HTML

Vasutaskritikus

Nem egy kritizáló vasutas, sokkal inkább egy vasutat kritzáló emberke vagyok az internet névtelensége mögül, különös tekintettel gyermekkori betegségemre melyből azóta sem gyógyultam ki: a vasútmodellezésre!

Címkék

2010 (5) 2011 (1) 2012 (1) 5047 (1) acme (2) adó 1% (2) alapítvány (1) albert (1) álmozdonyvezető (1) atomvonat (1) Balatonfüred (1) baleset (2) békéscsaba (2) blog (1) bombariadó (1) börze (3) Brawa (1) buék (1) burma (3) bygmodell (1) caf (2) cargo (1) deák (1) déli pályaudvar (1) demonstráció (1) domonkos (1) don quijote (1) elveszett (2) emlékhely (1) epoche (1) északi (1) étkezőkocsi (2) etwg (1) európa expressz (1) e bay (1) fidesz (5) film (3) flirt (1) flottaszerződés (1) fónagy (2) fonyód (1) fotó (1) Fuggerth (1) ganz (1) ganz v48 (1) gigant (2) Gödöllő (1) gyorsvasút (1) gysev (1) gyűjtemények (1) Halberstadti (1) hamisítás (1) heris (1) hiéna (2) holokauszt (2) ic 3g (1) ic plusz (1) index fórum (12) indóház (10) kamion (1) keksz (1) kelti pu (1) kerékpár (2) keskeny nyomtáv (2) keszthely (5) kiállítás (9) kína (3) korrupció (1) korszak (1) közbeszerzés (1) legjobb (1) limit (3) loc&more (1) logó (2) magánvasút (1) mátrai erőmű (1) máv (19) mavoe (1) máv start (6) máv trakció (1) metro proto (1) modell&hobbi (2) modellkit (4) moderátor (1) morop (2) motorvonat (1) mozdonyvezető (2) mszp (1) múzeum (4) nemdohányzó (1) nmj (2) nyugdíj (1) orient-expressz (1) óvoda (1) paksinuti (1) pályázat (4) pécs (1) peronkapu (1) photoshop (2) piko (2) piros (2) Poirot (1) politika (2) quabla (7) railtop (1) rch (1) reform (1) rendőrség (3) reptér (1) részeg (1) rézgaras (1) rivarossi (1) roco (4) start klub (1) svájc (1) széchenyi (2) székely gyors (1) szendvics (1) szerzői jogok (1) szülinap (1) tablet (1) tajvan (1) TAM modell (1) temofeszt (2) tillig (1) tisztaság (1) tothgun (4) traxx (3) trianon (1) újdonságok (9) vasút&modell (3) vatera (2) vészfék (1) vezérigazgató (2) vip (1) vonalbezárás (7) webshop (1) webzin (1) x1win (1) y kocsi (2) zsidó (2) Címkefelhő

2010.10.21. 12:57 vasutaskritikus

Amikor hiába fékezel

 

Tegnap súlyos vasúti baleset történt mely során a tehervonat mozdonyának vezetője meghalt a helyszínen. A balesetet egy kamion okozta, ami a működő és tilos jelzést adó fénysorompó mellett hajtott a sínekre. Az eredmény alább látható.
 
