HTML

Vasutaskritikus

Nem egy kritizáló vasutas, sokkal inkább egy vasutat kritzáló emberke vagyok az internet névtelensége mögül, különös tekintettel gyermekkori betegségemre melyből azóta sem gyógyultam ki: a vasútmodellezésre!

Címkék

2010 (5) 2011 (1) 2012 (1) 5047 (1) acme (2) adó 1% (2) alapítvány (1) albert (1) álmozdonyvezető (1) atomvonat (1) Balatonfüred (1) baleset (2) békéscsaba (2) blog (1) bombariadó (1) börze (3) Brawa (1) buék (1) burma (3) bygmodell (1) caf (2) cargo (1) deák (1) déli pályaudvar (1) demonstráció (1) domonkos (1) don quijote (1) elveszett (2) emlékhely (1) epoche (1) északi (1) étkezőkocsi (2) etwg (1) európa expressz (1) e bay (1) fidesz (5) film (3) flirt (1) flottaszerződés (1) fónagy (2) fonyód (1) fotó (1) Fuggerth (1) ganz (1) ganz v48 (1) gigant (2) Gödöllő (1) gyorsvasút (1) gysev (1) gyűjtemények (1) Halberstadti (1) hamisítás (1) heris (1) hiéna (2) holokauszt (2) ic 3g (1) ic plusz (1) index fórum (12) indóház (10) kamion (1) keksz (1) kelti pu (1) kerékpár (2) keskeny nyomtáv (2) keszthely (5) kiállítás (9) kína (3) korrupció (1) korszak (1) közbeszerzés (1) legjobb (1) limit (3) loc&more (1) logó (2) magánvasút (1) mátrai erőmű (1) máv (19) mavoe (1) máv start (6) máv trakció (1) metro proto (1) modell&hobbi (2) modellkit (4) moderátor (1) morop (2) motorvonat (1) mozdonyvezető (2) mszp (1) múzeum (4) nemdohányzó (1) nmj (2) nyugdíj (1) orient-expressz (1) óvoda (1) paksinuti (1) pályázat (4) pécs (1) peronkapu (1) photoshop (2) piko (2) piros (2) Poirot (1) politika (2) quabla (7) railtop (1) rch (1) reform (1) rendőrség (3) reptér (1) részeg (1) rézgaras (1) rivarossi (1) roco (4) start klub (1) svájc (1) széchenyi (2) székely gyors (1) szendvics (1) szerzői jogok (1) szülinap (1) tablet (1) tajvan (1) TAM modell (1) temofeszt (2) tillig (1) tisztaság (1) tothgun (4) traxx (3) trianon (1) újdonságok (9) vasút&modell (3) vatera (2) vészfék (1) vezérigazgató (2) vip (1) vonalbezárás (7) webshop (1) webzin (1) x1win (1) y kocsi (2) zsidó (2) Címkefelhő

2012.05.08. 08:01 vasutaskritikus

Ne egyél!

 

Nem volt olyan régen, amikor szót ejtettem a magyar vasúton evés szokásairól. Akkor talán még a Mávnál sem tudták, hogy idén megszüntetik az étkezőkocsik belföldi közlekedtetését, nyilvánvalóan én sem tudhattam, nem is ezért írtam meg hogy semmi szükség rájuk. Hanem mert tényleg nincs.
            Ne is beszéljünk most arról, hogy egy max. három órás utazást aki nem bír ki kaja nélkül, az haljon éhen! Inkább beszéljünk arról, hogy a Máv ezúttal is saját maga lehetetlenítette el a saját működését ((most még csak) az étkezőkocsikra vonatkozóan). Jelentkezzen nálam, aki szívesen eszik abból amit ott adnak, annyiért amennyiért adják! Nos? Senki? Jellemző! Inkább a teszkóban veszitek a parizeres zsemlét és zabáltok meg morzsáztok az ülésekben, mí? Gratulálok! Szegény InterCity Vendéglátó Kft. (a híradásokban szereplő név) meg szép lassan csődbe megy… Illetve nem megy, mert ilyen cég nincs is. Legalábbis a Közigazgatási és Igazságügyi Minisztérium e-cégjegyzéke szerint: „2012. május 8. napján 22 óra 30 perckor InterCity Vendéglátó Kft kezdetű cégnév a cégnyilvántartásban nem szerepel.” Hűha. Sebaj, ha nincsenek, nem is kell velük szerződést bontani. De akkor most ki üzemelteti végül is azokat a nyüveteges étkezőkocsikat? Végül is a 2010-es szerződések közt meglett a nyertes, I.C. Kft, aki 9 712 788 jó magyar forintért hajlandó üzemeltetni a kocsikat. (cégjegyzék szerint a teljes neve I.C. Vendéglátó Korlátolt Felelősségű Társaság). A Máv és annak mindenféle beszállítói meg alvállalkozó szerződéseiről gondolom nincsenek senkinek sem illúziói, valaki bizonyosan jól járt itt is. Én csak egy valamit nem értek. Ha valamit lehetne jól csinálni, amihez minden feltétel adott, akkor miért kell szándékosan rosszul csinálni??? Az I.C. Kft tulajdonosai, ellenségei a saját pénzüknek? Kedves Veress Úr, hát mire jó ez így? Mármint hogy a kutya sem zabál a vagonjaiban, pedig vannak ám jó szakácsok, személyesen is ismerek párat, jó pénzért a vonatokon is főznének. Néhány szép csajt se lehet olyan nehéz keríteni, akik esetleg még értenek is a felszolgáláshoz. Akkor már csak tudni kellene azt, hogy kinek akarok szolgáltatni. A diák nem fog 400-500 Ft-ot fizetni egy kávéért, aminek a fele jó eséllyel a tökére borul a kivalló haza pályaviszonyokon. Talán a nagycsaládosokra számítanak a majd 3000 Ft-os cigánypecsenyével? Esetleg van palacsinta 500-600 Ft-ért, amiért máshol komplett menüt is adnak. Vagy a menő-manó menedzserek és vállalati felsővezetők a kiszemelt célcsoport? Ők éppen meg tudják fizetni, csak sajnos ők soha nem utaznak vonaton. Ezeknél az embereknél ugyanis sajnálatos módon van egy minimum, ami alá nem mennek, például nem szeretik ha hülyének nézik őket. Olyasmiért, mint hogy az alapvető tisztaság nem prémium szolgáltatás, amiért a Mávnál pótdíjat kell fizetni. És persze a pontosság és gyorsaság is lemaradt vagy negyven évet. Maradnak a prolik és parasztok, de ők meg inkább éheznek, mintsem ennyit fizessenek egy kajáért. Szóval az a gyanúm, hogy Tisztelt Máv-Start és I.C. Kft illetékesei fordítva ülnek a lovon, és még fel se tűnik nekik. Nagy kár, mert én is szívesen ennék jó kajákat színvonalas környezetben, emberi árakon, és mindezt a vonaton! De úgy tűnik hogy ez a vonat is elmegy…
Foto:Railfaneurope.net

 

13 komment

Címkék: máv máv start étkezőkocsi