HTML

Vasutaskritikus

Nem egy kritizáló vasutas, sokkal inkább egy vasutat kritzáló emberke vagyok az internet névtelensége mögül, különös tekintettel gyermekkori betegségemre melyből azóta sem gyógyultam ki: a vasútmodellezésre!

Címkék

2010 (5) 2011 (1) 2012 (1) 5047 (1) acme (2) adó 1% (2) alapítvány (1) albert (1) álmozdonyvezető (1) atomvonat (1) Balatonfüred (1) baleset (2) békéscsaba (2) blog (1) bombariadó (1) börze (3) Brawa (1) buék (1) burma (3) bygmodell (1) caf (2) cargo (1) deák (1) déli pályaudvar (1) demonstráció (1) domonkos (1) don quijote (1) elveszett (2) emlékhely (1) epoche (1) északi (1) étkezőkocsi (2) etwg (1) európa expressz (1) e bay (1) fidesz (5) film (3) flirt (1) flottaszerződés (1) fónagy (2) fonyód (1) fotó (1) Fuggerth (1) ganz (1) ganz v48 (1) gigant (2) Gödöllő (1) gyorsvasút (1) gysev (1) gyűjtemények (1) Halberstadti (1) hamisítás (1) heris (1) hiéna (2) holokauszt (2) ic 3g (1) ic plusz (1) index fórum (13) indóház (10) kamion (1) keksz (1) kelti pu (1) kerékpár (2) keskeny nyomtáv (2) keszthely (5) kiállítás (9) kína (3) korrupció (1) korszak (1) közbeszerzés (1) legjobb (1) limit (3) loc&more (1) logó (2) magánvasút (1) mátrai erőmű (1) máv (19) mavoe (1) máv start (6) máv trakció (1) metro proto (1) modell&hobbi (2) modellkit (4) moderátor (1) morop (2) motorvonat (1) mozdonyvezető (2) mszp (1) múzeum (4) nemdohányzó (1) nmj (2) nyugdíj (1) orient-expressz (1) óvoda (1) paksinuti (1) pályázat (4) pécs (1) peronkapu (1) photoshop (2) piko (2) piros (2) Poirot (1) politika (2) quabla (7) railtop (1) rch (1) reform (1) rendőrség (3) reptér (1) részeg (1) rézgaras (1) rivarossi (1) roco (4) start klub (1) svájc (1) széchenyi (2) székely gyors (1) szendvics (1) szerzői jogok (1) szülinap (1) tablet (1) tajvan (1) temofeszt (2) tillig (1) tisztaság (1) tothgun (4) traxx (3) trianon (1) újdonságok (9) vasút&modell (3) vatera (2) vészfék (1) vezérigazgató (2) vip (1) vonalbezárás (7) webshop (1) webzin (1) x1win (1) y kocsi (2) zsidó (2) Címkefelhő

2010.10.15. 22:30 vasutaskritikus

Memóriazabálók

 

Nyafogás ON
Van pár blog amit rendszeres időközönként meglátogatok, például a már korábban említett Matiz és Vika féle blogok, valamint a Kötött pálya és a Mobilitás fedőnevű blogok is. Jobban mondva utóbbiak csak voltak, amíg rendszeresen el nem kezdték lefagyasztani a böngészőt. Az erőforrásokat figyelő segédprogram tanúsága szerint folyamatosan növekszik a böngésző memória-felhasználása, egészen addig, míg be nem lassul az egész rendszer, és csak a program leállításával lesz ismét használható. Talán maradi vagyok, de eddig nem volt gondom az explorerrel, így azt használtam. Fenti jelenség azonban a Google Chrome esetében is fennáll, tehát valószínűleg személyesen Bill Gates lehet a hiba okozója, és főleg én amiért nem használok Linuxot. De amíg végérvényesen meg nem világosodok és meg nem térek, jó lenne ha ez a tetves oprendszer és a szar böngészője meg tudna birkózni egy egyszerű blog megjelenítésével… Vagy urambocsá' a bloggerek is tesztelhetnék a saját oldalukat és tegyenek azért hogy használható legyen... Másnál is van ilyen jelenség? Valaki írja már meg nekem mi a megoldás a memóriazabáló blogok ellen!
Nyafogás OFF
 

 

2 komment

Címkék: blog


2010.10.13. 05:48 vasutaskritikus

Rail Cargo Hungária

 

