HTML

Vasutaskritikus

Nem egy kritizáló vasutas, sokkal inkább egy vasutat kritzáló emberke vagyok az internet névtelensége mögül, különös tekintettel gyermekkori betegségemre melyből azóta sem gyógyultam ki: a vasútmodellezésre!

Címkék

2010 (5) 2011 (1) 2012 (1) 5047 (1) acme (2) adó 1% (2) alapítvány (1) albert (1) álmozdonyvezető (1) atomvonat (1) Balatonfüred (1) baleset (2) békéscsaba (2) blog (1) bombariadó (1) börze (3) Brawa (1) buék (1) burma (3) bygmodell (1) caf (2) cargo (1) deák (1) déli pályaudvar (1) demonstráció (1) domonkos (1) don quijote (1) elveszett (2) emlékhely (1) epoche (1) északi (1) étkezőkocsi (2) etwg (1) európa expressz (1) e bay (1) fidesz (5) film (3) flirt (1) flottaszerződés (1) fónagy (2) fonyód (1) fotó (1) Fuggerth (1) ganz (1) ganz v48 (1) gigant (2) Gödöllő (1) gyorsvasút (1) gysev (1) gyűjtemények (1) Halberstadti (1) hamisítás (1) heris (1) hiéna (2) holokauszt (2) ic 3g (1) ic plusz (1) index fórum (12) indóház (10) kamion (1) keksz (1) kelti pu (1) kerékpár (2) keskeny nyomtáv (2) keszthely (5) kiállítás (9) kína (3) korrupció (1) korszak (1) közbeszerzés (1) legjobb (1) limit (3) loc&more (1) logó (2) magánvasút (1) mátrai erőmű (1) máv (19) mavoe (1) máv start (6) máv trakció (1) metro proto (1) modell&hobbi (2) modellkit (4) moderátor (1) morop (2) motorvonat (1) mozdonyvezető (2) mszp (1) múzeum (4) nemdohányzó (1) nmj (2) nyugdíj (1) orient-expressz (1) óvoda (1) paksinuti (1) pályázat (4) pécs (1) peronkapu (1) photoshop (2) piko (2) piros (2) Poirot (1) politika (2) quabla (7) railtop (1) rch (1) reform (1) rendőrség (3) reptér (1) részeg (1) rézgaras (1) rivarossi (1) roco (4) start klub (1) svájc (1) széchenyi (2) székely gyors (1) szendvics (1) szerzői jogok (1) szülinap (1) tablet (1) tajvan (1) TAM modell (1) temofeszt (2) tillig (1) tisztaság (1) tothgun (4) traxx (3) trianon (1) újdonságok (9) vasút&modell (3) vatera (2) vészfék (1) vezérigazgató (2) vip (1) vonalbezárás (7) webshop (1) webzin (1) x1win (1) y kocsi (2) zsidó (2) Címkefelhő

2011.10.11. 19:04 vasutaskritikus

Kiállítás, papírvonat.

 

