HTML

Vasutaskritikus

Nem egy kritizáló vasutas, sokkal inkább egy vasutat kritzáló emberke vagyok az internet névtelensége mögül, különös tekintettel gyermekkori betegségemre melyből azóta sem gyógyultam ki: a vasútmodellezésre!

Címkék

2010 (5) 2011 (1) 2012 (1) 5047 (1) acme (2) adó 1% (2) alapítvány (1) albert (1) álmozdonyvezető (1) atomvonat (1) Balatonfüred (1) baleset (2) békéscsaba (2) blog (1) bombariadó (1) börze (3) Brawa (1) buék (1) burma (3) bygmodell (1) caf (2) cargo (1) deák (1) déli pályaudvar (1) demonstráció (1) domonkos (1) don quijote (1) elveszett (2) emlékhely (1) epoche (1) északi (1) étkezőkocsi (2) etwg (1) európa expressz (1) e bay (1) fidesz (5) film (3) flirt (1) flottaszerződés (1) fónagy (2) fonyód (1) fotó (1) Fuggerth (1) ganz (1) ganz v48 (1) gigant (2) Gödöllő (1) gyorsvasút (1) gysev (1) gyűjtemények (1) Halberstadti (1) hamisítás (1) heris (1) hiéna (2) holokauszt (2) ic 3g (1) ic plusz (1) index fórum (12) indóház (10) kamion (1) keksz (1) kelti pu (1) kerékpár (2) keskeny nyomtáv (2) keszthely (5) kiállítás (9) kína (3) korrupció (1) korszak (1) közbeszerzés (1) legjobb (1) limit (3) loc&more (1) logó (2) magánvasút (1) mátrai erőmű (1) máv (19) mavoe (1) máv start (6) máv trakció (1) metro proto (1) modell&hobbi (2) modellkit (4) moderátor (1) morop (2) motorvonat (1) mozdonyvezető (2) mszp (1) múzeum (4) nemdohányzó (1) nmj (2) nyugdíj (1) orient-expressz (1) óvoda (1) paksinuti (1) pályázat (4) pécs (1) peronkapu (1) photoshop (2) piko (2) piros (2) Poirot (1) politika (2) quabla (7) railtop (1) rch (1) reform (1) rendőrség (3) reptér (1) részeg (1) rézgaras (1) rivarossi (1) roco (4) start klub (1) svájc (1) széchenyi (2) székely gyors (1) szendvics (1) szerzői jogok (1) szülinap (1) tablet (1) tajvan (1) TAM modell (1) temofeszt (2) tillig (1) tisztaság (1) tothgun (4) traxx (3) trianon (1) újdonságok (9) vasút&modell (3) vatera (2) vészfék (1) vezérigazgató (2) vip (1) vonalbezárás (7) webshop (1) webzin (1) x1win (1) y kocsi (2) zsidó (2) Címkefelhő

2010.12.11. 12:25 vasutaskritikus

Meglepő fordulat

 

Tízmilliárdos kötvénykibocsátást tervez a Máv. Ez ugye egyszerűsítve hitelt jelent, csak így szebben hangzik, és amelyet pályafelújításokra óhajt költeni. Ennyire nincs már egy fillér sem a kasszában, hogy már ehhez is hitel kell? Na persze honnan is lenne pénz? Csak mert új a főnök? Meg a miniszternek nagyobb a pofája? Sajnos ez még mind kevés. Mi lett a nagy dumával beharangozott újjáépítésből? Meg a reformok? Meg az elszámoltatás? Igaz, hol van az már amikor ilyeneket mondtak… Számolás lehet hogy volt már, kiszámolták ki hogyan fog a legjobban járni. Lesz miből, mert a jövő évi költségvetésből ugyanúgy százmilliárdokat kap a Máv, ahogy évről évre mindig, vagyis a nagy megújhodás kimerült abban hogy pár tetves mellékvonalon újra „száguld” a nyomorult kis studenka. Remélem az ország rendbetételére komolyabb elképzeléseik is vannak!
 

 foto: www.railfaneurope.net

7 komment

Címkék: máv vonalbezárás


A bejegyzés trackback címe:

https://vasutaskritikus.blog.hu/api/trackback/id/tr672507993

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

vasutaskritikuskritikus 2010.12.12. 09:49:22

Kedves kritikus!
Tudod embereknek sokat jelent néhány "tetves mellékvonal" újraindítása. Bocs, hogy elfelejtettem, hogy Te pesti vagy és minden 5.-ik percben megáll a házatok előtt a 7-es busz. De Ti Pestiek nem élnétek, ha nem lenne a vidék, ahol megtermelik Nektek is az ennivalótokat!!! Na tudod, itt sokat jelent a mellékvonalak ismételt beindítása. Én elhiszem, hogy jobban szimpatizálsz a komcsikkal, akik bezárták ezeket a vonalakat, mert ők sem jártak sose vidéken, mint ahogy Te sem!

