HTML

Vasutaskritikus

Nem egy kritizáló vasutas, sokkal inkább egy vasutat kritzáló emberke vagyok az internet névtelensége mögül, különös tekintettel gyermekkori betegségemre melyből azóta sem gyógyultam ki: a vasútmodellezésre!

Címkék

2010 (5) 2011 (1) 2012 (1) 5047 (1) acme (2) adó 1% (2) alapítvány (1) albert (1) álmozdonyvezető (1) atomvonat (1) Balatonfüred (1) baleset (2) békéscsaba (2) blog (1) bombariadó (1) börze (3) Brawa (1) buék (1) burma (3) bygmodell (1) caf (2) cargo (1) deák (1) déli pályaudvar (1) demonstráció (1) domonkos (1) don quijote (1) elveszett (2) emlékhely (1) epoche (1) északi (1) étkezőkocsi (2) etwg (1) európa expressz (1) e bay (1) fidesz (5) film (3) flirt (1) flottaszerződés (1) fónagy (2) fonyód (1) fotó (1) Fuggerth (1) ganz (1) ganz v48 (1) gigant (2) Gödöllő (1) gyorsvasút (1) gysev (1) gyűjtemények (1) Halberstadti (1) hamisítás (1) heris (1) hiéna (2) holokauszt (2) ic 3g (1) ic plusz (1) index fórum (13) indóház (10) kamion (1) keksz (1) kelti pu (1) kerékpár (2) keskeny nyomtáv (2) keszthely (5) kiállítás (9) kína (3) korrupció (1) korszak (1) közbeszerzés (1) legjobb (1) limit (3) loc&more (1) logó (2) magánvasút (1) mátrai erőmű (1) máv (19) mavoe (1) máv start (6) máv trakció (1) metro proto (1) modell&hobbi (2) modellkit (4) moderátor (1) morop (2) motorvonat (1) mozdonyvezető (2) mszp (1) múzeum (4) nemdohányzó (1) nmj (2) nyugdíj (1) orient-expressz (1) óvoda (1) paksinuti (1) pályázat (4) pécs (1) peronkapu (1) photoshop (2) piko (2) piros (2) Poirot (1) politika (2) quabla (7) railtop (1) rch (1) reform (1) rendőrség (3) reptér (1) részeg (1) rézgaras (1) rivarossi (1) roco (4) start klub (1) svájc (1) széchenyi (2) székely gyors (1) szendvics (1) szerzői jogok (1) szülinap (1) tablet (1) tajvan (1) temofeszt (2) tillig (1) tisztaság (1) tothgun (4) traxx (3) trianon (1) újdonságok (9) vasút&modell (3) vatera (2) vészfék (1) vezérigazgató (2) vip (1) vonalbezárás (7) webshop (1) webzin (1) x1win (1) y kocsi (2) zsidó (2) Címkefelhő

2010.02.12. 19:02 vasutaskritikus

Törölt nick

 