Több mint egy hete volt már, de azért ejtek pár szót a legutóbbi kiállításról ahol voltam. Megemlítettem már, hogy ha sokat jár az ember modellkiállításra, óhatatlan, hogy előbb-utóbb ugyanazokat az asztalokat, modulokat többször is látnia kelljen. Ez egy idő után unalmassá válik, még akkor is, ha vannak klubok akiknek a munkáját sokadjára is szívesen nézi az ember. Kiállítás azonban egyre több van, így én most olyat próbáltam választani ahol még sosem voltam.
            Éppen ezért a Békéscsabai Vasútmodell és Vasúttörténeti kiállításra látogattam el, mely ezúttal már hetedik a sorban. A http://gerzsoltrain.com szerint „nagy sikerű” rendezvényt tehát nem kis várakozással kerestem fel, aztán nem kicsit lehangolódva távoztam kb fél óra múlva. Maga a kiállítás az Andrássy úti vasutas művházban volt, két nagyobb helyiségben voltak a terepasztalok, plusz az előtérben némi fotóanyag. Megvallom őszintén, hogy az előtérnél tovább kár is volt mennem, egyedül Lehoczky Gábor asztalánál időztem egy kicsit és próbáltam lőni pár képet, aminek a nyolcvan százaléka természetesen nem sikerült a teremben uralkodó félhomály miatt. Egyedül ezen az asztalon láttam szépen elkészített modelleket (TT méretarányban), a többivel nekem nem nagyon lenne pofám kiállítást csinálni. Már ha nem csak játszani akarunk, mert arra azért jó volt a többi is, különösen a jobb oldali kiállító helyiség bejáratában fogadó papírbevonatú modellek vonatok láttán konyult le a szám. Azért ezt talán nem kéne. Lehet jönni azzal, hogy a készítőjének ez biztosan baromi sok örömet okoz és remekül lehet játszani vele, de ez engem kurvára nem érdekel. A vele szemben levő vitrinben úgyszintén papírmodellek virítanak… Komócsin Imre rézmodelljeit gyakran láttam a különböző fórumokon, most végre élőben is láttam, sajnos ezek is csalódást okoztak. Nem igaz hogy nem lehet azokba a hülye mozdonyokba találni valami ablaküvegnek valót, ugyanis az hiányzott mindből, a lámpákról már nem is beszélve. Ha már kiállítok valamit, az legyen kész! Ugyanez vonatkozik a terepasztalokra is! Falnak tudnék menni a sok csupasz rétegelt lemez modultól, amin egyedül a vágány jelenti a produktumot, sok esetben az is ágyazat nélkül. Ezek nem kiállításra valók! A fotókat végignéztem, de több is lehetett volna! Külön örültem a korábbi posztomban megemlített Békéscsaba-Vésztő keskeny nyomközű vasútról szóló képgyűjteménynek. A nagyvasúti mozdonyok annyira nem érdekeltek, így oda el se mentem. Ha osztályoznom kéne, összességében egy gyenge kettest ér a produkció, de hozzáteszem egykori történelem tanárom szava járását, amit a feleltetés végén mondott ilyenkor: „Legközelebb ezzel megbuksz fiam!”

És akkor pár kép annak aki nem látta, azért hogy ne is bánja:

Példaértékű kidolgozottságú terepasztal...

Terep? Minek?

Vagon oldalára ragasztott papír oldalfal... (a mozdony is hasonló technológia)

Egy gyöngyszem a vitrinből

Hehe. Pizzásdoboz. Hehe...

Végül amiért érdemes volt, egy szépen kidolgozott TT-s asztal, egyedi Mávos járművekkel!

 

18 komment

Címkék: kiállítás békéscsaba


A bejegyzés trackback címe:

https://vasutaskritikus.blog.hu/api/trackback/id/tr333282219

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

vicces74 2011.10.11. 23:31:10

Egyetértek!
A magyar modellezők zöme fantáziátlan,unalmas témákkal megy a kiállításra,jó ötletet alig látni,úgy látom azt az istenverte FZ1-est sem tudják még feledni...na lehet kövezni...

papír48 2011.10.14. 11:48:53

Kedves Vasutaskritikus !