 foto: FN.hu
 
Egyszer még a nyolcvanas évek legelején, amikor a Balatonon nyaraltam (hol máshol), tanuja voltam egy hasonló balesetnek, csak ott nem kamion volt a szabálysértő, hanem egy német személykocsi. A déli parton történt, a vasút a nyaralók közt vezet, elég sok vasútátjáróval. Már arra sem emlékszem hogy délelőtt volt vagy délután, de egy baszott nagy csattanás és csörömpölés riasztott fel mindenkit a nyaralás nyugalmában. Aztán vonatfékezés hangja, és egy szergej csikorgó kerekekkel áll meg szinte pontosan a nyaralónk előtt. Ebből következik, hogy az átjáró párszáz méterrel arrébb volt, de egy-két perc sétával már ott is voltunk. A partoldal mellett az árokban egy felismerhetetlenül összegyűrt kocsi hevert, amiből éppen akkor próbálták kiszedegetni a túlélőket. Hosszú percek után jött csak meg az első mentő és a rendőrök, arra már nem emlékszem hogy hányan maradtak végül életben. Ami már akkor is brutális volt, az hogy a mozdonynak mindössze annyi baja lett, hogy a bal oldali ütközője és a pályakotró kissé elgörbült. A kocsit amikor kiszedték az árokból, kiderült hogy egy Mercedes volt.
            Azóta sem nagyon értem, hogy lehet valaki annyira idióta hogy piros lámpánál felhajt a sínekre! Mire számít? Aki az utcákon ámokfut, az jól tudja hogy a másik úgyis meg fog állni (ha tud), hiszen nem akar megdögleni ő sem. Ezért ezt kihasználva csinálhatják meg azokat a mutatványokat, amiket meg is csinálnak amíg tart a szerencséjük. Na de a vonat nem áll meg ilyen könnyen, ezt nem tudják az idióta barmok? Bár ezt a balesetet nem külföldi kamion okozta, azért kriminális az, amit egyes országok fuvarozói meg mernek engedni maguknak. Természetesen azért tehetik, mert a rendőrség magasról szarik rá, hogy hetente hány ember döglik meg például a 4-es főúton, nekik egyelőre sokkal fontosabb, hogy egyéb utakon százezrével igazoltassanak és inzultáljanak szabályosan közlekedő (!!!) autósokat, ami szerény véleményem szerint a jogállamiság megcsúfolása. Viszont ez egy másik téma, a lényeg hogy valamit tenni kéne ezekkel a nyüveteges kamionokkal, mert bicskanyitogató ami megy. Hogy mást ne is mondjak, a tegnapi vonatbaleset helyszínére érkezett mentőhelikopternek is nekiment egy kamion, így a súlyos sérülttel már fel se tudott szállni. Az irónia benne, hogy a súlyos sérült a kamionsofőr volt, aki talán egy másik kamionos miatt fog elhullani… Pech.
            És akkor még nem esett szó arról aki aztán semmiről sem tehet, a mozdonyvezetőről. Kölyök koromban egy ideig én is az akartam lenni (ahogy a legtöbb fiú), végül szerencsére másfelé kanyarodtam. Pedig jó meló lehet úgy általánosságban, kivéve amikor feltűnik előtte egy kamion, száguld felé, és esélye sincs megállni. Vajon mi volt az utolsó gondolata? Pár évvel ezelőtt az esti sötétségben találkoztam nyolc-tíz szarvassal. Mindannyian a 7-es főúton mentünk, csak én hosszában, ők meg keresztben. Amikor a lámpa fénye rájuk vetődött már tudtam hogy megállni úgysem tudok, és mivel az út teljes szélességében álltak, kikerülni sem. Választhattam, hogy melyiknek megyek neki. Nekimentem egyenesen az előttem lévőnek, arra számítva hogy nem fogok lerepülni az útról, és talán a szélvédőn sem esik be a nyavajás. Én túléltem, a szarvas nem. Csakhogy a szarvasnak nincs annyi esze, hogy ne sétáljon ki elém. Az idióta fasz kamionsofőrnek lehetne annyi esze, hogy ne hajtson ki a több ezer tonnás vonat elé. Nincs esze. Ezért meghalt egy becsülettel dolgozó mozdonyvezető. Remélem sittre vágják pár évre, ha túléli és kijön a kórházból!
 

 

42 komment

Címkék: baleset kamion


A bejegyzés trackback címe:

https://vasutaskritikus.blog.hu/api/trackback/id/tr512388330

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

KaPé 2010.10.21. 19:13:14

"Amikor a lámpa fénye rájuk vetődött már tudtam hogy megállni úgysem tudok"

Hát izé... Nem a szarvas volt a hülye.

KRESZ 26.§. (4) A jármű sebességét az (1)-(3) bekezdésben említett sebességhatárokon belül úgy kell megválasztani, hogy a vezető járművét meg tudja állítani az általa belátott távolságon belül

Lesből Támadó Szárítókötél 2010.10.21. 19:13:37

De mi a rák történt itt pontosan, hogy a mozdony ledőlt egy kicsit szundítani???