Hát igen. Utolért a „törvény” virtuális keze és lesújtott! A keszthelyi múzeumos topicba tettem pár hozzászólást, melynek eredménye azonnali nick-törlés. Végül is számítottam rá. Az emberek nehezen viselik a kritikát, nehéz elviselni hogy a másiknak is lehet véleménye, az pedig még kellemetlenebb ha a másik másképpen gondolkodik. A diktatúrának lehet némi létjogosultsága olyan helyen, ahol annak jellegéből adódóan ez elkerülhetetlen, például egy fórumon is. A való életben a „hatalom” elém áll, én pedig nem tudom megtenni hogy nem viselem a tetteim következményét, hiszen nincs hová bújni. A fórumon elég egy új nick-et regisztrálni és máris tiszta a lap, újra büntetlenül lehet garázdálkodni. Ennek féken tartására a moderátorok jobban korlátozhatják a virtuális identitások szabadságjogait, és ezt a fórumos népség el is viseli. Csakhogy ahogy a való életben a hatalom sem tehet meg mindent, úgy a fórumos moderátoroknak sem ártana valami irányelv féle, ami van is éppen, csak annak értelmezése és betartása mindegyiknél más lehet. Ha a sértettség beszélne belőlem, megkérdezném hogy vajon mit érez a moderátor amikor csorgó nyállal megnyomja a „Del” gombot. Mivel, mint mondtam számítottam rá, csak azt kérdezném meg hogy akkor most miért is? A hozzászólást ugyanis nem törölted, tehát annak tartalmával nincs kifogásod. Az nem tetszik, hogy volt egy link az adatlapomon ide a blogra, ahol kritizállak most téged is? Talán írtam valami törvénysértőt? Vagy inkább te is csak egy egyszerű kisemberke vagy, akin a való életben mindenki átnéz, egy igazi senki vagy, ezért itt próbálod kiélni frusztrációidat, és a képzeletbeli „hatalmadtól” megrészegülve osztod az igazságot? Rossz hírem van: Ugyanolyan senki vagy még mindig!
            Az előző postomban leírtakra a fórumon reagált a kiállítás főépítésze, azt természetesen nem feltételezem, hogy csak azért, hogy ne tudjak rá válaszolni. A lényeg azonban az, hogy feleslegesen strapáltad magad azzal a tekintélyes hosszúságú hozzászólással. Ugyanis nem értetted meg a lényeget! Ha a múzeum kiállításáról van szó, akkor sem te, sem a hepciás barátod nem nyilatkozhattok magánemberként. Ha kritika ér téged vagy a munkád, megvédheted magad. Ha valaki nemtetszését fejezi ki a kiállításra vonatkozóan, magadra veheted, de ezzel nem feltétlenül használsz az ügynek. Ha a kritikának csak egy része is jogos, a legokosabb ha elismered és uram bocsá’ még elnézést is kérhetsz. Ezzel rokonszenves leszel. Megmagyarázhatod hogy mi miért nem működött akkor ott, de senkit sem érdekel. A látogató csalódott, és nem lesz könnyebb neki, ha még azt is a szemére veted, hogy mit miért nem tett meg… Fenntartásokkal bár de elhiszem, hogy nem vettél részt a dolgok pénzügyi részében. Az a tény hogy téged neveznek főépítésznek, arra enged következtetni hogy te vezeted a kivitelezést, vagyis akár közvetlen utasításokkal, akár szakmai iránymutatásoddal, de te vagy a felelős azért ami ott történik! Nem túl szimpatikus lerázni magadról a felelősséget, melyet önként vettél magadra amikor még minden rózsaszín volt. Nem jött be amit terveztetek, akár a te hibádból, akár nem, (valószínüleg nem), most hogy a tisztelt publikum kezd elégedetlen lenni, viseld a kritikát is!

20 komment

Címkék: keszthely múzeum moderátor index fórum


2010.02.11. 16:04 vasutaskritikus

Vasútmodell Múzeum - Keszthely

 

A vasútmodellező társadalom közösségi életének egyik színtere, már hosszú évek óta az internet. Kedvenc fórumos oldalunkon, az Index-en, időnként fellángolnak a viták különböző témákban, hiszen mint tudjuk, itt mindenki szakember! Történt pár napja, hogy egy lelkes amatőr vasútmodellező meglátogatta a keszthelyi kiállítást, most már másodízben. A helyszínen látottak csalódást okoztak neki, és ezt le is merészelte írni a fórum megfelelő részében. Az igazat megvallva nem nagyon tudnék kiemelni tőle olyat, amiben nincsen igaza. Szép hosszú hozzászólás volt, és a topicleírásnak is megfelelő hangnemben adta elő, miszerint: „Vélemények, élmények, fényképek, kritikák - személyeskedés nélküli...” Ennek ellenére már kb. a felénél sejthető volt, hogy ezt azért egyesek nem fogják lenyelni szó nélkül, és ezúttal is igazam lett. Hamarosan előkerült egy emberke aki –mint kiderült a kiállítás építői közül- reagált is a leírtakra… A véleményem erről az emberről és magáról a történetről a következő: A keszthelyi kiállítást nem saját maguknak csinálják a tisztelt építők, még ha így az évek múltával a sajátjuknak is érzik. Ha oda látogatókat engednek be, és pénzt fizettetnek velü(n)k, akkor ők szolgáltatnak, vagyis a belépőért cserébe szórakozást, és élményt adnak. Ez tehát üzlet. Tapasztalt kereskedők tudják azt az alapvető dolgot , hogy „A vevőnek mindig igaza van!” Még akkor is, ha egyébként nincs igaza. Ha ugyanis a vevő elégedetlen, akkor többet nem megy vissza és akkor a kereskedő tönkre megy. A kiállítás igen tisztelt vezetői is szem előtt tarthatnák ezt, és nem leugatni a kritizálót, kioktatni, lekezelni, kvázi még lopással is meggyanúsítani a legjobb dolog, amit tehetnek. Ez sajnos kritikán aluli tahóság a kiállítás dolgozóitól. A dolgok hátterére homályosan célozgatni mindenféle konkrétum nélkül pedig teljesen felesleges. A pofátlanság teteje pedig sértődötten a kritizáló képébe vágni hogy „nekünk csak ennyire tellt, de szívesen megnéznék hasonló volumenű kiállítást ITT MAGYARORSZÁGON…” A tisztelt úr baromi érzékeny a munkájára, csak elfelejti azt hogy a látogatót nem érdekli az ő hatalmas szíve és lelke. Én azért fizetek, hogy lássam a terepasztalt és a vonatokat körbe-körbe rohangálni. Ha két év alatt szinte alig épült valami, akkor például a nagypofájú építő is magába nézhetne. Az anyagi része pedig? Arról senki sem beszél, de mindenki arra hivatkozik. Ez így megint csak nem kerek. A végére előkerült a főépítész is, aki magyarázkodik és süketel. Főépítész létére ne ismerné a számokat amikkel dolgozik?? Elhiszem hogy nem kell forintra pontosan ismernie a könyvelést, de hogy nem lát bele, azt azért nem hiszem. Az sem különösen szimpatikus, hogy a fővállalkozó, aki az utóbbi időben különösen aktív a fórumon, most mégis lapít, mint szar a gazban. Pedig lehet hogy okosabb dolgokat tudna mondani, mint pl Hernyófan, akinek mindenbe bele kell ugatni, és lehet hogy pár homályos folt is megvilágosodna…
            Összegezve: a szép nagy kiállítás szép lassan épül és szépül, a kritikát nehezen viselik, illemtan óra nem volt, és egy-két fokkal mindenképpen nagyobb itt a ködösítés és mellébeszélés a kelleténél. A kedves építő pedig építsen úgy, hogy a látogató ne legyen elégedetlen, ha pedig mégis akkor kioktatás helyett elmondhatja a bánatát. Még együtt is érzek majd vele, és nem azt mondom magamban, hogy ennyi hülye közé se jövök többet…