Azzal én is egyetértek,hogy minden mindenkinek nem tetszhet.Egy kiállítást pedig alig félóra alatt végignézni és utána így lehúzni,az is furcsa.De maradjunk a papírból készült dolgoknál.
Először talán jobban és közelebbről kellett volna megnéznie a modelleket és rögtön látta volna, hogy nincsenek odaragasztva a gyári kocsikra és mozdonyokra a papír oldalfalak, hanem kaszniként csak ráhúzható kivitelben készültek.
Nem vagyok olyan bolond, hogy gyári modelleket csak úgy össze vissza ragasztgassak ! Ezzel a megoldással sok sok levehető kaszni
készíthető el és elég 1 - 2 mozdony, kocsi hozzá, így cserélgethető a dolog, hiszen nem mindenki engedhet meg magának több 100 mozdonyból álló járműparkot és ezért is született meg az ötlet.
Tudom, hogy a fotó rézmaratás és a fémből, valamint műgyantából készített modellek a menők és az elfogadottak. Saját részről viszont a papír és karton az, amivel próbálkozom.Sok, valóban elismert modellező mondta már nekem, hogy Ő nem merne papírral dolgozni, én belevágtam több - kevesebb sikerrel,hiszen ez is a modellezés egyik fajtája.Mint érdekességnek, sok kiállításon van sikere higgye el nekem !Sőt ,voltak már külföldi kiállításokon is bemutatva. P l : Angliában, Franciaországban,Romániában és Németországban is.De itthon is sok kiállításra kapok meghívást és jómagam is szervezek rendezvényeket.Ha annyira rossz lenne, gondolja foglalkoznának egyáltalán evvel a dologgal ?Más a kritizálás és más a modellezés.Itt nem az a lényeg. hogy ki és miből modellezik, hanem a vasút szeretete és a munkánk bemutatása a nézőknek.Egy zsűris kiállításon, modellversenyen viszont már kőkeményen számít a miből és hogyan, milyen színvonalon elkészített modell !Nekem elhiheti, jó pár versenyen részt vettem már és kaptam pozitív,negatív kritikákat is a számtalan elismerés mellé.Ezeket elfogadva azóta is folyamatosan próbálok fejlődni, jól tudom van még mit dolgoznom ezen.Tudom jól, hogy joga van a szabad vélemény nyilvánításhoz,de ha valami gondja van ,talán nem így kéne valakit lejáratni.Szívesen állok rendelkezésére, hogy személyesen elmondhassa a kifogásait, ha Ön erre igényt tart.Ez a kiállítás sok látnivalót kínált, sajnálom hogy Ön ezeket nem vette észre.Még talán annyit, hogy az építés alatt álló modulasztalt is jó ha látja a közönség, így legalább lesz róla fogalma, miként is készül el és mennyi munkával.A pizzás dobozba rejtett kis villamospálya is egy jó ötlet, nem más, miért kellett bántani ?Egyszerűen nem értem...
Nem a háttérből kell támadni azokat, akik Önt még sohasem bántották,ez nem fair ,álljon elénk és úgy kifogásoljon !Van egy javaslatom !
Jövőre is lesznek saját szervezésű kiállításaim, amelyekre tisztelettel meg fogom Önt is hívni,így legalább
majd személyesen konzultálhatunk
az esetleges kifogásolható témákról.

Bakterpartner 2011.10.15. 12:04:52

Kedves Vasútkritikus!

