros (2) Poirot (1) politika (2) quabla (7) railtop (1) rch (1) reform (1) rendőrség (3) reptér (1) részeg (1) rézgaras (1) rivarossi (1) roco (4) start klub (1) svájc (1) széchenyi (2) székely gyors (1) szendvics (1) szerzői jogok (1) szülinap (1) tablet (1) tajvan (1) temofeszt (2) tillig (1) tisztaság (1) tothgun (4) traxx (3) trianon (1) újdonságok (9) vasút&modell (3) vatera (2) vészfék (1) vezérigazgató (2) vip (1) vonalbezárás (7) webshop (1) webzin (1) x1win (1) y kocsi (2) zsidó (2) Címkefelhő

2010.01.30. 15:35 vasutaskritikus

Ha már szaksajtó...

 

Felvetődött bennem, hogy vajon az Indóház vasútmodelles részének szerkesztői között hány talján lehet? Mert már nem is tudom mióta, de majd minden számban van egy bő lére eresztett cikk egy olasz mozdonyról, motorvonatról, vagy ilyen-olyan kacatról. Kimaradtam volna valami közvélemény-kutatásból amiben kiderült hogy a magyar modellezőket ez érdekli, de kurvára?? Vagy mi? Amúgy is egyre laposabb ez a szegény újság, lassan már azt is elfelejtem hogy miért nem vettem 2006 óta Vasút&Modell-t. Lehet hogy vissza kéne rá szoknom?

2 komment

Címkék: indóház


2010.01.28. 14:09 vasutaskritikus

Heris 2010

Érdekes újdonság a Heris-től, lengyel gyártású Y-kocsik Máv-os verzióban is. Örüljünk!!!

 

 

1 komment

Címkék: újdonságok 2010 heris y kocsi


2010.01.28. 11:43 vasutaskritikus

Vonalbezárás

 

Olvasgatva a legutóbbi Indóházat (december-január) érdekes dolog tűnt fel. Valamiért sokan még mindig nem képesek túllépni azon hogy bezártak néhány vasútvonalat! Had tegyem fel a kérdést egyszerűen, hátha valaki válaszol rá: Mi a fasznak kell olyan vasútvonalra költeni milliárdokat (vagy akár csak 10 forintot is) amit senki sem használ??? Ja tudom, használják a vasutasok! Ingyen! Még a nyugdíjas is, aki amúgy nem is fizetne érte, inkább száll fel buszra, mert ahhoz csak 50 métert kell gyalogolni a megállóig. Engem nem érdekel a politika, egyszerű gazdasági okokra lennék kíváncsi amiért meg kellene tartani valamit ami semmire sem jó! Vagy inkább úgy kéne kérdeznem hogy miért nem zárták már be tíz (húsz) évvel ezelőtt? Tudom, mert sok ezer vasutas munka nélkül marad, és az nem mutat jól az ellenzék kampányplakátján. Most mégis megtették. Talán mert rájöttek hogy a több ezer mérges vasutasnál csak a több millió mérges választópolgár a rosszabb akik közül valószínüleg egyre többnek a fejében fogalmazódik meg a gondolat, különösen így gazdasági válság idején, hogy miért is az én adómból kell eltartani több ezer embert aki semmit nem csinál? Mert azért könnyen belátható hogy hobbiból vonatozni több száz (vagy ezer) kilométeren nem olcsó mulatság. És az utasok? Ja, azok nincsenek. Talán 50 éve amikor még nem volt minden családban autó, az utak is rosszak voltak, és még buszközlekedés sem volt, biztos hogy kellett minden faluba vonat. Ma senki sem jár vele, mert lassú, messze van az állomás, és a ház előtt megálló 2-3 éves buszok mégis csak kényelmesebbek mint a 30 éves Bzmot-ok, ami már újkorában is fapados volt. A teherszállítás meg már rég eltűnt ezekről a vonalakról, csak éppen szép csendben, balhé nélkül. A teherautó rugalmasabb, gyorsabb, olcsóbb. Nem hiányzik senkinek. A Bzmot-ok sem fognak hiányozni.

Szólj hozzá!

