HTML

Vasutaskritikus

Nem egy kritizáló vasutas, sokkal inkább egy vasutat kritzáló emberke vagyok az internet névtelensége mögül, különös tekintettel gyermekkori betegségemre melyből azóta sem gyógyultam ki: a vasútmodellezésre!

Címkék

2010 (5) 2011 (1) 2012 (1) 5047 (1) acme (2) adó 1% (2) alapítvány (1) albert (1) álmozdonyvezető (1) atomvonat (1) Balatonfüred (1) baleset (2) békéscsaba (2) blog (1) bombariadó (1) börze (3) Brawa (1) buék (1) burma (3) bygmodell (1) caf (2) cargo (1) deák (1) déli pályaudvar (1) demonstráció (1) domonkos (1) don quijote (1) elveszett (2) emlékhely (1) epoche (1) északi (1) étkezőkocsi (2) etwg (1) európa expressz (1) e bay (1) fidesz (5) film (3) flirt (1) flottaszerződés (1) fónagy (2) fonyód (1) fotó (1) Fuggerth (1) ganz (1) ganz v48 (1) gigant (2) Gödöllő (1) gyorsvasút (1) gysev (1) gyűjtemények (1) Halberstadti (1) hamisítás (1) heris (1) hiéna (2) holokauszt (2) ic 3g (1) ic plusz (1) index fórum (13) indóház (10) kamion (1) keksz (1) kelti pu (1) kerékpár (2) keskeny nyomtáv (2) keszthely (5) kiállítás (9) kína (3) korrupció (1) korszak (1) közbeszerzés (1) legjobb (1) limit (3) loc&more (1) logó (2) magánvasút (1) mátrai erőmű (1) máv (19) mavoe (1) máv start (6) máv trakció (1) metro proto (1) modell&hobbi (2) modellkit (4) moderátor (1) morop (2) motorvonat (1) mozdonyvezető (2) mszp (1) múzeum (4) nemdohányzó (1) nmj (2) nyugdíj (1) orient-expressz (1) óvoda (1) paksinuti (1) pályázat (4) pécs (1) peronkapu (1) photoshop (2) piko (2) piros (2) Poirot (1) politika (2) quabla (7) railtop (1) rch (1) reform (1) rendőrség (3) reptér (1) részeg (1) rézgaras (1) rivarossi (1) roco (4) start klub (1) svájc (1) széchenyi (2) székely gyors (1) szendvics (1) szerzői jogok (1) szülinap (1) tablet (1) tajvan (1) temofeszt (2) tillig (1) tisztaság (1) tothgun (4) traxx (3) trianon (1) újdonságok (9) vasút&modell (3) vatera (2) vészfék (1) vezérigazgató (2) vip (1) vonalbezárás (7) webshop (1) webzin (1) x1win (1) y kocsi (2) zsidó (2) Címkefelhő

2011.07.18. 00:55 vasutaskritikus

Nincs új a nap alatt

 