Találó nick nevet választott magának, hiszen (jó magyar szokáshoz híven) csak kritizálni tud. Ráadásul azt is csak név nélkül... Sajnálatosan csupán önmagát igazoló szubjektív módon mutat be egy olyan rendezvényt, ami már évek óta valóban nagy sikerrel kerül megrendezésre. Valószínűleg nem azért volt az idei kiállítás a hetedik a sorban, mert a kutya sem kíváncsi rá... Aki volt személyesen is az tudja, aki pedig megtekinti az ön által is említett gerzsoltrain.com oldalt, az láthatja, hogy többről szólt ez a rendezvény, mint amit ön próbált meg felvázolni belőle...
Nem tudom, hogy feltűnt-e önnek, hogy ez nem egy verseny volt és hogy a bejáratnál nem kellett fizetnie a belépésért. Ez csupán egy egyszerű, ingyenes kiállítás volt, melyen a környékbeli és más modellezők bemutathatták munkáikat. Sajnáljuk, hogy önnek nem tetszett. Szerencsére az évről-évre visszatérő vendégek nem így gondolják a dolgot...
Lehet, hogy rosszul láttam, de a Lehoczky Gabi asztalán és modelljein kívül volt más szépen kidolgozott kiállított dolog is... Példának okáért ott volt a Szegedi Bobó Klub digitálisan vezérelt, szépen kidolgozott asztala is. Vagy az Aradról érkezett valós témát modellező modulterepasztal, esetleg a folyamatosan újuló, bővülő békéscsabai N-es modulterepasztal...
Nem tudom, hogy modellezik-e vagy csak név nélkül osztja az észt az interneten? Nekem elhiheti, hogy nagyon sok munka van az emlegetett papírmodelleben, meg persze a Komócsin Imi réz modelljeiben, vagy épp más ön által leminősített modellben és terepasztalban. Egyébként meg ha tud, akkor csináljon jobbat...
Úgy látom, elkerülte a figyelmét az a tény is, hogy a képei között feltüntetett két modul rendszerű terepasztal még építés alatt áll és ezért nem található rajta terep. Szerintem nincs az sehol megírva, hogy ilyen asztalokat nem lehet bemutatni. Sőt, más kiállításokon is láttam már több alkalommal ilyet, ami szerintem így is van rendjén, hisz ezeken láthatja az érdeklődő laikus is (aki majd talán a későbbiekben lehet, hogy maga is terepasztal építésbe fog...), az egyes építési technikákat, fortélyokat. Nekem külön szoktak is tetszeni az olyan kiállítások, ahol a bemutató ideje alatt még épp készülget is egy-egy részlet...
Itt kitérnék ki Vicces74 helyeslésére arra, hogy sokkal több van néha a dolgokban, mint amit csak első ránézésre megítél (lehet, hogy tévesen) az ember... Mivel a készülő terepasztalom a későbbiekben majd működtethető lesz analóg és digitális üzemben is. Természetesen a későbbi csatlakozási lehetőségekhez mérten akár el is felejthetjük azt az "istenverte FZ1-est". Ez csupán attól lesz függő, hogy milyen modulrendszerhez lesz csatlakoztatva épp az állomás, mely képes lesz a magyar, de akár a FREMO szabványba is illeszkedni, ráadásul tetszőleges kombinációban... Nah, ennyit a "fantáziátlan magyar modellezőkről"...
Visszatérve még két mondat erejéig Vasútkritikus írásához: ne haragudjon meg érte, de ön sem lehet egy igazi vasútbarát, ha még az állomáson rendezett mozdonybemutató sem nézte meg. Sajnálhatja, mert volt látnivaló bőven...
Búcsúzóul: ha esetleg van önben annyi tartás, akár személyesen is szívesen megvitatnám önnel ezt a témát én is. Mondjuk, a Papír48 által rendezett egyik kiállításon...

