HTML

Vasutaskritikus

Nem egy kritizáló vasutas, sokkal inkább egy vasutat kritzáló emberke vagyok az internet névtelensége mögül, különös tekintettel gyermekkori betegségemre melyből azóta sem gyógyultam ki: a vasútmodellezésre!

Címkék

2010 (5) 2011 (1) 2012 (1) 5047 (1) acme (2) adó 1% (2) alapítvány (1) albert (1) álmozdonyvezető (1) atomvonat (1) Balatonfüred (1) baleset (2) békéscsaba (2) blog (1) bombariadó (1) börze (3) Brawa (1) buék (1) burma (3) bygmodell (1) caf (2) cargo (1) deák (1) déli pályaudvar (1) demonstráció (1) domonkos (1) don quijote (1) elveszett (2) emlékhely (1) epoche (1) északi (1) étkezőkocsi (2) etwg (1) európa expressz (1) e bay (1) fidesz (5) film (3) flirt (1) flottaszerződés (1) fónagy (2) fonyód (1) fotó (1) Fuggerth (1) ganz (1) ganz v48 (1) gigant (2) Gödöllő (1) gyorsvasút (1) gysev (1) gyűjtemények (1) Halberstadti (1) hamisítás (1) heris (1) hiéna (2) holokauszt (2) ic 3g (1) ic plusz (1) index fórum (13) indóház (10) kamion (1) keksz (1) kelti pu (1) kerékpár (2) keskeny nyomtáv (2) keszthely (5) kiállítás (9) kína (3) korrupció (1) korszak (1) közbeszerzés (1) legjobb (1) limit (3) loc&more (1) logó (2) magánvasút (1) mátrai erőmű (1) máv (19) mavoe (1) máv start (6) máv trakció (1) metro proto (1) modell&hobbi (2) modellkit (4) moderátor (1) morop (2) motorvonat (1) mozdonyvezető (2) mszp (1) múzeum (4) nemdohányzó (1) nmj (2) nyugdíj (1) orient-expressz (1) óvoda (1) paksinuti (1) pályázat (4) pécs (1) peronkapu (1) photoshop (2) piko (2) piros (2) Poirot (1) politika (2) quabla (7) railtop (1) rch (1) reform (1) rendőrség (3) reptér (1) részeg (1) rézgaras (1) rivarossi (1) roco (4) start klub (1) svájc (1) széchenyi (2) székely gyors (1) szendvics (1) szerzői jogok (1) szülinap (1) tablet (1) tajvan (1) temofeszt (2) tillig (1) tisztaság (1) tothgun (4) traxx (3) trianon (1) újdonságok (9) vasút&modell (3) vatera (2) vészfék (1) vezérigazgató (2) vip (1) vonalbezárás (7) webshop (1) webzin (1) x1win (1) y kocsi (2) zsidó (2) Címkefelhő

2010.12.11. 12:25 vasutaskritikus

Meglepő fordulat

 

Tízmilliárdos kötvénykibocsátást tervez a Máv. Ez ugye egyszerűsítve hitelt jelent, csak így szebben hangzik, és amelyet pályafelújításokra óhajt költeni. Ennyire nincs már egy fillér sem a kasszában, hogy már ehhez is hitel kell? Na persze honnan is lenne pénz? Csak mert új a főnök? Meg a miniszternek nagyobb a pofája? Sajnos ez még mind kevés. Mi lett a nagy dumával beharangozott újjáépítésből? Meg a reformok? Meg az elszámoltatás? Igaz, hol van az már amikor ilyeneket mondtak… Számolás lehet hogy volt már, kiszámolták ki hogyan fog a legjobban járni. Lesz miből, mert a jövő évi költségvetésből ugyanúgy százmilliárdokat kap a Máv, ahogy évről évre mindig, vagyis a nagy megújhodás kimerült abban hogy pár tetves mellékvonalon újra „száguld” a nyomorult kis studenka. Remélem az ország rendbetételére komolyabb elképzeléseik is vannak!
 

 foto: www.railfaneurope.net

7 komment

Címkék: máv vonalbezárás


2010.12.07. 21:15 vasutaskritikus

.Es

 

Mindannyiunk kedvenc kisszériás gyártója, a Quabla, új modellel rukkolt elő. Sőt nem is egyel, és egyik izgalmasabb mint a másik! A legújabb Es kocsi kimondottan lázba hozott, bár amikor megpróbáltam összeszámolni, hogy eddig hány kisszériás Es kocsi jelent meg a mindenféle gyártóktól, sajnos zavarba jöttem. A csúcstartó ez ügyben minden bizonnyal a Modellkit, meg se tudom számolni hogy hány pályaszámmal dobta ki, fékállással vagy anélkül, III-as vagy V-ös korszakban. A Quabla Es kocsijait sem tartom számon, de biztos volt pár. A legújabb példány egyetlen erénye talán, hogy Paksinuti antikolta őket. Egyébként én vagyok az egyetlen, akinek nem tetszik ez a szó? Az a szó hogy antik, az én értelmezésemben mindig valami régi, idejétmúlt, de akár régisége miatt értékes dolgot jelent. Egy igazi vagonra még nem hallottam ezt a szót használni, még akkor sem ha retkes, a modellek esetében miért pont ezt kell? Ha egy modellt valósághű állapotban akarunk látni, akkor a rajta lévő koszt is modellezni kell, ezzel „életszagúbb” lesz a modellünk. Ettől régies lenne? Na mindegy… Ha maga a modell baromi unalmas is, az legalább örvendetes, hogy Paksinuti életjelt adott magáról. Régen nagy csodálója voltam, a weblapján bemutatott asztalt személyesen is láttam, alighanem a hűvösvölgyi kiállításon 2004-ben. Az ő asztala az, amit mintaként állítanék minden modellező elé követendő példának, kár hogy már nincs meg neki. Az Ó-Paksot mintázó modul szintén figyelemre méltó, érdekes lenne tudni hogyan került Mr Quablához, hogy aztán arra zsúfolja fel az újdonságait. Most is tele van Es kocsival, meg persze Traxx is jutott oda. Mely ugye szintén a zseniális újdonságok egyike. Amikor megjött az első igazi Traxx, lefogadtam volna hogy elsőként a Quabla fogja megcsinálni a modelljét. Ez ám az újdonság! Csak remélhetjük, hogy nem fogja kiadni mind a huszonöt pályaszámot, ahogy azt a Modellkit csinálta a Taurus-okkal… Lehet hogy én vagyok a hülye, de vajon mekkora kereslet lesz egy olyan modellre, amit négy különböző nagyszériás cég is gyárt, és ebből három rendszeresen gyárt magyar modelleket? Ilyen türelmetlenek a magyar modellezők? Vagy csak ilyen fantáziátlan lett Mr Quabla? Bocsánat, most veszem észre, hogy végig rosszul írtam a nevét, helyesen QuaBLA. Blabla. Ezeket kapjuk karácsonyra? Köszönjük…

 

7 komment

Címkék: traxx quabla modellkit


süti beállítások módosítása