Címkék: vonalbezárás


2010.01.27. 16:35 vasutaskritikus

Álmozdonyvezetőt fogtak

 

2010. január 25.-én több helyről is napvilágot látott a hír, miszerint 2010. január 21.-én álmozdonyvezetőt fogtak a Keletiben. Hű. A hírek szerint „ a mozdony-felvigyázó helyiségében telefonon érdeklődött egy fiatalember, hogy nincs-e olyan mozdony, amit a szomszédos vasútállomásra kell vinni, mert úgyis arra van dolga, így a jármű eljuttatását el tudja végezni. Tekintettel arra, hogy ez a jelentkezés teljesen életszerűtlen, és a szolgálati gyakorlattól merőben eltérő volt, a cég munkatársainak gyanússá vált a fiatalember. A cég munkatársai ezért úgy határoztak, hogy a szolgálat-jelentkezési helyre csalják a telefonálót, ezért – csapda állítás céljából – egy mozdonyvezetési feladatot ajánlottak fel neki.” Hmm.
            No tehát lássuk csak jól értem-e? Van egy emberünk, aki vasútbarát/vasútőrült, este betelefonál a pályaudvarra, hogy ugyan nem-e lenne-e egy mozdony amit arrébb kell vinni a szomszéd állomásra!?!?! Na, már most a Máv-Trakció sajtóközleménye szerint, a MÁV-TRAKCIÓ Zrt. ellenőrző szervezetének már korábban tudomására jutott, hogy a MÁV különböző szolgálati helyein több alkalommal jelentkezett egy rendkívül szimpatikus fiatalember aki mozdonyvezetőnek adta ki magát, és a mozdonyok kulcsához szeretett volna hozzájutni. Mindezek fényében napnál is világosabb, hogy a MÁV-TRAKCIÓ Zrt. munkatársainak úgy kellett határozniuk, hogy a szolgálat-jelentkezési helyre csalják a telefonálót valami alibi mozdonyvezetősdi feladattal, és jól elkapják a grabancát! Ja! És mindezt úgy találták ki ott helyben és megtervezték fejben, hogy a hülyegyerek közben tartotta a telefont a vonal másik végén, várva hogy mit eszelnek ki számára az okosok (vagy egy nagyon okos). Ez bizony baromira életszerű!!! Szóljon aki szerint szintén az!
            Az én szerény véleményem az, hogy ha este szolgálatban lennék egy pályaudvaron és ezer dolgom lenne amúgy (mert az élet nem áll meg csak azért mert este van, főleg a vasúton), szóval úgy elhajtanám a picsába szegény szerencsétlent hogy vissza se nézzen. Az eset viszont megtörtént, hiszen a Trakció már két sajtóközleményt is kiadott. Az hogy az eset idáig juthatott bennem azt a kérdést veti fel hogy: Mi van ha manapság tényleg bárki odamehet és felülhet egy gépre? Az hogy (valódi) mozdonyvezetők időnként felengednek a gépre cimborákat, rokonokat, vasútbarátokat, nem hinném hogy titok lenne. Ez miatt még aligha kereste volna már régóta a Trakció ellenőrző szervezete (ha van ilyen), maximum seggberúgják a mozdonyvezetőt aki felengedte maga mellé. Akkor miért kellett a csapda?
Én sajnos vagyok olyan paranoiás hogy feltételezzem a széthullott Máv utódcégeiről, hogy még ma sem úgy működnek mint a svájci óramű, főleg hogy régen sem úgy ment. Ezt anélkül is látni lehet azért, hogy nem vagyok vasutas, elég ha olvasok újságot, nézek tévét, és különösen ha figyelemmel kísérek olyan fórumokat ahová vasutasok írnak. Vagyis gond nélkül felülhetett a mozdonyra, és elvitte a vonatot ahová kellett (mert korábban már látta egy mozdonyvezető ismerősétől), talán még a menetrendet is jobban tartotta. Aztán amikor megjött az igazi mozdonyvezető akinek ténylegesen vinni kellett volna, meg mindenki csak vakarózott. Lehet hogy ezt nem is egyszer csinálta meg. No hát ezért keresték már rég óta, ezért kellett a csapda.
            Egy utolsó gondolat erejéig térjünk csak vissza a „hivatalos” verzióra! Betelefonál, felajánlkozik, csapda, elkapják. Miért is? Milyen bűncselekményt követett el? A telefonálást? Hogy Máv-os ruhában volt? Vagy hogy Máv-os ruhában telefonált? Egyik sem büntetendő, szolgálati ruhát meg lehet kapni legálisan, még csak nem is ócska utánzatot, hanem ugyanazt amiben a vasutasok dolgoznak. Nem vagyok jogász, de szerintem még az sem állná meg a helyét ha azért akarnák elővenni mert üzemi területen volt engedély nélkül. Hiszen ők hívták oda! Ha én behívok valakit a kertembe, nem hívok rendőrt birtokháborítás miatt, mert kiröhögnek.
            Szóval valami bűzlik, és ezúttal nem a vagonok klozetjára gondoltam…