Vasútbarát üdvözlettel: Orvos Pál (Bakterpartner)

Balu424 2011.10.15. 20:39:17

@papír48: Hagyd kedves barátom, látod hogy ez az ember vak!! Egy olyan TT terepasztal tetszik neki, amely hagy némi kívánnivalót...sötét színű, évek óta nincs fejlesztve, a mozdonyok kerregnek, siklanak. Ezt a vak szemével nem látja, szűk agyával nem tudja felfogni. Az első képen egy "Példaértékű kidolgozottságú terepasztal"-t lát, melyen csak a 80 éves hályogos szemű bácsi nem látja a különböző színű gyepszőnyegek széleit ...

Traxx87 2011.10.16. 18:23:20

Kedves Vasútkritikus!

Úgy érzem nekem is reagálnom kell a véleményedre. Hisz a kritika több ponton engem is "támadt".
Egyrészről, jómagam a Vasútas Művelődési Ház mondjuk úgy társ szervezője, vagy inkább segítője is vagyok. Minthogy belelátok a háttérmunkákba és egyebekbe elmondhatom, hogy egy kiállítás megszervezése, lebonyolítása nem is olyan könnyű. A kiállítás nem ott kezdődik, mikor megnyitják, és nem ott záródik, mikor az utolsó nap este bezár. A szervezése már hónapokkal korábban megkezdődik, hogy a kiállítók időben ki bírják venni a szabadságot, és ha netán nem tud részt venni, akkor ezt jelezzék felénk. Az, hogy a kiállítást a kultúrház két nagy termébe lett megrendezve az azt mutatja, hogy a kiállítási anyag folyamatosan bővül. Én emlékszem még az első kiállításra, mikor a nagy termet alig tudtuk megtölteni, és több volt a vasúttörténeti, mint a vasútmodell. De az volt az első. Évről évre változik a kiállítás, bővül. Említetted kritikaként a félhomályt. Ez a kritika csak tőled érkezett eddig, hisz profi fotósok erre nem panaszkodtak, és a mai anyagilag szűkös világban igyekszünk minél jobban kihasználni a természetes fényt. De ez jogos kritika. Amennyiben a jövőben erre lesz lehetőségünk, megpróbáljuk orvosolni.
Másrészről a Kandó Kálmán Vasútmodellező Klub TT-s terepasztalán látványos a fejlődés az előző évekhez képest! Itt jegyezném meg, hogy az asztalt 12-17 éves gyerekek, fiatalok építik, akik itt próbálgatják magukat, csiszolják tehetségüket, és nem utolsó sorban tanulnak az idősebbektől. Tőlem és társaimtól, akik megpróbáljuk őket a helyes irányba terelni, apró trükköket tanítani (mesterfogások), és elmélyíteni bennük a vasút szeretetét. Igenis vannak köztük tehetségek, de a munkájuk és az erőfeszítéseik nem érdemlik meg a lekicsinylő beszédet.
Harmadrészről jómagam is kiállító voltam saját N-es méretarányú terepasztalommal. Jogos a kritika, hogy évről évre ugyanaz, de mégsem. Mindig változik, folyton megújul, ahogy mi is új technikákat próbálunk ki. Idén nem maga a terepasztal változott, hanem inkább a mozdony és kocsi állomány. Bár aki fél óra alatt „végigrohan” nem is veheti észre! Akkor enged meg, hogy elmondjam. Idén az asztalon újdonságnak számított a MÁV Traxx, és az általa húzott 5db MÁV Gosa kocsi, valamint összeraktam egy 8 vagonos nemzetközi szerelvényt, amiből 4 kocsi egyedi festésű volt. Méghozzá Horvát, Szlovén, Szerb, és Román. Valamint 1m-rel nőt az asztal hossza, hogy a hosszabb szerelvényeket is lehessen fogadni, bár maga a terepezés még nem lett kész, az idő hiányába. De nem lehet minden évben új asztal csinálni. Nem tudom, TE építesz is, vagy csak kritizálsz?! Mi nem a modellezésből élünk meg, van család, munka, iskola. Csak ezek után következik a modellezés. Ha esetleg más kiállításokon láttad az asztalomat, az azért lehet mert több helyre hívnak minket kiállítónak. Igyekszem minden meghívásnak eleget tenni. Ja, és az FZ1-es trafók a mai napig a legjobbak. Láttam már Roco, Trix vagy Fleischmann trafót ”kidőlni”, mikor az öreg FZ1 még bírta. Természetesen nem a legújabb technika, igyekszünk saját elektronikát fejleszteni az N-es asztalhoz. Ami időbe telik, lehet jövőre már üzemelni fog.
Végezetül ez nem verseny volt! Ez a nézőkért, gyerekekért lett megrendezve, akik minden évben lelkesen várják a kiállítást.
Természetesen a kritikákat személyesen is szívesen megbeszélem veled (csatlakozva az előttem szólókhoz), de kérlek akkor hozzál valamit amit fel tudsz mutatni ellenpéldaként.
Tisztelettel Botyánszki Viktor

Szergej2 (törölt) 2011.10.17. 17:13:05

Kedves Balu424!
Az Ön hozzászólására csak ennyit reagálnék:

"Más szemében a szálkát is, míg sajátunkban a gerendát sem vesszük észre!"

misi761 2011.10.17. 20:37:51

Hát Jó Estét tisztelt Mindenki!!!

Sajnálattal kell közöljem Önökkel, hogy vasutaskritikusnak nagyon sok dologban igaza van.Bár nem voltam a kiállításon, de a pár képből ítélve, már nem is bánom.Előre elnézést kérek azoktól akik, bármilyen szinten igényesebb modelleket i.. asztalokat mutattak be.
Olyan asztallal amit a képen láttam, ne kiállításra induljon az ember, hanem azt is le kell tagadni, hogy valaha látott vasútmodellt.Aki nem így érzi az azonnal vizsgáltassa meg magát.Egy félkész asztallal még ne menjünk ki, mégha gyönyörű is lesz belőle két év múlva. Az egyes képen látható asztal az valami förmedvény.Aki látott már valaha igényes asztalt az HOGY GONDOLHATJA MÁSKÉPPEN. Hülye, vagy vak????
És ez nem lehet pénz kérdés, ez mögé ne bújjon senki, mert kis pénzből is építek szebbet, úgyhogy az egyik kezem a seggembe teszem.

tisztelettel

Balu424 2011.10.17. 21:05:59

@misi761: Azt a kezed utána tedd a szádba és nyalogasd a vasutaskritikus barátoddal együtt. Az lesz az ujjadon, ami az agyadban van.

Traxx87 2011.10.17. 21:28:01

Mindenki előtt adva a lehetőség! Tessék csinálni szebbet és jobbat! Aki letesz valamit az asztalra, az jogosan kritizálhat!

diamondsextra 2011.10.18. 11:03:35

Most jött el az a pillanat, hogy rászántam magam a regisztrációra, csak azért, hogy kommenteljek...

