HTML

Vasutaskritikus

Nem egy kritizáló vasutas, sokkal inkább egy vasutat kritzáló emberke vagyok az internet névtelensége mögül, különös tekintettel gyermekkori betegségemre melyből azóta sem gyógyultam ki: a vasútmodellezésre!

Címkék

2010 (5) 2011 (1) 2012 (1) 5047 (1) acme (2) adó 1% (2) alapítvány (1) albert (1) álmozdonyvezető (1) atomvonat (1) Balatonfüred (1) baleset (2) békéscsaba (2) blog (1) bombariadó (1) börze (3) Brawa (1) buék (1) burma (3) bygmodell (1) caf (2) cargo (1) deák (1) déli pályaudvar (1) demonstráció (1) domonkos (1) don quijote (1) elveszett (2) emlékhely (1) epoche (1) északi (1) étkezőkocsi (2) etwg (1) európa expressz (1) e bay (1) fidesz (5) film (3) flirt (1) flottaszerződés (1) fónagy (2) fonyód (1) fotó (1) Fuggerth (1) ganz (1) ganz v48 (1) gigant (2) Gödöllő (1) gyorsvasút (1) gysev (1) gyűjtemények (1) Halberstadti (1) hamisítás (1) heris (1) hiéna (2) holokauszt (2) ic 3g (1) ic plusz (1) index fórum (12) indóház (10) kamion (1) keksz (1) kelti pu (1) kerékpár (2) keskeny nyomtáv (2) keszthely (5) kiállítás (9) kína (3) korrupció (1) korszak (1) közbeszerzés (1) legjobb (1) limit (3) loc&more (1) logó (2) magánvasút (1) mátrai erőmű (1) máv (19) mavoe (1) máv start (6) máv trakció (1) metro proto (1) modell&hobbi (2) modellkit (4) moderátor (1) morop (2) motorvonat (1) mozdonyvezető (2) mszp (1) múzeum (4) nemdohányzó (1) nmj (2) nyugdíj (1) orient-expressz (1) óvoda (1) paksinuti (1) pályázat (4) pécs (1) peronkapu (1) photoshop (2) piko (2) piros (2) Poirot (1) politika (2) quabla (7) railtop (1) rch (1) reform (1) rendőrség (3) reptér (1) részeg (1) rézgaras (1) rivarossi (1) roco (4) start klub (1) svájc (1) széchenyi (2) székely gyors (1) szendvics (1) szerzői jogok (1) szülinap (1) tablet (1) tajvan (1) TAM modell (1) temofeszt (2) tillig (1) tisztaság (1) tothgun (4) traxx (3) trianon (1) újdonságok (9) vasút&modell (3) vatera (2) vészfék (1) vezérigazgató (2) vip (1) vonalbezárás (7) webshop (1) webzin (1) x1win (1) y kocsi (2) zsidó (2) Címkefelhő

2011.04.19. 18:32 vasutaskritikus

Új mozdony lenni cép és olcó..

 