Nincs is jobb program így a nyár derekán egy kánikulai hétvégén, mint egy jó kis vasútmodell kiállítás, meg egy pofa sör! Legalábbis az egyik szomszédom szerint. Én ugyan nem szeretem a kánikulát, még vízparton sem, a sört meg még kevésbé, de a kiállításoknak többé-kevésbé rendszeres látogatója vagyok.
            Ami a kiállítást illeti, az mindenkinél egyéni megítélés kérdése, van akinek tetszik, van akinek nem, (természetesen a Temofesztről van szó), de most inkább csak elmélkedek megint pár dolgon. Az emberek ugyebár nem egyformák, kinek magasabb az ingerküszöb, kinek alacsonyabb, van aki mindig lelkes, én lehet hogy már kissé fásult vagyok. Talán az én hibám, de nem verem automatikusan földhöz a seggem ha modellvasutat látok, mindig keresem azt a „plusz”-t amitől egyéniséggel bírhat egy terepasztal is. Ez pedig sokszor hiányzik, és ugyanannak a modulnak a hetvenötödszöri megtekintése a hetvenötödik kiállításon, már kifejezetten unalmas. A negatív csúcs minden bizonnyal a MAVOE fantasztikus kiállításai voltak, amire valójában már nem is emlékszem hogy melyik volt az utolsó ahol voltam. A 2009-ben, az Északi J.J.-ban tartott kiállítás kifejezetten tetszett, így aztán kilátogattam az ideire is, mint utólag kiderült, kár volt. A kiállított asztalok és modulok olyanok amilyenek, mindenki döntse el hogy tetszik-e vagy sem.
            Na de ami felbaszta az agyvizemet, az a szervezők/építők kritikán aluli tahósága és arroganciája. Nem, nem kint a kiállításon, ott valahogy nem jön le az ilyesmi. Sokkal inkább az interneten, a fórumon. Már az is vicces volt ahogy kezdődött, Matiz volt olyan bátor, hogy szóvá tette, hogy átbaszták a pénztárnál. Erre indult a lavina. Az hamar kiderült, hogy tulajdonképpen Matiz volt a hibás amiért átbaszták, és még hülye is, az pedig hogy ezt meg is osztja másokkal, megbocsáthatatlan bűn. Az első reakció igen vicces volt, de egyben rögtön mindent el is árult a kolléga szellemi képességei felől. Konkrétan egy bunkó, és ezt a későbbiekben meg is erősíti. Mivel a hülyék sosem járnak egyedül, hamar elő is került még egy, aki ugyan szépen elnézést kért Matiztól, aztán máris kioktatott valaki mást a véleményformálás feltételeiről. "Ha nem tetszik, tessék jobbat csinálni!" Hogy ez a duma nekem milyen ismerős... Asszem már egy másik kiállítás hasonlóan okos építője is írt ilyet, amiről meg is emlékeztem korábban. Kis különbség, hogy ott volt egy értelmesebb ember is aki leállította, itt a szervezők is ugyanolyan hülyék sajnos. Például pereskedéssel fenyegetőzik, nem szereti ha tegezik az interneten, és egyébként is kikéri magának, hogy szar legyen a kiállítás. Ja, és persze csináljunk jobbat! Viccesek vagytok hülyőkéim! Miért gondoljátok hogy nekem csak akkor lehet véleményem, ha már rendeztem kiállítást is??? A szombat esti filmről te is csak akkor mondasz véleményt, ha előtte már te is leforgattál egy hasonlót? Te, nagyonhülye... Észre sem veszitek, hogy ezzel sokkal többet ártotok saját magatoknak, mintha csendben maradnátok, esetleg szépen írogatnád a hibákat hogy legközelebb megoldjad. De nem. A látogató a hülye, amiért nem tetszik neki... Lehet hogy az is a látogató bűne, hogy ilyen kibaszott meleg volt, ki tudja. A szervezőké semmiképpen. Elvégre július közepén egy csupa üveg csarnokban, ki a fasz gondolta volna hogy meleg lesz? A nap tehet róla, minek süt annyira? A látogató meg minek pofázik annyit? Séta van a kisvonatok között, és örülj hogy ingyen fényképezhetsz!  
            Na jó, nem puffogok tovább, inkább összegzem az élményeket. A kiállítás anyaga nem rossz (voltam már sokkal rosszabbon alig kevesebb pénzért), a szervezés csapnivaló. Egy kis marketinget sem ártana tanulni egyeseknek, ha már ilyesmivel foglalkoznak. Én mint látogató, azért megyek el egy kiállításra, mert kikapcsolódni akarok, és nem szenvedni. Ha a kikapcsolódás nem jön össze, az a szervezők hibája, nekik kell ehhez a feltételeket megteremteni. Ha bármi okból nem sikerül megteremteni, akkor rossz volt a szervezés, és nem segítesz magadon azzal, hogy "szervezz jobbat". A kommunikáció pedig szánalmas és gyerekes. Gondolkozzatok el.
 

7 komment

Címkék: kiállítás északi temofeszt


A bejegyzés trackback címe:

https://vasutaskritikus.blog.hu/api/trackback/id/tr343059186

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

sín tér 2011.07.20. 08:59:15

Az az érzésem, mint oly sokszor már, megint fél információkból építetted fel a posztodat. Persze belinkeltél két hozzászólást is, de ha az ember az egészet elolvassa, az előzményekkel együtt a komplett párbeszédet, láthatja, hogy nem arról van szó, ami elsőre látszik. Vagy inkább, amit láttatni akarsz?
Először is, minden tiszteletem Matíz kollegáé, de a "hungarikumozás" nálam is kiveri a biztosítékot. (megjegyzem nálad is kiverte már, lásd "Hiéna vagy nem hiéna"). Mindenhol vannak normális és szemét emberek egyaránt. Ez nem holmi hungarikum, engem egy német illetőségű emberke vágott át eddig a legjobban vasútmodellező múltam során. Ezen kívül az érzésem az, hogy "Gabamanó" belinkelt hozzászólása "Róbertke" megjegyzésére volt reakció, hiába Matizhez kapcsolódik. Ami Matíznak szólt, az utána következik. Nem utolsó sorban, nem lehet egy egész kiállítást minősíteni, egy "melós" túlérzékenysége miatt. Aki megjegyzem ugyanabban a kánikulában rakta össze a cuccot és fürdött a verejtékében, többek közt a Te szórakozásod kedvéért, is!