 

5 komment

Címkék: keszthely múzeum


2010.02.11. 12:12 vasutaskritikus

QuaBLA

 

Ha már az előző postban szóba került a Quabla, megér pár szót a kisszériások jelenlegi legjobbika. Sokat rágódtam, hogy ezt leírjam-e így, de tény és való hogy a mai állapot szerint ez így korrekt. Hezitálásom oka a cég előzményei, konkrétabban pedig a múltban általuk kiadott modellek minősége. Egyik első élményem a Quablával a Modell&Hobbi Váci út 47. szám alatti boltjához köthető, ez volt az az idő amikor még ők is csak egy kis bolt voltak. Bementem az üzletbe, és a bejárat melletti kirakatban voltak az addig számomra ismeretlen magyar modellek, igazi horror árakon. Pl. Rmms pőrekocsi 18-20 ezerért, és inkább nem is folytatom mert csak felhúzom magam még majdnem tíz év után is... Még ma is olcsóbban lehet hozzájutni sokkal szebb, tampon-nyomott feliratokkal készült vagonokhoz, akkoriban pedig a konkurens Modellkit termékeihez képest is sokkal drágábbak és főleg sokkal ótvarabbak voltak ezek. És mégis megvették! Az volt az az idő, amikor senki sem gyártott magyar modelleket, viszont a modellezők ki voltak éhezve ezekre. Börcs Úr pedig (teljes joggal) azt gondolta magában: „Minek csináljak én nektek rendes modelleket, ha ezeket a szárazmatricás szarokat is megveszitek?” Mi pedig évekig vettük a szárazmatricás szarjait, igen, bevallom hogy én is. (Mentségemre szolgáljon hogy nem sokat.) Különösen érthetetlen ez azért, mert Modellkit-ék akkoriban még élték fénykorukat, olcsóbb és szebb modellekkel örvendeztetve meg minket, de ez sem tántorította el a Máv-os cuccokra éhes tömegeket a Quablától. Aztán egyszer csak jött egy ember aki valahol valamikor azt gondolta: „Ha Quabláék ennyi pénzt is megkapnak ezekért, én csinálok sokkal jobbakat olcsóbban!” Így is tett! Sok-sok szép modell érkezett, kedvezőbb árakon, és Börcs Úr már nem lehetett boldog az ő vállalkozásában. Kénytelen volt elkezdeni rendes modelleket gyártani, sőt még az árcédulákat is kicserélte, szerencsére kisebb számokra. A modellezők ismét szeretni kezdték a Quablát, és vették az árut. Ez így akár egy sikeres vállalkozás kissé rögös kezdeti lépéseivel tarkított sikersztorija is lehetne, de sajnos nem lesz az. A helyzet ugyanis az, hogy Börcs Úr átesett a ló túlsó oldalára… A magam részéről, egy tetves tartálykocsiért nem vagyok hajlandó 23 ezer forintot kiadni csak azért, mert a rézből készült korlátja a féktekerő bizgentyűvel pontosan olyan mint az eredeti vagonon is. Egy rendesebb hosszúságú vonatért háromszázötvenezer forint egy kicsit húzós.. Ami miatt viszont mindezek ellenére leírtam azt az első mondatot az az, hogy végre igazán szép modelleket gyárt, és ezt aligha lehet elvitatni tőle!
Szerény véleményem szerint azonban az eddigi üzletpolitika már nem lehet hosszú távon életképes. A tavalyi és idei egyre bővülő nagysorozatú gyári modellek mellett aligha lesz számottevő kereslet pl. 25 féle Es kocsira tizenezrekért, és egyéb átfestésekre 10-15 pályaszámmal. Sokkal inkább olyan modellekre, melyeket biztos hogy soha senki sem fog gyártani, például az alább látható üzemi kocsi, vagy poggyászkocsi. Szép kivitelezésben az ehhez hasonló egyedi építésű (vagy átalakított) kocsik tovább öregbíthetik a cég hírnevét, és persze ezeket talán meg is veszik majd, ellentétben azokkal a Ks kocsikkal melyeket már évek óta látok a Modell&Hobbi-ban tizenhétezer körüli áron…  