Könyörgöm, nőjünk már fel az infantilis "Ha nem teszik, csinálj jobbat..." mentalitásból. Bárki kritizálhat, ahhoz nem kell semmit letenni az asztalra, kedves Traxx87. Attól, hogy valaki nem tud valamit csinálni, még meg tudja állapítani, hogy az jó-e, vagy nem. Tojást sem tudok tojni, mégis meg tudom állapítani, ha büdös...

"Példaértékű kidolgozottságú terepasztal..." Ha Balu424 sem lenne vak, látná a három pontot a mondat végén, és talán érezné az iróniát a mondatban.

Az a helyzet, hogy a magyar "vasútmodellező társadalom" nagyja igénytelen kókler. Ez a hobbi nem a "kispénzről" szól. Aki komolyan akar vele foglalkozni, annak pénzt, energiát és még több pénzt kell beleölnie. Egy vagonra helyezett papír oldalfal az pedig egy játék, nem modell. Lehet jól kinéző, - bár a képről nem ez látszik, - de még akkor sem lesz modell.

Nézzünk már meg néhány amerikai vagy német modellező oldalt. Az modellezés, ez nem.

misi761 2011.10.18. 11:18:35

@Balu424: ÉS TRAXX87 VAGY MI

HA JÓL ÉRTELMEZEM A SZAVAITOKAT AKKOR A KIÁLLÍTOTT ASZTALOK SZÉPEK, IGÉNYESEK ÉS PÉLDAÉRTÉKŰEK.GRATULÁLOK.SZERINTEM MENTSD EL A KÉPET ÉS EGY HOZZÁÉRTŐ TÁRSASÁGBAN MONDD EL, HOGY EZ NEKED TETSZIK, ÉS HA VALAKIT ÉRDEKEL A VASÚTMODELLEZÉS ÍME A JÓ PÉLDA, HOGY HOGYAN KELL EZT CSINÁLNI. UGYEBÁR????
ISTENEM DE HÜLYÉK VAGYTOK EHHEZ AZ EGÉSZHEZ.

NEKEM VAN ASZTALOM HA GONDOLOD KÜLDÖK RÓLA KÉPET EGYÉBKÉNT MEGJELENT EGY PÁR KÉP RÓLA AZ INDÓHÁZBAN IS. AZ SEM TÖKÉLETES ÉS EGY IGAZÁN IGÉNYES MODELLELZŐ TALÁL BENNE HIBÁT DE AMILYEN EZEN A BLOGON TALÁLHATÓ KÉPEK VANNAK AZ FÖRTELEMES.

EGY KIÁLLÍTÁS LÉNYEGE MINDIG AZ, HOGY A LEGJOBBAKAT PRÓBÁLJUK BEMUTATNI ÉS EZZEL INSPIRÁLNI A FIATALOKAT, NEM PEDIG A SZENNY MUNKÁKAT.

TE HÜLYE TEEEEEE

Balu424 2011.10.18. 18:01:40

@misi761: Miért ordibálsz? félsz valamitól vagy valakitől?
Én nem kérdeztem ill. nem érdekel, hogy van-e asztalod.
Nincsenek rendben sz idegeid, kezeltesd magad.
Inspiráld magad a rokonaiddal, akár fel- akár lefelé menő ágon.
Én nem írok olyan szavakat amelyeket Te írsz, az túl kedves lenne neked...

misi761 2011.10.18. 18:19:54

Gondolom neked a CAPS LOCK jelenti az ordíbálást.
Elég szánalmas ha a kommentemből csak ebbe tudsz belekötni, te virtuális cybergyerek.
A lényeg hogy neked minden tetszik, mert jellemtelen alak vagy és nem mersz felvállalni esetlegesen negatív kritikákat.
Pedig az élet tele van ilyen esetekkel, de majd belejössz.De addig is kerüld a vasútmodellezést, mert dilletáns vagy hozzá.