KaPé 2010.10.21. 19:18:34

Ja, a cikkhez is hozzá kell szólni? :-)

Szerintem is teljesen hülye, aki a piros ellenére a sínekre hajt, de sajnos nálunk ezt nem csak az emberek hülyesége okozza. Svédországban jártamban találkoztam pár vasúti átjáróval, ott úgy néz ki a dolog, hogy villog, csilingel és amikor a sorompó vízszintesbe ér, már ott is a vonat. Aki ráhajt a tilosnál a sínekre, biztosan meghal, tehát nem is hajtanak rá.
Nálunk mi van? Lemegy a sorompó, végignézel a rónán, mindkét irányban ellátsz 5 km-re, vonat sehol. Aztán valamikor percek múlva előkerül egy vonat. Nekem ilyenkor csak az fordul meg a fejemben, hogy valamelyik mávost rugdalnám szanaszét, de elhiszem, hogy van olyan, akinek az is megfordul, hogy áthajt a piroson.

Sword 2010.10.21. 19:20:28

Nem semmi, hogy csóri sziliből ennyi maradt. :(
Nem csodálom, hogy mozdonyvezető sem élte túl. Ritkán hallani ilyet, mert egy mozdony, pláne ezek a régi magyar meg orosz gépek eszméletlenül masszívak.
Valószínű elbambulhatott a kamionsofőr, mire meg meglátta a pirosat gondolta inkább átmegy, mint, hogy satuzzon a ki tudja hány tonna sóderral a háta mögött. A baj az, hogy igazából nem ő szopta be, hanem ismét a vétlen fél.

Én lennék terrorista! 2010.10.21. 19:32:30

"hogy lehet valaki annyira idióta hogy piros lámpánál felhajt a sínekre!"

Biztosan unta hogy sokszor 5-10-15 percig kell állni a piros lámpánál tök fölöslegesen, mert a vonat csak nem jön, és ez tényleg nagyon idegesítő.

A mozdonyvezetőt sajnálom.

Az igazi Trebics 2010.10.21. 19:46:47

Csak halkan kérdezem meg, az ilyan és hasonló esetekben honnan tudjuk, hogy működött a fénysorompó? Onnan, hogy a működtetéséért felelős (MÁV) azt mondta? Aha, értem.

mbazs 2010.10.21. 19:49:40

"Hát izé... Nem a szarvas volt a hülye.

KRESZ 26.§. (4) A jármű sebességét az (1)-(3) bekezdésben említett sebességhatárokon belül úgy kell megválasztani, hogy a vezető járművét meg tudja állítani az általa belátott távolságon belül"

Ezt a szöveget úgy bírom. Az nem jut eszedbe, hogy a szarvas nem az úton közlekedik, hanem arra merőlegesen? Tehát kiugrik eléd. Így akkor menjen mindenki 10-zel, mert bármikor eléugorhat egy szarvas, medve vagy erdei törpe? Micsoda vaslogika.

Ferenczi 2010.10.21. 19:51:08

Tegnap egy nagyon jó kollégánk lelte halálát ebben a balesetben egy szabályszegő közúti vezető miatt, akiknek ugyanúgy van páv2 orvosi alkalmassági vizsgája csak közúti nem vasúti. Minket nagyon szigorúan ellenőriznek és 2 évente újravizsgázunk a tanultakból. Nekik miért nincs ilyen durva közúti ellenőrzés és vizsgáztatás? NKH-tól kéne lassan követelni a szigorúbb ellenőrzést a közúti járművezetőkre, és nem minden jött mentnek a kezébe nyomni egy C kategóriás jogosítványt... Délegyháza és Kiskunlacháza között rendszeres az ilyen eset, nem egyszer fordult elő, hogy becsúsztak az űrszelvénybe, de még időben kitolattak. Leginkább a két átjáróhoz kéne lassító kanyar vagy valami hasonló, hogy megelőzhető legyen egy ilyen baleset.

gabroca 2010.10.21. 19:54:38

@Az igazi Trebics: Mert ha nem mükszik, alaposan körül kell nézni. De ha mükszik, akkor is megéri körülnézni, még ha az ember szakmája a vezetés, akkor is. De úgy látszik sokan aludva vezetnek, de este meg felfrissülve nézik a magyar focit...