A második általad belinkelt hozzászólás, nyilvánvaló rosszindulatú provokáció, a szerzője részéről. Célja az uszítás és a sértés. Személyek beazonosítására, meg úgy kérdezünk rá, hogy "kik ők?" (általános első osztály). A "kik ezek?" megjegyzést, csak egy akkora tőparaszt engedi meg magának, aki még a strandra is gumicsizmában jár, és bicskával eszi a magnumot. Szerintem a reakció igen csak visszafogott volt erre a bunkó, provokatív beírásra!

Apropó provokáció:
Személyes meggyőződésem, hogy vannak intézmények, magánemberek, - akiknek a modellezéshez ilyen-olyan üzleti érdekük fűződik -, (esetleg kizárólag abból élnek!) kiknek nem érdeke, hogy egy ilyen rendezvény jól sikerüljön. Mitöbb, az érdekük, az, hogy ne legyenek kiállítások, ahol haladó szintű, tehetséges, amatőr modellezők hirdethetik magukat. Ne legyenek börzék sem, és az információ és a tudás ne áramolhasson szabadon.
Tehát, ne tudjak én fél áron megvenni egy modellt, hanem menjek be az ő üzletébe és fizessek teljes árat, NEKI. Vagy, hogy ne ismerjem meg azt az amatőr modellépítőt, aki profi szinten megcsinálja nekem azt a kisszériás darabot, amit egyébként csak a boltjában (webáruházában) tudnék megrendelni százezrekért. Meggyőződésem, hogy az Index fórumaira beírt vita generálás ("fikázás") nem kis hányada, innen eredeztethető!

Természetesen lehet valamiről kritikát mondani/irni, sőt kell is! A kritika viszi előrébb a dolgokat. De mindennek megvan a módja és stílusa!
Minden intelligens, jóérzésű vasút és egyéb modellbarát érdeke, hogy legyen legközelebb is Temofeszt és az jól is sikerüljön. Itt régi barátok találkoznak és új barátságok köttetnek. Tudás, tapasztalat cserél gazdát. Önmagában is egy jó kis hakni és nem utolsó sorban a gyermekeink is jól szórakoznak. Hát akkor segítsük, ne akadályozzuk! A szervezőket nem sértegetni kell és elvenni a kedvüket attól, hogy ekkora munkát legközelebb is belefektessenek, hanem bátorítani, segíteni, jó tanácsokkal ellátni, hogy mit csináljanak másképpen jövőre.

vasutaskritikus 2011.07.20. 12:09:45

@sín tér:
Rosszul érzed, nem félinformációkból épült a poszt. Egyrészt ott voltam, láttam, és ha jól megnézed tulajdonképpen nem is magáról a kiállításról szólt a poszt. Sőt le is írtam, hogy maga a kiállított "áru" nem volt rossz, de ez még kevés egy jó kiállításhoz. Ami pedig a szervezők/építők internetes megnyilvánulásait illeti, aligha lehet vita tárgya, hogy arrogáns és lekezelő stílusban íródtak. Később ugyan finomodott valamicskét, de hiába, nekem ne akarja már megmagyarázni senki, hogy ha valami nekem nem tetszik, azért én vagyok a hibás... Az sem véletlen hogy több mint egy héttel az esemény után írtam, szándékosan vártam meg az utóéletét az egésznek, az összes hozzászólást olvastam mindkét topicban (vasútmodellezés, kiállítás-vásár), még az utólag kimoderáltak egy részét is láttam. Éppen ezért, valószínüleg nem csak bennem alakult ki az a vélemény hogy a szervezők utólagos magyarázkodása és majdhogynem támadó jellegű védekezése, kifejezetten gusztustalan. A belinkelt két hozzászólás az elsők közt voltak, ha megnézed az utána következőket, láthatod hogy nem tévedek nagyot amikor bunkónak hívom őket.
Az utolsó bekezdéseddel teljesen egyetértek, én is szívesen járkálok ilyen kiállításokra, de azért engedtessék meg hogy bárki leírhassa ha valami nem tetszik neki. Ha erre bunkóság a válasz higgadtság helyett, amit egy szolgáltatónak/szervezőnek minden körülmények közt tanusítania kellene, akkor ne lepődjön meg ha mindenki nekiugrik.
Az összeesküvés elméletedet nem tudom hová tenni, de ha tudsz valamit keress meg magánban... :)

hélóhélóhélóhéló 2011.07.25. 08:38:32

@sín tér: k robert az én fórum hozzászólásomara reagálta a "csinálj jobbat" beírást.

Továbbra is vállalom a véleményem, mert párunknak volt mersze leírni a hibákat és a szervezők minősíthetetlen stílusban reagáltak, erre már valóban eldurvult a vita.

