Negyedszer, és egyelőre utoljára. Ebben a postban pár sorban írok azokról, melyekről eddig még nem, de meghatározó szereplői a magyar piacnak.
DEÁK MODELLSPORT
Tudomásom szerint a legrégebbi, rézmodellek készítésével foglalkozó gyártó. Számomra a Deák az ellentmondások, érthetetlenségek, és végletek megtestesítője. Kínálatukban TT, H0, és 0-ás modellek, meglehetősen változó minőségben. Van köztük pár jól sikerült darab, például a V40-es nekem különösen tetszik. Sajnos eredetiben sosem láttam működni, a Keleti Pályaudvar előtt vagy a Füstiben ácsorogva már sokkal kevésbé érdekes. Ugyancsak jónak tartom a 2 és 3 tengelyes Bcmot motorkocsikat és mellékkocsijaikat. Ha majd rámjön a nosztalgiázhatnék, ezekből biztosan beszerzek majd. A másik véglet a szili, és különösen a gigant elképesztő külseje. A belsejéről nem tudok nyilatkozni, de a fórumokon nem sok jót olvastam arról sem. A lényeg azonban, hogy ezeket a modelleket vajon hogyan készítette el a tisztelt készítője? Honnan vette a jellegrajzot? (én is láttam rossz jellegrajzot) Hova tette a szemét a mester, amikor már látni lehetett volna hogy nem lesz jó vége? Mit gondolt amikor rádöbbent, hogy amit csinált, az nem egyéb mint fémhulladék? Ha a mai napig sem döbbent rá, akkor honnan vette a bátorságot, hogy nekiálljon modelleket gyártani? És vajon Deák Úr tudja-e, hogy a gigantja úgy szar ahogy van? Ha tudja, akkor miért nem tett ellene évek óta? Ugyanennyi idővel, és ráfordítással lehetett volna jó mozdonyokat is gyártani. Azt sem értem, hogy miért erőlteti a szilijeit évről évre egyre drágábban, úgy hogy van mellette kevesebb mint fele áron elfogadható külsejű sorozatmodell. Ezeket az energiákat fordíthatná a többi modell tökéletesítésére, az M40-re, Bz-re, V46-ra, M31-re, amik kis igazítással pofás mozdonykák lehetnének. Hogy miért nem teszi? Mert Deák Úr a középkorban él és nem lát tovább az orránál.
LIMIT MODELL
Kezdték az M44-essel, és ha nem csalnak az emlékeim és megérzéseim, akkor egy ideig a Deáknak dolgozott be. Azóta több új típus, részben teljesen rézből, részben gyári modellek átalakításával, mind tetszetős és minőségi modell. Kis szépséghibája hogy az árcédulán elég húzós számok vannak, de hát a minőséget meg kell fizetni. Nekem is van tőlük nem egy mozdonyom, és elégedett vagyok velük. Remélem, hogy nem marad abba a gyártás, és további újdonságok is jönnek.
ALBERT MODELL
Modelleimről igen precíz nyilvántartást vezetek, így pontosan tudom hogy 2004.06.20-a volt az a nap, amikor először vettem Alberttől saját készítésű (átfestett-tamponozott) kocsit, ez volt a Ggs típus, és 8500 pénzbe került. Ekkor valami új kezdődött el, és talán még Albert sem tudja hogy mennyire jót tett a magyar vasútmodellezőknek. A sor pedig folytatódott és gyarapodott, sok szép tehervagonnal, mostanában pedig már személyvagonokkal is. Sajnálatos hogy a tolla neki is egyre vastagabban fog, a korábbi előnye a relatív olcsósága volt. Remélhetőleg nem szalad el nagyon a ló… Csupán elméleti szinten, kíváncsi lennék, hogy Albert és csapata mennyiből tudna kihozni egy Bsc Rola-kísérőt, vagy egy Ds poggyászkocsit.. Ha valaki jóban van Alberttel, kérdezze már meg! :)
Nagyjából ennyi. A fiúknak kitartást, és kerüljék az APEH ellenőröket!
Ajánlott bejegyzések:
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Jegkoko 2010.03.04. 18:14:31