Deneware. 2010.10.21. 19:56:45

Elvált szülők, a gyerekek (fiú-lány) külön az ország két végében. Húsvétra a kislányt apuka megkapja, aki piros lámpa ellenére áthajt a vasúti kereszteződésen. "Csak" a kislány halt meg. A többieknek semmi baja nem lett. A lányom osztálytársa volt...

humániákus 2010.10.21. 19:57:22

A stílusodon még egy kicsit csiszolni kellene, kedves posztoló! Milyen kényszer hajt, hogy ilyen helyesírással, ennyi trágársággal és ilyen nyekegős fogalmazással publikálnod muszáj?

KaPé 2010.10.21. 20:01:10

@mbazs: olvasd el, mit írt.

Mikrobi 2010.10.21. 20:01:54

@mbazs: van tábla, ami figyelmeztet rá, hogy kiugorhat, tehát mindenképpen te vagy a hülye:-)
...just joking

kszabo 2010.10.21. 20:04:00

@Sword: A kamionsöför többnyire nem elbambul, hanem tudatosan hajt, mert időt akar nyerni, sóderbányák környékén főleg. Jó példa erre, hogy a kedves haverja meg majdnem eltaposta a mentőhelikoptert. Ameddig nem alkotják meg a közúti vezetéstől való örökös eltiltást, mint büntetést, addig tarolnak az idióták.

Giraffa 2010.10.21. 20:20:21

Sajnálom a mozdonyvezetőt, részvétem a családjának és ismerőseinek!

A kamionsofőrt örök életre el kell tiltani a vezetéstől.

Olyat is láttam már, hogy valaki a vasúti átjáróban áthalódó vonat OLDALÁNAK ment neki. Úgyhogy az ilyen a falnak is nekiment volna, a piros jelzés pláne nem állítja meg.

Egy közlekedési helyszínelő mesélte, hogyha egy nyílegyenes úton, az árok túlpartján van egyetlen fa, akkor annak neki fognak menni... :(

Zsola777 2010.10.21. 20:20:49

@KaPé: Helyesen így szól:
"(4) A jármű sebességét az (1)-(3) bekezdésben említett sebességhatárokon belül úgy kell megválasztani, hogy a vezető járművét meg tudja állítani az általa belátott távolságon belül és minden olyan akadály előtt, amelyre az adott körülmények között számítania kell."

Ne csúsztass, wazze!

RosszQtya · http://indafoto.hu/rosszqtya 2010.10.21. 20:22:23

Az igazi Trebics 2010.10.21. 19:46:47
Jelen esetben a helyszínelésről készült videofalvétel és MÉG AKKOR IS PIROSAN villogott a jelző! Szerintem ez tuti bizonyítja, hogy működött!

Ferenczi 2010.10.21. 19:51:08
baromság! attól hogy valaki tudja a szabályokat, nem jelenti, hogy alkalmazza is! Semmi másra nem lenne jó, mint tovább emelni a bürokráciát!

MÁS:
láttam már pár kamiontól összetört mozdonyt, de ez viszi a pálmát nálam eddig :(((

gozos 2010.10.21. 20:24:18

Nekem régóta az a véleményem, hogy a vonatot is korlátozni kell:

- andráskeresztes aszfaltút kereszteződésnél 20 km/óra
- fényjelzőnél: 40 km/óra
- félkarú sorompónál 80 km/óra
- szintben elkülönített kereszteződésnél mehet a 80 km/h feletti.

És hogy lelassul a vasút? A MÁV építsen mindenhova legalább félkarú sorompós átkelőt. A fényjelzős és andráskeresztes jelzőberendezés nem hatékony, csak amolyan felelősség átruházó megoldás.