Én a kiállítók (pl. veresi klubosok) közül jópárat ismerek, beszélgettem velük a helyszínen, ők is húzták a szájukat a körülmények és a színvonal miatt. Más, a modellezésben napi szinten jártas klubtagok, jó nevű modellezők is a fejüket fogták utólag, hogy erre most miért mentek ki, pláne ennyiért.

Igaza van a kritikusnak, a szervezők hozzáállása volt balkáni, suttyó, primitív és tahó. k robert, gabamanó, csukló, gergő007 meg a többi tahó, csak, hogy meglegyenek egy helyen.

Látogatóként egyet tehetek, ahogy már leírtam sok helyen: a következő ilyenre nem megyek ki és ezzel még sokan így lesznek. És akkor talán megbukik ez a díszes társaság és nem szervez többet ilyen színvonaltalan semmilyen kiállítást vagy ha igen akkor egy reálisabb 7-800 ft-s belépő ár mellett.

Nekem az sem jön be, amit a börzén művelnek, csökken az egésznek a nívója, látogatottsága, így ahelyett, hogy vonzóvá tennék emelik az asztalpénzt és 200 ft-s belépőt (!!!!) fizettetnek a vevővel.
Melyik piacon kell fizetni? Vagy plázában? vagy bárhol? Tartsa fent az a helyet, aki el akar adni és örüljön ha a vevő odamegy. Nevetséges, de ebből a temofesztből is lejött, hogy semmit sem értenek az egészből.

hélóhélóhélóhéló 2011.07.25. 10:38:43

ja és a "kik ezek?" kérdés pedig szándékosan kik ezek és nem kik ők?, nem azért mert tőparaszt volnék, hanem mert gondoltam, hogy ezzel is lesüllyednék a kreativitását csillogtató gabamanó szintjére.

Nem ragozom, engem rohadtul felbosszantottak ezek a paréjok, aminek hangot is adtam, ki is raktak egy hétre, de nem sírtam, mert különösebben nem vagyok egy fórumbetyár, pláne nem függő, mint egyesek az x 10000 hsz-ukkal.

Csukló · www.csuklo.eu 2011.07.28. 18:40:48

@hélóhélóhélóhéló: Még jó, hogy semmilyen szervezésben nem voltam felelős, és nem is tartoztam a szervezői gárdához................

(Gratulálok a jól informáltsághoz)

sín tér 2011.07.29. 22:01:07

@hélóhélóhélóhéló:

Hát mit ne mondjak, nekem biztos nem fogsz hiányozni.

A veresegyháziakat én is ismerem, mondhatnám személyes jó barátom is van köztük. Nekem úgy látszik nem azt mondta, mint neked. Pedig minden nap kint voltam és sokat időztem náluk is.

Az, hogy valaki elmondja a véleményét egy dolog (én szívesen meghallgatom az ellenvéleményeket is). Hogy milyen stílusban adja ezt elő, az csakis őt minősíti!
Szóval, azt kell gondoljam az általad leírtakból: ha otthon maradsz legközelebb, a hely látogatóinak átlagos intelligencia szintje, csak emelkedni fog.

sín tér 2011.07.31. 09:42:15

@hélóhélóhélóhéló:

A börzével kapcsolatosan pár gondolat:

A 200Ft-os belépőt pont azért szedik, hogy ne kellejen az egekbe emelni az asztalpénzt. A hely használatáért bérleti díjat kér a tulajdonos (évről évre, egyre többet). Azt ugye be kell szedni valahogy, hiszen nem finanszírozhatja azt a szervező a saját zsebéből. Ha nem szedné a 200Ft-ot, akkor az asztalpénzt kellene felemelni. Ebben az esetben azzal kell számolni, hogy az árusok fogyatkoznának meg. Ha nincs árus, akkor az egész úgy ahogy van értelmét vesztené, tehát elsorvadna.
Azt gondolom mindannyiunk érdeke hogy legyen börze, a 200Ft meg egy olyan minimális, jelképes összeg, hogy a megemlítését is piti dolognak tartom!
Abba gondoljon bele az, aki ilyet tesz, hogy egy szerencsés vétellel, akár több tíz ezer Ft-ot is spórolhat. Nem beszélve arról, hogy a helyszínen biztosított próbapálya, nagyító lencse segítségével, annak a kockázatát is a minimálisra csökkenti, hogy egy rossz vételbe fusson bele. Vagy annak, hogy esetleg a vételár előre átutalása után hiába várja a csomagot! (mint mostanában sokszor hallhatjuk az internetes vásárlásokkal kapcsolatosan).
Ha valakinek ez a ehetőség, a biztonság, nem ér meg +200Ft-ot (vagy akár többet is), az forduljon kezelőorvosához, vagy gyógyszerészéhez!
süti beállítások módosítása