1 komment

Címkék: máv trakció álmozdonyvezető kelti pu


2010.01.27. 12:34 vasutaskritikus

Modellújdonságok 2010

 

Az első bejegyzés mi is lehetne más mint a 2010-es modell újdonságok! Jópár éve nagy fába vágtam a fejszémet, magyar modelleket kezdtem gyűjteni. Akkor még nem gondoltam hogy ez mennyi viszontagsággal jár, különösen mennyi kiadással jár, tekintve hogy naív kezdőként (na jó annyira nem naív) fogalmam sem volt a hazai kisszériás gyártók soráról és tevékenységükről. Nagy sorozatban készülő gyári magyar modellek alig voltak, ma már kissé talán jobb a helyzet. Na nem sokkal, a választék ugyan bővült, de az árak az egekbe emelkedtek, nem tudom mi a faszt képzelnek magukról a nagy gyárak. De ennek az elemzése egy külön postot is megérne, ezért maradjuk az újdonságoknál!
A Fleischmann említésre sem méltó, még szerencse hogy a katalógushoz hozzá lehet férni a neten is, mert annyit sem ér mint a papír amire nyomták. A Roco újabb bőrt húz le a szergejről, ha jól számolom ez a negyedik magyar M62, ezúttal vörös csillaggal… Baromi nagy újdonság a Gbs/Gbgs zárt teherkocsi x-edik változata. Újdonságnak tekinthető a gabonaszállító minimálfelirattal, nem is tudom hogy van-e egyáltalán ilyen puritán kocsi igaziban. Tehát ennek sem örülök igazán, évek óta kapható ennél sokkal-sokkal szebb modell több pályaszámmal is, még az ára sem volt sokkal több!! A Gysev autószállító kocsijai átkerültek a Fleischmanntól, ezúttal két újabb változat jön más színekben, aminek viszont örülök. Szép szerelvény lesz majd a meglévőkkel összerakva. Ha már Gysev, említésre méltó a 2db-os schlieren szett, erre is biztos vevő vagyok az ára ellenére is (ha szépen megcsinálják). A legkíváncsibb az új konstrukciójú Y-kocsikra vagyok, különösen a WLAB hálókocsira amit már a Railtop is belihegett egyszer, a boldogabbik korszakában. Érdekes lehet még a Railjet is, ami egészen addig érdekelt csak a Rocotól amíg meg nem néztem az árát… Ennél különbet csinál olcsóbban a Jägerndorfer és már kapható is. Hírek szerint a hozzá való Taurus is jobb lesz mint a Roco.
Sajnálatos módon a Piko semmilyen magyar témával nem állt elő idén, ezért kapnak tőlem egy fekete pontot. Az ACME-t továbbra is szeretjük és várjuk a gigantot, a Tillig pedig elfelejtette közzétenni idei új motyóit... Magyar újdonság még a Brawa Talentje Máv-startos verzióban. Nagyon szép photoshoppos kép van róla a katalógusban, kár hogy a vonat hátulsó végén elfelejtették átretusálni a máv-logót startosra, így most felemás. Reménykedjünk hogy a modell nem így jön majd ki a gyárból…

3 komment

Címkék: újdonságok 2010


süti beállítások módosítása