Továbbá szemafort kell odatenni a vasúti járműnek is - ha letörik a kart vagy nem csukódik le, igenis vészfékezzen csak a vonat is.

KaPé 2010.10.21. 20:34:04

@Zsola777: Az alaptétel attól még nem változik. Az "és" utáni kiegészítés egy szigorítás, amikor hiába látsz el 2 km-re, akkor se mehetsz gyorsan (oviscsoport sétál az út mellett pl.)

Zsola777 2010.10.21. 20:40:02

@KaPé: Oké, de az oviscsoport az út oldalán sétál, erre számíthatsz. De az út közepén szaldgáló gyerekekre nem (hogy ne tudd még csak kikerülni sem őket). Ugyanígy az erdős részen, lakott területen kívül, ha nincs kint a vadveszély tábla, nem kell számítanod arra, hogy egyszer csak elállja az utat egy csorda.
Ha persze a kanyarból kiérve látsz valami azt úton, és nem tudsz megállni, az természetesen vakvezetés, ami tilos.

De ha már szabályt idézel, azt tedd teljesen, ne csúsztass! Köszi.

zassz 2010.10.21. 20:44:26

Néhol - sőt általában - percekig állunk hiába és várjuk a vonatot. De ez nem azért van (azé' e van), hogy ha bármi történik az autóval a sinen, elromlik, stb, legyen idő legalább arra, hogy az autós kiszálljon és eltűnjön? Meg persze arra is kellene, hogy valahogy jelezzen a vonatnak, ami úgysem tud megállni, de legalább hamarabb kezd fékezni, kisebbet csattan, kevesebb a személyi sérülés, gondolom, de én csak TT méretben vonatozom főleg, meg a kölykökkel megyünk vonatot nézni ha van kedvük. A kamionosokat viszont naponta kerülöm az autópályán, hát a nagyját lőném a seregben megtanult régi jó RPG 7D-vel. Elédvág, mert nagyobb, úgyis te fékezel, mert magadat félted. A kocsit kár, kifizeti a gec kamionos biztosítója, de téged nehezen tud. Mennek, mint barom, mögöttem senki, megyek a belső sávban, előttem két kamion a külsőben, a hátsó előzni kezd, de ha várna max 4 mp-t elmennék és nyugodtan mehetne a csigacsata, de nem, mert így legalább én is lelassulok legalább egy percre 80-90-re, aztán gyorsítás vissza 130-ra, ez Bp-Debrecen viszonylatban oda vissza átlag 20x, hát kapják be, én is időre megyek, nem hobbiból, tehát ezt nem kell előhozni. Kabriós haveromnak annyiból jobb, hogy az ő felmutatott középső ujját legalább látják ilyenkor :)

A mozdonyvezetőt sajnálom nagyon, ha lehetne össze kellene valami adakozás félét hozni a családjának, szóljatok, benne lennék. A kamionosnak meg nem!

Csigorin 2010.10.21. 20:45:19

Szarvas meg bassza meg, adja meg az elsobbseget, igy jart.

Mikrobi 2010.10.21. 20:57:13

@gozos: nekem meg az a véleményem, hogy fékezzen az, akinek olcsóbb! Elgondolkoztál már azon, hogy mennyi energia kell egy többszáz tonnás szerelvény 20/40/80-ról felgyorsításához az utazósebességre?! Hogy a pluszban kopó fékbetéteket (kocsinként 8 kerékhez) ne is említsem...
Egyébként is európai irányelv a kötöttpályás közlekedést a közúti elé helyezni.

"A MÁV építsen mindenhova legalább félkarú sorompós átkelőt."
Aztán mi a francnak?! A két villogó piros lámpa nem jelzi eléggé, hogy az áthaladás TILOS?! Esetleg ne építtessen falat az átjáróba minden vonat áthaladása előtt és bontsa le utána?!

Lrdx 2010.10.21. 21:02:18

@gozos:

Te sem vezettél még vonatot.

Ha az általad javasolt 40km/h-ról nézzük, egy nagyobb tehervonat (mint pl. a mostani balesetben szereplő) fékútja több száz méter, ha nagyon meg van pakolva, akár egy km. Ha kanyar van, néha konkrétan nem is lehet látni a fékutat, nemhogy megállni előtte.