V63051 2011.10.18. 21:47:19

@Balu424: Sziasztok! sztem ne menjetek le állatba! vélemények vannak pro és kontra de ezt lehet emberi módon is közreadni. Senki nem mondta hogy abban amit a képeken látunk, nincs munka vagy azt hogy bárki aki készítette volna, ne szeretetből legjobb tudása mellett csinálta volna. DE! bárhogyan is nézem ez a kiállítás anyagát tekintve egy kalap szar. így ahogy mondom, így ahogy írom. egy kalap szar. 2011-ben nem itt kellene tartani. igenis van az a határ ami alatt egyszerűen nem viszek ki ilyen borzadályokat a nyílvánosság elé. otthon a szoba sarkában, a konvektor mellett elmegy de ezzel egyszerűen nem szabad emberek elé menni. ha ez így megy tovább akkor tényleg azt kell mondanunk hogy a magyar vasútmodellezés kezd a béka picsája alá menni. szép dolog a közösségi munka, de a kiállítás szervezőjének lehetett volna annyi esze, hogy szűri amit lát és nem enged a terembe mutáló suhancokat akiknek inkább púpon kéne lenniük ehelyett a balfaszkodás helyett. amit látunk az kb. a 60-as, 70-es évek színvonala.....kár érte. inkább mentetek volna el sörözni egy jót vagy legközelebb kézimunkázzátok le egymást. azzal is előrébb vagytok legalább nem nyomja a g**i az agyatokat.

Balu424 2011.10.18. 22:25:09

Ez az utolsó bejegyzésem s nem pazarlom az energiámat erre a mocsokra. Csak meg kell nézni, hogy ki és mikor regisztrált. Fikanickekkel nem tárgyalok tovább. Hamarabb volt számítógépem s modellvasutam, mint hogy apátok farkából kiszöktetek sperma alakban. :-DDDD
Befejeztem a degenerált hülyékkel való társalgást, ezután részemről no comment.

vasutaskritikus 2011.10.20. 11:26:18

Nahát micsoda indulatok! :D Örülök hogy a tisztelt kiállítók és szervezők megint elővették a "csinálj jobbat, azután dumálhatsz", és a "gyere beszéljük meg személyesen" gumicsontot. Már leírtam párszor a blogom kommentjei közt, hogy nem a saját modell gyártásának képessége a beugró a kritizálók közé, elég hozzá két szem és egy kis műszaki érzék meg jó ízlés. És már megint a névtelenségem fáj? Ha személyesen találkoznánk (amúgy találkoztunk is), és elbeszélgetnénk, akkor boldogabb lennél hogy személyes ismersz? A véleményem akkor sem változna. Személyesen mi olyat tudsz mondani amit itt nem? Az én véleményem természetesen szubjektív, ez nem is vitás, nem kell vele egyetérteni. Kritizáltam már olyanokat akiket személyesen is ismerek, ha nem név nélkül tenném, nem lehetne a véleményem őszinte, ugyanis hozzád hasonlóan senki sem viseli jól a kritikát és óhatatlanul sértődés meg harag lenne belőle. Lehet jönni tartással meg becsülettel, ti is tudjátok hogy így van, így is lesz. A kiállítás jó szórakozás a környékbeli gyerekeknek, egy modellezőnek kevés. Ezért is volt rá elég az a fél óra.

CanGuru 2011.12.28. 12:33:30

Sajnos egy lényeges dolog marad ki a kiállítások, bemutatók, illetve az ott lévő modellek, terepasztalok értékelésekor rendszeresen!

Mindent a helyén kéne kezelni és annak megfelelő elvárásokat támasztani vele szemben (és aszerint is értékelni)!

Engem sem érdekelnek nagyon az "egyszerűen kidolgozott" asztalok és modellek, egészen addig, amíg valaki nem próbálja meg profinak eladni azokat! Abban a pillanatban a profi modellekre alkalmazott szempontok szerint értékelem... :-)))

Fiataloktól és/vagy teljesen kezdőktől nem várható el, hogy egyből, kútfőből tökéleteset alkossanak, még a jó képességekkel rendelkezőknek is kell tanulniuk sokat, azt hiszem ezt nem kell ragoznom. Nyilván be lehet segíteni, terelgetni őket a helyes(nek vélt) irányba, hogy jobb végeredmény legyen.

LÁTOGATÓI ELVÁRÁSOK:
Vasútmodell-kiállítás sokféle van, mint látható. Vannak a játékos szintűek, amik tök jó családi programok, a kisgyermekek imádják a körbe-körbe ezerrel rohanó vonatokat. Sőt, sokfelé, csak ezt értékelik a látogatók, a komoly dolgokat felvonultató rendezvényt nem.