vasutaskritikus 2010.12.13. 14:52:08

@vasutaskritikuskritikus:
Még ennyi év után is ámulatba tudok esni, hogy mennyi egyszerű és gyermekded gondolkodású ember van. Ez a "nem élnétek, ha nem lenne a vidék, ahol megtermelik Nektek is az ennivalótokat.." nagyon elmés megnyilvánulás. Legutóbb a dedós unokaöcsémet hallottam ilyen stílusban csevegni úgy húsz éve. De aztán kinőtte. Gyanítom hogy te már nem fogsz, de szerencsére nincs annyi eszed sem, hogy ennek lásd a kárát.

vicces74 2010.12.13. 21:15:22

Na nem veszekedni!!
Valóban nagyon főváros centrikus ez a kurva ország,az istenverte MÁV helyzete meg annyira összetett(szar),hogy nem eccerü rendbe tenni.Olyan idióták akartak,akarnak rendezkedni akiknek fingjuk sincs az egészről!Ki issza meg a levét?!Nincs értelme komcsizni,jobbikozni,stb dilletánsok,és
hozzáértők vannak,utóbbiakra sose hallgatnak!

falnakbeszelo 2010.12.15. 12:26:46

@vasutaskritikus: A valóság ennek homlokegyenest az ellenkezõje volt. 1985-ben éppen Mándoky Kongur István beszélte rá Benkõ Mihályt arra, hogy ázsiai nomádok között folytasson kutatásokat. Átadta neki ehhez helyi kapcsolatait is, akikkel Benkõ Mihály mindmáig dolgozik Ázsiában.

sín tér 2010.12.15. 14:54:43

Szerintem ez a kormány pont ugyanúgy szarik a vidékre mint az előző, csak teljesítenie kell pár populista, demagóg ígéretét, amivel a birka választókat, saját akoljába terelte. Ezen birkák díszpéldánya az, aki azt hiszi, hogy némi komcsizással, magyarkodással, meg álszent kereszténykedéssel máris "jobb-ra" fordul az ország sorsa. Közben meg csak indok kell a közpénzek újabb áramlásához, amit leginkább azt tud megcsapolni aki kormányon van. Azt már tudjuk ugye, hogy BKV és a MÁV mindig is a két fő ilyen csap volt...
Én leginkább vicces74 kollégával értek egyet. Sajnos a hozzáértőket sosem kérdezik meg, mert az érdekeket sértene...

M62 255 2010.12.17. 09:55:53

Szerintem nem az újranyitott mellékvonalakon kéne élezned a nyelved, mert a falvakban élőknek is fel kell utazniuk a megyeszékhelyre, kistérségi központba, ha ingáznak munkába-iskolába, akkor meg napi szinten fontos nekik. Az biztos, hogy az 1-2 mellékkocsis Bzmot nem a vasúti közlekedés non plus ultrája, de ha átszállás nélkül elvisz a központba, akkor még mindig jobb, mint a kátyús lélekvesztőkön aranyeret kapni a buszon zötyögve, rosszabb esetben átszállással. A kulcs a menetrendek összehangolása(ráhordó szerep erősítése), átszállások csökkentése, így már nem sok esélye lenne a busznak a vasúttal szemben, és ez így is lenne jó. A busznak a vasúttal el nem látott helyekről kéne ráhordania a közeli vonalakra, feltéve, ha az összeköttetés fennáll.
Mondok egy példát. Korábban sok időt töltöttem Nagyatádon, ahonnan a 38-as vonal megmaradt darabkája vezet Somogyszobig. Onnan átszállással a néhai 37-es vonalon el lehet jutni B.sz.györgyig, még egy átszállással Keszthelyig. Én sokkal szívesebben választottam ezt a variációt középsulis koromban, amíg ráértem, jobb szeretem a 68 főútnál, de a Volán (akkor Pannon Volános Ikarusokkal) közvetlen járatot indított. A MÁV is megtehette volna ezt, ahelyett, hogy hagyja veszni a 37-est, így egy fontos észak-déli összekötőjárat alakult volna ki a Dél-Dunántúlon. Azt csak mellékesen jegyzem meg, hogy régen egészen Barcsig jártak a motorkocsik...
Még annyit tennék hozzá, hogy nem a mellékvonalak miatt akkor a vesztesége a MÁV-nak, amekkora, csupán egy látványos kirakatintézkedés, spórolás címén beharangozva, hogy ne kelljen megkavarni a panamákat, pocsékolásokat, mindenféle politikai felhang nélkül.

Dolmi medve 2010.12.20. 10:33:00

@vasutaskritikus:

"Még ennyi év után is ámulatba tudok esni, hogy mennyi egyszerű és gyermekded gondolkodású ember van. Ez a "nem élnétek, ha nem lenne a vidék, ahol megtermelik Nektek is az ennivalótokat.." "

Szerintem rádférne egy kis fizkai munka, meg egy kis tesco (stb.) mentes övezetben való élet, ahol nem a polcról veszed le a zabát....