CrazyHorse 2010.10.21. 21:02:40

@Mikrobi: Nagyon jó...:) A fizika nem megy itt egyeseknek (gozos)

op tomi 2010.10.21. 21:06:29

Nem rossz a Zindex nyitóoldalán lakni kicsit:)
Amúgy száz százalékig igazad van:)

igazságos 2010.10.21. 21:08:57

Mire, mire. MERT SIETNI KELL.
MEG ÚGYIS VAN ELÉG IDŐ, HOGY ÁTÉRJEK. A VONAT MEG MAJDCSAK NEM ÉR ODA ADDIG.

De a másikat se értem, hogyan lehetséges a helikopter szárnyát leverni a tükörrel? Ennyire rosszul mérte fel a távolságot? :D

LHA 2010.10.21. 21:09:22

Emlékezzünk meg a következő nagyeszű kamionsofőrről is, aki szintén egy billenccsel a helyszínre érkezett MENTŐHELIKOPTERNEK ment neki, mert annyirakurvárasürgősen át kellett gázoljon a szántáson a helyszín mellett.

ValakiX 2010.10.21. 21:10:58

@gozos: Csak halkan megjegyzem, hogy az ország nyugati felében már jó néhány vasúti átjárót kamerák figyelnek, mert a tisztelt kamionosok folyamatosan letörték a sorompókarokat és ezzel minden egyes alkalommal nem kis kárt okoztak. Szóval a félkarú sorompó sem megoldás...

Dr_utcai_arcos 2010.10.21. 21:14:43

Elsők között értem ki az állomásra amikor a Rákóczit elkapta egy lett (litván?) kamion. Kb. 1 km-re lakunk, de még ilyen távolságból is akkora volt a hang mintha egy bomba robbant volna fel!Apámmal csak összenéztünk és szinte egyszerre mondtuk, hogy na valamit elkapott a vonat. Bevallom kíváncsi voltam, és felmásztam a vonat elejére, amit a kamion több köbméter gerendája úgy leborotvált, hogy volt az alváz. és utána már csak a motortér fala. Addig leszakadt minden mint egy papírdarab, az ütköző kiszakadt a helyéről. De a legborzalmasabb, hogy szegény Feri próbált bemenekülni a motortérbe, de nem tudta már kinyitni az ajtót, így az ülés odanyomta a falhoz. Iszonyatos volt, úgy lógott mint egy rongybaba a falon. Az állomást majdnem teljesen romba döntötte a rakomány, a sínek nem is tudom hány száz méteren kiszakadtak a helyükről. A kamionost a rendőrök fogták meg, amikor kiszállt a kamionból, -a traktor érintetlen marad, csak a pót szakadt le- és elindult gyalog (!) csak úgy az úton. Ő is akkora sokkot kapott,hogy azt se tudta mit csinál. Már nem tudom, mi lett vele, valami börtönt kapott, Feri meg egy keresztet a sínek mellett...Novajidrány-Hidasnémeti halálszakasz.

sinhead 2010.10.21. 21:14:54

A videó szerint a fénysorompó vörösen villogott.
DE.
Ha sötét minden optikája,azaz nem működik STOP táblaként funkcionál.
Tehát miről beszélünk ?

blr 2010.10.21. 21:15:10

@Az igazi Trebics: Nem mindegy, hogy pirosan villogott-e?
A KRESZ szerint a piros villogás tiltja az áthaladást, ha semmi sem világít, akkor hibás, így biztosítatlan vasúti átjáró.
Ha fehéren villog, az annyit jelent, hogy működik. (És nem, nem elfogadható az érvelés, hogy ha működik, akkor pirosan kéne villognia, ha jön a vonat, mert a fénysorompó jelzőberendezés, nem érzékelő.)

tulee 2010.10.21. 21:33:26

és az normális, hogy egy vétlen embernek kell meghalnia, mert az illetékesek esetleg lesz@rják, hogy szintbeli kereszteződés van? érdekes az 1-es vonalon egyből a föld alá vitték a "kereszteződéseket"...és tőlünk nyugatabbra is ez a helyes példa...