A meghirdetésből kb. lehet sejteni, de ha nem, akkor pici utánjárás után már igen, hogy mire számíthat az ember egy adott rendezvényen. Ha meg picit is ismeri a klubokat, csapatokat az ember fia, akkor miről beszélünk? Nagy valószínűséggel ugyanaz lesz megint, ugyanabban a minőségben! (Leszögezem nem konkrétan a mostani rendezvényre gondolok ezzel.)

ÚJ DOLGOK:
Szintén gyakran előforduló dolog az az elvárás, hogy egy adott klub minden kiállításra mást és mást vigyen, de legalább évente újat.

Azt hiszem, aki gyakorlatban - is - foglalkozik ezzel, az tudja, hogy ez nem reális dolog, több szempontból is, főleg nem jó minőség mellett.

Idő:
Néhány méternyi vonali modul minőségi elkészítése heti 3-6 óra munkával hónapokba telik. Egy állomás elkészítése ennek a sokszorosa időben, hiszen sokkal több dolgot kell kidolgozni.

Hely:
Az elkészült terepasztalokat, akár modul, akár hagyományos, tárolni kell. Ha évente készül újabb és újabb, akkor egyre többet kell tárolni. Ez a legtöbb esetben problémás, de költséges is lehet.

Pénz:
Az új asztalok készítése pénzbe is kerül. Lehet okosan csinálni, de jó minőség mellett bizonyos szint alá nem süllyed.

A fenti kérdéseknek van egy közös gyökere is: a pénz!

Nyilván mindenki szívesen modellezne többet, ez több oldalról több pénzt igényel.

Ki lesz az, aki ezt finanszírozza?
Ha elvárják tőlem a látogatók, akkor nekik kéne, nem?

Sajnos ez nem működik a minőség mellett, azonban egyszerűbb szinten viszont működtethető, ha valaki ezt kvázi főállásban csinálja (volt rá példa).

A VASÚTMODELLEZÉS DRÁGA:
Ezt a téves sztereotípiát jó lenne már elfelejteni. Valóban nem olcsó, de semmilyen hobbi nem az!

A biciklizéshez egy jó gép 150-200e Ft, egy igazán jó RC modellautó dettó ennyi, egy valódi hobbiautóra meg ennek a sokszorosa rákölthető, akár milliók.

Viszont lehet okosan csinálni a vasútmodellezést, ami még nem jelent gányolást.

Csak néhány példa:
- Épületet lehet csinálni sztirolból, plexiből, kartonból (esetleg vegyesen), nagyon profin meg lehet csinálni, bár adott esetben sok-sok idő.
- Váltókhoz állítóműnek készíthető kézi szerkezet, filléres költségből, több hazai példa van rá.
- Fákat lehet csinálni házilag is, ehhez már több gyakorlat kell, meg a megfelelő technika ellesése.

És szerintem igaz a mondás:
A kevesebb, több!

Legyen inkább kevesebb modell, kisebb asztal, de az minőségi(bb)!

Ha ismerten szűkösebbek a lehetőségek, akkor annak megfelelő projectet kéne választani (asztal és jármű viszonyában oda-vissza).

Demo91 2012.09.24. 18:00:06

"Kedves" Vasutaskritikus!
(roppant találó név, csak nem tudom akkor miért nem a vasutasokat kritizálod...) ;)

Szubjektív véleményedben több hiba is szerepel, de legfőképpen ezen akadt meg a szemem:
"...próbáltam lőni pár képet, aminek a nyolcvan százaléka természetesen nem sikerült a teremben uralkodó félhomály miatt..."

Az elkészült képek megtekintése alapján, szubjektív véleményem a következő:
Nem a "teremben uralkodó félhomály" miatt nem sikerült "jó képeket lőni", hanem azért mert szar fényképeződ van, és balfasz vagy, mert nem tudod kezelni azt! Nem ismered a határait, a korlátait a gépnek. (Az auto ISO mód ilyen körülmények között eléggé sok galibát tud okozni, ha nem volt auto ISO, akkor gratulálok, még nagyobb szerencsétlenség vagy...) Az összes képen látszódik a kompakt betegség=iso200-on felül életlen, részlettelen kép készül...
Érdekes, mi tudtunk értékelhető képeket készíteni még "félhomályban" is. (Az állvány nagyon hasznos dolog!)