A hónap vicce: stratégiai együttműködési megállapodást kötött a MÁV és a China Railway Construction Corporation. A legjobb benne hogy ez nem is vicc.
            Amint azt jólértesültek tudhatják, április 15. és 22. között kormányzati szintű tárgyalások folynak Hongkongban, Pekingben, Shenzhenben és Csungkingban Fellegi Tamás vezetésével. "A látogatás célja érdemi előrelépések elősegítése a kétoldalú gazdasági-kereskedelmi együttműködés fejlesztésében, a magyar exportlehetőségek, valamint a nagy volumenű, munkahelyteremtő magyarországi kínai beruházások bővítésében." Ezen okokból sűrű programot szervezett magának Fellegi Miniszter Úr, tárgyal többek közt a kínai Kereskedelmi, Külügyi, Vasútügyi, Közlekedési Minisztériumokkal, a Kínai Légügyi Hatósággal, a Központi Bankkal, és persze több nagyvállalat vezetőjével. Természetesen nem ment egyedül, a delegáció tagja Urbán Zoltán, az MFB vezérigazgató-helyettese, Pleschinger Gyula, az Államadósság Kezelő Központ Zrt. (ÁKK) vezérigazgatója, Szarvas Ferenc, a MÁV Zrt. vezérigazgatója és Mendelényi Dániel, a magyar-kínai gazdasági kapcsolatokért felelős kormánybiztosság vezetője. Ahogy az lenni szokott, ahol sok nagyon okos ember van, ott mindíg csinálnak valami marhaságot, most sem történt ez másképpen.
            A mai napon, Pekingben sajtótájékoztatón bejelentették, hogy a kínai és a magyar vasút mostantól baromira együtt fog működni. Hogy, pontosan miben azt csak találgatni lehet, a hivatalos duma az, hogy a kínai cég "technológiai, építési és finanszírozási eszközökkel vesz részt a MÁV korszerűsítésében", úgy mint a meglévő vonalak korszerűsítése, új vasútvonalak tervezése és építése (???), és nem utolsó sorban mozdonyok gyártása. Egyik jobb mint a másik. Április van ugyan, de azért ez nem tűnik olyan viccesnek mint a Torgyán chilei cseresznyéje, és nem is valószínű hogy viccnek szánták. De azon is nagyon meglepődnék, ha a közeli jövőben kínai vonatok kezdenének rohangálni az ország vasútjain. Akkor meg mi a fasz ez az egész? Hmm.. „finanszírozási eszközök..” A pénzt persze hozhatnák, csak a kínai nem az a fajta, aki csak úgy haverságból százmilliárdokat feccöl valahová, márpedig egy vasútvonal építése/korszerűsítése ugyanolyan költséges, mint a lepattant mozdonyok helyett újakat gyártani. No meg mit is akarnak gyártani ide nekünk? Nem vagyok szakértője a kínai vasúti járműgyártásnak, de tökönszúrom magam, ha csak egyetlen járművet is csináltak már európai megrendelésre. Akkor meg? Igaz, hogy most nagyon megy náluk a nagysebességű pályák építése, talán Fellegi azt hiszi, hogy majd a kínaiak nekünk is építenek olcóért? Tegyük fel hogy igen, közben majd az a tizen-huszon párezer ember akik eddig építettek vasutat, majd a szomszéd domboldalról drukkol nekik? Vasutat építeni tényleg nem olcsó, úgy tűnik, hogy a magyar munkahelyek és a magyar emberek megélhetése ilyenkor másodrendű kérdés.
            A magyar építőipar helyzete mai állás szerint egy nagy szar. Nagyjából az utóbbi 10-15 évben lett ilyen, és sajnos a piac minden szereplője tehet róla, elvégre senki sem kényszeríti a cégeket, hogy önköltségen dolgozzanak, egytől egyik önként tolják le a gatyájukat. (Nem kell idekeverni a botrányos túlköltekezésű nagyprojekteket, ott ugyanis nem a kivitelezőnél landol a pénz java) Igazából azonban mégis az ország vezetőit kell hibáztatni, hiszen szabad utat engedtek a rablóbandáknak, azoknak a francia és osztrák cégeknek, akik nyomott áron vállalják el a kivitelezést, aztán mindenféle kisvállalkozókkal szarért-húgyért végeztetik el a tényleges munkát, és a végén még ki sem fizetik őket. Ismerünk ilyen történeteket, ugye. A mindenkori kormányok dolga lenne, hogy megvédjék a magyar vállalkozások érdekeit, mert hosszú távon az lenne az ország érdeke is. Ehelyett mi van? Minden kormány aranybányának tekinti az építőipart, és a saját érdekeit érvényesíti, ahogy csak tudja. Egyik nagyra becsült barátom kb 10 éve mondta, hogy az építőipar a legnagyobb törvényes maffia a világon, olyan amibe senki sem lát bele, de bármit meg lehet magyarázni, a végén ki számolja a milliárdokat? Senki. Ja, hogy közben emberek és családok ezrei mennek tönkre? Kit érdekel...
            Ha ez a hír tényleg nem csak egy áprilisi tréfa, akkor most kezdődik a vasútépítő cégek szétcseszése, és úgy általában az építőipar végleges tönkretétele. Merthogy meló lenne dögivel, a vasút olyan szar állapotban van, hogy szarabb se kell, talán az EU még ad egy kis zsét is rá. Áh, ez mégis csak valami hülye vicc lesz, más nem lehet…

 

4 komment

Címkék: kína máv


A bejegyzés trackback címe:

https://vasutaskritikus.blog.hu/api/trackback/id/tr82840362

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

vicces74 2011.05.23. 22:19:23

Mi ez a csend,letartóztattak vasútesztéta?

sín tér 2011.06.05. 11:03:12

@vicces74:

Ne viccelj már! :-) Szerintem inkább, a kínai titkosszolgálat intézkedhetett... :-)

vasutaskritikus 2011.06.14. 09:42:05

@sín tér:
Hehe! Egyébként igazad van, szerencsére Jack Bauer volt a szomszéd cellában és így hamar leléptünk és még seggbe is rúgtuk őket rendesen. Sőt volt időm cseverészni is Jackkel, és elmeséltem hogy milyen sumákságok történnek itt nálunk mindenféle tekintetben, meg is ígérte, hogy jön rendet csinálni miután jégre tette Bin Ladent. Miután ez nemrég megtörtént, lehet kezdeni remegni bűnös lelkeknek... :)

hajakend 2011.06.25. 17:06:10

Basszus! Nekünk kínaiakkal kell megépíttetnünk a vasutunkat? Mi, magyarok már nem tudunk vasutat építeni magunktól? Hol van az törtvénybe foglalva, hogy nekünk csak rabszolgaként szabad dolgozni külföldi cégnél? Mikor lesz már olyan, hogy a magyar ember, magyar tulajdonú cégnél fog vasutat építeni, járművet gyártani stb., stb...?