KaPé 2010.10.21. 21:36:51

@Zsola777: nincs különbség aközött, hogy a kanyar takar el valamit vagy a lámpád nem világít el odáig. Mindkét esetben csak annyival mehetsz, hogy meg tudj állni a belátott szakaszon. A szarvasok meg a leírás szerint nem eléugrottak, hanem az úton álltak.

Mikrobi 2010.10.21. 21:39:40

@utcai_arcos: Ki az a Feri? Nem a Gyurcsány, ugye?

Rántott máj (törölt) 2010.10.21. 21:53:12

Harom eve kb. otszaz meterre voltam egy hasonlo balesettol, Debrecenben a Debrecen-Balmazujvaros vonalon, a hazgyari bejaronal kapott el a vonat egy haztartasi gepeket szallito kamiont, szerencsere kis szerelveny volt es csak az utanfutot talalta el, igy ugy tudom, nem tortent komoly szemelyi serules. Viszont ott nem vagyok benne biztos, hogy a kamion volt a hibas, ugyanis mind a fout, mind az atjaro utan kvoetkezo bekoto ut parhuzamosan halad a sinnel, tehat ketszer kell derekszogben fordulni az athaladashoz, ami nyergesvontatoval nem konnyu manover, es ha feherben kezdi, de kozben jon a vonat, mar nem tud lemenni a sinrol.

Kopi3.14 2010.10.21. 22:15:38

@Mikrobi: Vagy van tábla, vagy nincs. tudod a szarvas nem azt nézi, hogy hol táblázták ki, s csak ott ugrál, ahogy a tábla egyszeri kihelyezése sem garantálja, hogy örök életre ott marad.

kacsa! 2010.10.22. 00:20:38

@Lrdx: Te sem vezettél még mozdonyt! A vasúton nincsenek kanyarok, csak ívek... (csak javításképp)

gozos 2010.10.22. 09:45:27

@Mikrobi: egyetlen autó lefékezése tényleg olcsóbb. A 2 óránként járó vonatért sok autó lefékezése ...
De nem is ez a lényeg: igenis normális átkelőt kell csinálni. A fényjelző berendezés akkoris csak bohóckodás egy félkarú sorompóhoz képest.

Van valakinek statisztikája arról, hogy az elmúlt 12 hónapban
- hány fényjelzős baleset történt?
- hány félkarú sorompós baleset történt?

Látatlanban hiszem, hogy 5-ször több a fényjelzős baleset.

@ValakiX: félsorompó szabálytalan közlekedésből eredő letörőit a javítás árának 2-3 szorosával megb*szni. Az nem megoldás, hogy "azért nem rakok oda biztonsági berendezést, mert megrongálják".
Érdekes, tőlünk nyugatabbra a félkarú sorompó nem problémás.

SomiTomi · http://somitomi.blog.hu 2012.12.17. 22:16:11

@blr: "így biztosítatlan vasúti átjáró." Ez pont nem így van. Ha a fénysorompó sötét, akkor az átjáró előtt meg kell állni, mielőtt áthaladnál (természetesen azután, hogy meggyőződtél róla, hogy nem jön vonat). A biztosítatlan átjáróban nem kötelező megállni. Ez valószínűleg azért van így, mert a biztosítatlan átjáró csak mellékvonalakon jellemző, ami azért nem ugyanaz a kategória, mint egy fővonal.
@gozos: Létezik fénysorompót ellenőrző jelző (az a neve, hogy "Fénysorompó ellenőrző jelző"), bár inkább csak mellékvonalakon jellemző. Egyébként tudtommal az az előírás, hogy ha a mozdonyvezető tud róla, hogy nem működik a fénysorompó, akkor 15 (!) km/h-ra kell lassítania (és talán Figyelj jelzést is kell adnia). ha nincs jelző, akkor ez úgy lehetséges, hogy az állomáson (ahova a fénysorompók visszajeleznek) értesítik a mozvezt (ha jól tévedek, írásbeli rendelkezéssel).