38 komment

Címkék: quabla modell&hobbi


2010.02.09. 15:49 vasutaskritikus

Jó kis év lesz ez...

 

Tavaly év elején azt hittem hogy 2009 hosszú idő után egy bőséges magyar modelltermést termő év lesz, és gyakorlatilag ki is merül a kiadható modellek palettája. Nem kicsit tévedtem. Ugyebár ott voltak a Fleischmann Gysev-es autószállítók, jöttek az ACME CAF kocsik, a Roco Ky pőrekocsik, a Tillig és Fleischmann Shell tartálykocsik, Tillig Ba kocsik (a Modellkit jól átgondolta ennek a behozatalát, alig egy évet késtek a többihez képest), Roco Búvár és Haydn taurus, és ezek csak az előre beharangozott dolgok. Ezeken felül sajnos képtelenség elmenni olyan dolgok mellett, mint az Albert féle Rola kocsik, különböző Cargo-s teherkocsik, no és persze a Halbik végtelen variációi.
            Ennyi sok modell után mire számíthat az ember, mi maradt ki? Mint kederült, egy csomó minden! Idén jönnek a Tillig Start-os Y-kocsijai amik elmaradtak tavaly, valamint a bringás halbi, aztán lesz még ACME Gigant, CAF kocsma és poggyász, Heris Ao és Bo, Roco Gysev schlieren és újabb autószállítók, Máv Gbgs, Tadgs, Y-kocsik, Jägendorfer Railjet, Brawa Start-os Talent. Már ez is zavarba ejtő a korábbi évekhez képest. Mindezek mellett csak úgy mellékesen, mindenféle cécó nélkül bejelentkezett a norvég NMJ, és legnagyobb megrökönyödésünkre azt mondja, hogy ő bizony nem tököl semmit és rögtön kiadja nekünk a teljes CAF-sorozatot! Azóta kiderült hogy nem az ACME-vel közösködve, hanem saját fejlesztésben. Furcsa, de számomra nagyon szimpatikus lépés ez. Az előzetes fotók alapján nagyon szép modellek lesznek, biztos hogy beszerzem a teljes sorozatot. És ha ez még nem elég, a Rivarossi is kiadja végre a réges-régen beígért Gysev motorkocsit, és ráadásnak Máv-Cargo-s Tadgs kocsikat is. Még nem mertem összeszámolni hogy mindez mibe fog kerülni, és abba sem merek belegondolni hogy Albert barátunk mikkel fog idén előrukkolni, aztán a Quabla poggyászkocsijára is fáj még a fogam. Még mondja valaki hogy a magyar vasút mostohagyerek a gyáraknak! :)

Szólj hozzá!

Címkék: újdonságok 2010


2010.02.08. 18:49 vasutaskritikus

BVmot ismét

Korábbi postomban említett "modellépítő" barátom ismét visszatért a csodálatos BVmot vonatával. Ennek azért is örülök, mert múltkor nem találtam képet a motorkocsiról, de ez most pótolom. A hozzá kerekített leírás sem semmi, különösen hogy milyen szerény az emberke amikor azt írja hogy: "Egy gyűjtemény ékszerköve lehet." Hogy micsodája??? Röhög a vakbelem... Természetesen nem lep meg az sem hogy: "Modell jelenleg nincs készleten,a leütéstől számítva 3-6héten belül elkészül és átvehető." Akkor mire is kell licitálni? Ha írok a Vaterának, hogy ezt meg hogyan hogy így, akkor vajon kihajítják? Sajnos eltévesztettem az árát legutóbb, csak 129.990Ft, a másik tákolmány volt 130.000Ft. Vajon mi miatt lehet ez 10Ft-al olcsóbb??? Viszont a másiknak most már csak a kocsijait lehet megvenni. Talán olvasta az írásomat? :) Aligha hiszem, ha kitette ezt:

Szólj hozzá!

Címkék: vatera


süti beállítások módosítása