HTML

Vasutaskritikus

Nem egy kritizáló vasutas, sokkal inkább egy vasutat kritzáló emberke vagyok az internet névtelensége mögül, különös tekintettel gyermekkori betegségemre melyből azóta sem gyógyultam ki: a vasútmodellezésre!

Címkék

2010 (5) 2011 (1) 2012 (1) 5047 (1) acme (2) adó 1% (2) alapítvány (1) albert (1) álmozdonyvezető (1) atomvonat (1) Balatonfüred (1) baleset (2) békéscsaba (2) blog (1) bombariadó (1) börze (3) Brawa (1) buék (1) burma (3) bygmodell (1) caf (2) cargo (1) deák (1) déli pályaudvar (1) demonstráció (1) domonkos (1) don quijote (1) elveszett (2) emlékhely (1) epoche (1) északi (1) étkezőkocsi (2) etwg (1) európa expressz (1) e bay (1) fidesz (5) film (3) flirt (1) flottaszerződés (1) fónagy (2) fonyód (1) fotó (1) Fuggerth (1) ganz (1) ganz v48 (1) gigant (2) Gödöllő (1) gyorsvasút (1) gysev (1) gyűjtemények (1) Halberstadti (1) hamisítás (1) heris (1) hiéna (2) holokauszt (2) ic 3g (1) ic plusz (1) index fórum (13) indóház (10) kamion (1) keksz (1) kelti pu (1) kerékpár (2) keskeny nyomtáv (2) keszthely (5) kiállítás (9) kína (3) korrupció (1) korszak (1) közbeszerzés (1) legjobb (1) limit (3) loc&more (1) logó (2) magánvasút (1) mátrai erőmű (1) máv (19) mavoe (1) máv start (6) máv trakció (1) metro proto (1) modell&hobbi (2) modellkit (4) moderátor (1) morop (2) motorvonat (1) mozdonyvezető (2) mszp (1) múzeum (4) nemdohányzó (1) nmj (2) nyugdíj (1) orient-expressz (1) óvoda (1) paksinuti (1) pályázat (4) pécs (1) peronkapu (1) photoshop (2) piko (2) piros (2) Poirot (1) politika (2) quabla (7) railtop (1) rch (1) reform (1) rendőrség (3) reptér (1) részeg (1) rézgaras (1) rivarossi (1) roco (4) start klub (1) svájc (1) széchenyi (2) székely gyors (1) szendvics (1) szerzői jogok (1) szülinap (1) tablet (1) tajvan (1) temofeszt (2) tillig (1) tisztaság (1) tothgun (4) traxx (3) trianon (1) újdonságok (9) vasút&modell (3) vatera (2) vészfék (1) vezérigazgató (2) vip (1) vonalbezárás (7) webshop (1) webzin (1) x1win (1) y kocsi (2) zsidó (2) Címkefelhő

2010.03.03. 08:44 vasutaskritikus

Kisszéria negyedszer

 

Negyedszer, és egyelőre utoljára. Ebben a postban pár sorban írok azokról, melyekről eddig még nem, de meghatározó szereplői a magyar piacnak.
DEÁK MODELLSPORT
Tudomásom szerint a legrégebbi, rézmodellek készítésével foglalkozó gyártó. Számomra a Deák az ellentmondások, érthetetlenségek, és végletek megtestesítője. Kínálatukban TT, H0, és 0-ás modellek, meglehetősen változó minőségben. Van köztük pár jól sikerült darab, például a V40-es nekem különösen tetszik. Sajnos eredetiben sosem láttam működni, a Keleti Pályaudvar előtt vagy a Füstiben ácsorogva már sokkal kevésbé érdekes. Ugyancsak jónak tartom a 2 és 3 tengelyes Bcmot motorkocsikat és mellékkocsijaikat. Ha majd rámjön a nosztalgiázhatnék, ezekből biztosan beszerzek majd. A másik véglet a szili, és különösen a gigant elképesztő külseje. A belsejéről nem tudok nyilatkozni, de a fórumokon nem sok jót olvastam arról sem. A lényeg azonban, hogy ezeket a modelleket vajon hogyan készítette el a tisztelt készítője? Honnan vette a jellegrajzot? (én is láttam rossz jellegrajzot) Hova tette a szemét a mester, amikor már látni lehetett volna hogy nem lesz jó vége? Mit gondolt amikor rádöbbent, hogy amit csinált, az nem egyéb mint fémhulladék? Ha a mai napig sem döbbent rá, akkor honnan vette a bátorságot, hogy nekiálljon modelleket gyártani? És vajon Deák Úr tudja-e, hogy a gigantja úgy szar ahogy van? Ha tudja, akkor miért nem tett ellene évek óta? Ugyanennyi idővel, és ráfordítással lehetett volna jó mozdonyokat is gyártani. Azt sem értem, hogy miért erőlteti a szilijeit évről évre egyre drágábban, úgy hogy van mellette kevesebb mint fele áron elfogadható külsejű sorozatmodell. Ezeket az energiákat fordíthatná a többi modell tökéletesítésére, az M40-re, Bz-re, V46-ra, M31-re, amik kis igazítással pofás mozdonykák lehetnének. Hogy miért nem teszi? Mert Deák Úr a középkorban él és nem lát tovább az orránál.
            LIMIT MODELL
Kezdték az M44-essel, és ha nem csalnak az emlékeim és megérzéseim, akkor egy ideig a Deáknak dolgozott be. Azóta több új típus, részben teljesen rézből, részben gyári modellek átalakításával, mind tetszetős és minőségi modell. Kis szépséghibája hogy az árcédulán elég húzós számok vannak, de hát a minőséget meg kell fizetni. Nekem is van tőlük nem egy mozdonyom, és elégedett vagyok velük. Remélem, hogy nem marad abba a gyártás, és további újdonságok is jönnek.
            ALBERT MODELL
Modelleimről igen precíz nyilvántartást vezetek, így pontosan tudom hogy 2004.06.20-a volt az a nap, amikor először vettem Alberttől saját készítésű (átfestett-tamponozott) kocsit, ez volt a Ggs típus, és 8500 pénzbe került. Ekkor valami új kezdődött el, és talán még Albert sem tudja hogy mennyire jót tett a magyar vasútmodellezőknek. A sor pedig folytatódott és gyarapodott, sok szép tehervagonnal, mostanában pedig már személyvagonokkal is. Sajnálatos hogy a tolla neki is egyre vastagabban fog, a korábbi előnye a relatív olcsósága volt. Remélhetőleg nem szalad el nagyon a ló… Csupán elméleti szinten, kíváncsi lennék, hogy Albert és csapata mennyiből tudna kihozni egy Bsc Rola-kísérőt, vagy egy Ds poggyászkocsit.. Ha valaki jóban van Alberttel, kérdezze már meg! :)
 
Nagyjából ennyi. A fiúknak kitartást, és kerüljék az APEH ellenőröket!

 

1 komment

Címkék: limit deák albert


A bejegyzés trackback címe:

https://vasutaskritikus.blog.hu/api/trackback/id/tr851804668

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Jegkoko 2010.03.04. 18:14:31

Van egy két dolgom alberttől, egyik 4 darab rola kocsi, amik jobban meg lettek csinálva mint a quabla féle verziók
süti beállítások módosítása