Csoportos létszámleépítést jelentett be a RCH. Kellemetlen. Hazudnék ha azt mondanám hogy meglepő. Az is jelzés értékű, hogy a lapátra kerülő négyszázhatvan embernek több mint nyolcvan százaléka szellemi munkakört tölt be. A fizika munkára tehát továbbra is szükség van, és az én olvasatomban ez kb. annyit jelent, hogy a majd négyszáz seggét meresztő irodistára eddig se lett volna szükség. A Máv Cargo privatizációja előtt mi fizettük ezeket a léhűtőket. Ja, hogy az osztrák tulajdonos nem fogja? Ez ám a meglepetés! Erre nem számítottam! Ha ennek a négyszáz hülyének lett volna egy kis esze, már kerestek volna maguknak valami más melót, volt rá két évük! Komolyan azt hitték, hogy a Máv-nál méltán népszerű „nem dolgozok, szórom a pénzt, és jól elvagyok” munkastílussal dolgozhatnak majd tovább az új tulajdonos szárnyai alatt is?? Ez bizony pofára esés! Abban is biztos vagyok, hogy most mind a négyszázan kurvára fel vannak háborodva. Szar ügy, de felesleges! És hiába fröcsög Gaskó István, hogy sztrájkolunk, meg izé, meg hozé, az osztrákokat mennyire fogja érdekelni? Semennyire. Szerencsére. No nem mintha nekem előnyöm származna abból ha kirúgnak pár száz embert, kárörvendő sem vagyok. De a többi tekintheti ezt ébresztőnek! Vannak munkahelyek ahol nem nagyon fenyegeti a dolgozót a kirúgás veszélye, hacsak nagyon el nem basznak valamit. Ezek szerint a vasút már nem ilyen, és ez jó! Dolgozz jobban! Dolgozz hatékonyabban! A Cargonál fűződött valami érdeke a dolgozónak ahhoz hogy fuvart szerezzen, vagy bármilyen módon elősegítse a cég sikeres működését? Aligha. Ha lett volna, nem lenne veszteséges. Eddig semmi sem ösztönözte a vasutast. Most már van ami igen. Dolgozz rendesen, vagy repülsz és éhen döglesz! És ez szintén jó!
 

 

3 komment

Címkék: máv cargo rch


2010.10.12. 18:05 vasutaskritikus

Ezis-azis

 

Elseje környékén kezdtem írni egy posztot a modellvasúti korszakokról, de aztán valahogy napokig nem sikerült befejezni, sőt még most sincs kész. Mindig volt valami ami miatt félre kellett tennem, természetesen mindíg meló miatt. Amikor ezen a projekten kezdtem dolgozni, nem hittem hogy egy uniós támogatással megvalósuló beruházásban ennyi tetves bürokrácia van. Pontosabban tudtam hogy ez van, de meglepett amikor szembesültem vele hogy mennyi kockafejű idióta van, akik úgy döntenek milliárdokról, hogy halvány gőzük sincs még arról sem, hogy mire megy el a pénz. És most hogy a vége felé közeledünk, egyre többször kéne három felé szakadnom, az egyetlen ami vígasztal, hogy van akinek még nálam is rosszabb. Ha ugyanis valahol jelen van a politika, márpedig sajnos minden nagy projektnél jelen van, akkor így választások után sokaknak fáj a feje! :) Pár napja például felhívott a beruházó projektvezetőjének a felesége, és megkérdezte mit csinálunk a férjével mostanában, mert mióta megkezdődött a műszaki átadás-átvétel, azóta minden este szaros gatyában megy haza. És meglepődött amikor azt mondtam, hogy azért van ez, mert túl sok piros nyakkendő lóg a szekrényében… A kis naív…
            Aztán körbenéztem az általam látogatott oldalakon, és azt szűrtem le hogy senki sem igazán aktív. Egyedül Matiz írogat rendszeresen most már, nyáron neki is más dolga volt, akárcsak vikának, akit január után hat hónapig elkerült az ihlet, és már éppen halottnak akartam nyilvánítani a blogját, amikor kiderült hogy mégse. A többi blogról beszélni sem érdemes… Kisszériás modellek sincsenek… A Quabla már megint előszedte a 287-szer lerágott csont WRm étkezőkocsit baromira feljavítva, a Modellkit Rola-kísérőt csinált újra, de annyi eszük már nem volt hogy ne a régi feliratozással csinálják. Idén Albert sem erőltette meg magát túlságosan, ugyanannak az Elektrotren teherkocsinak festegeti a 75.-dik változatát. A legborzasztóbb hír azonban az, hogy tothgun haverunk modellgyűjteményt árult szeptemberben, csak nem hagyott fel a modellezéssel??? Pótolhatatlan veszteség érné a magyar vasútmodell világát! Ennyire mélyen érintené a gazdasági válság? Ne már! Ha kell, még gyűjtést is szervezek neki! Ha bárki tud valamit, haladéktalanul szóljon, mert hetek óta bizonytalanságban hánykolódom…
 

 

3 komment


süti beállítások módosítása