HTML

Vasutaskritikus

Nem egy kritizáló vasutas, sokkal inkább egy vasutat kritzáló emberke vagyok az internet névtelensége mögül, különös tekintettel gyermekkori betegségemre melyből azóta sem gyógyultam ki: a vasútmodellezésre!

Címkék

2010 (5) 2011 (1) 2012 (1) 5047 (1) acme (2) adó 1% (2) alapítvány (1) albert (1) álmozdonyvezető (1) atomvonat (1) Balatonfüred (1) baleset (2) békéscsaba (2) blog (1) bombariadó (1) börze (3) Brawa (1) buék (1) burma (3) bygmodell (1) caf (2) cargo (1) deák (1) déli pályaudvar (1) demonstráció (1) domonkos (1) don quijote (1) elveszett (2) emlékhely (1) epoche (1) északi (1) étkezőkocsi (2) etwg (1) európa expressz (1) e bay (1) fidesz (5) film (3) flirt (1) flottaszerződés (1) fónagy (2) fonyód (1) fotó (1) Fuggerth (1) ganz (1) ganz v48 (1) gigant (2) Gödöllő (1) gyorsvasút (1) gysev (1) gyűjtemények (1) Halberstadti (1) hamisítás (1) heris (1) hiéna (2) holokauszt (2) ic 3g (1) ic plusz (1) index fórum (12) indóház (10) kamion (1) keksz (1) kelti pu (1) kerékpár (2) keskeny nyomtáv (2) keszthely (5) kiállítás (9) kína (3) korrupció (1) korszak (1) közbeszerzés (1) legjobb (1) limit (3) loc&more (1) logó (2) magánvasút (1) mátrai erőmű (1) máv (19) mavoe (1) máv start (6) máv trakció (1) metro proto (1) modell&hobbi (2) modellkit (4) moderátor (1) morop (2) motorvonat (1) mozdonyvezető (2) mszp (1) múzeum (4) nemdohányzó (1) nmj (2) nyugdíj (1) orient-expressz (1) óvoda (1) paksinuti (1) pályázat (4) pécs (1) peronkapu (1) photoshop (2) piko (2) piros (2) Poirot (1) politika (2) quabla (7) railtop (1) rch (1) reform (1) rendőrség (3) reptér (1) részeg (1) rézgaras (1) rivarossi (1) roco (4) start klub (1) svájc (1) széchenyi (2) székely gyors (1) szendvics (1) szerzői jogok (1) szülinap (1) tablet (1) tajvan (1) TAM modell (1) temofeszt (2) tillig (1) tisztaság (1) tothgun (4) traxx (3) trianon (1) újdonságok (9) vasút&modell (3) vatera (2) vészfék (1) vezérigazgató (2) vip (1) vonalbezárás (7) webshop (1) webzin (1) x1win (1) y kocsi (2) zsidó (2) Címkefelhő

2012.02.11. 17:40 vasutaskritikus

Jaj Istenem, akkor most vajon mi lesz?

 

Megjelent az idei év első Indóháza, benne mindannyiunk új kedvencének a Gigantnak a leírásával és születésének körülményeivel. Az írás (számomra) meglepően tárgyilagosra sikeredett, a memóriám ugyanis még jó, és emlékszem miket írtak anno a második számban a Deák-féle Gigantról. Idézzem? Tessék: „…Ha ezt a V63-ast osztályozni akarjuk, akkor két kalkulust adnánk neki. Jelest a karosszériára, és egy valamivel gyengébb osztályzatot a forgóvázakra. … A karosszéria kidolgozása – az oldalablakokat takaró rács nem áttört jellegét leszámítva – kifejezetten figyelemreméltó, első pillantásra visszaadja az eredeti mozdony képét. …” Hogy a T. cikkíró hová vetette az első pillantását majd hét évvel ezelőtt, azt nem lehet tudni, de hogy nem a modellre az kurva élet. Talán az igazi mozdony fotójára? Annál jobban semmi nem adja vissza az eredeti mozdony képét, csak itt a modellről kellett volna írni. Szerény véleményem szerint, talán egy nagyon pici segítséget kaphatott a cikk írásához, méghozzá éppen az akkoriban féloldalas hirdetéseket vásároló Deáktól. Ez az iromány szerencsésen bemutatta azt is, hogyan lehet tudás és bárminemű hozzáértés nélkül cikket írni egy szakmai lapban, mely egyben azt is előrevetítette, hogy milyen színvonalra számíthatunk az Indóházban modellezés témában. Szerencsére azóta javult a helyzet, amit jól illusztrál a mostani Gigant-modell cikk is. Részben talán annak is köszönhető ez a tényszerűség, hogy a cikk írásában közreműködött csíkosháTTú és Vika is, leginkább valószínűleg az elektronika és digitalizálás témájában.
            No de nem is ez a cikk a lényeg, hanem a Nürnberg előtti esélylatolgatós cikk, melynek a végén jó érzékkel biggyesztették oda a következő sorokat: „ …És nem titok az sem, hogy maroknyi csapatunk a Gigant után újabb magyar vonatkozású modell megvalósításában tevékenykedik.” Bizony. És azóta megy a dedó… -Ilyen legyen! –Olyan legyen! –Nem! Inkább amolyan! –Találgassunk, hogy mi lesz, és írjuk be a kívánságlistát! … És már jönnek is a legjobb ötletek, hogy DWA kocsik, meg inkább 2G IC kocsik, de inkább mozdony legyen és V46-os, vagy inkább M44-es, de lehet akár M41-es is. De még sokkal inkább legyen 324-es, 424-es, és 375-ös egyszerre! A 324-esnek ráadásul van még olasz vonatkozása is, meg német, csehszlovák és lengyel is. Na de hoppá! A 324-es már „gyártja” a Limit, így az már nem is lehet. Az M44-est is csinálja a Limit, sőt még a DOM is! Akkor az se lesz. Meg M41 sem hiszen azt a hazai modellgyárak favoritja a Fuggerth tartja a palettáján. A V46-nak meg a legkisebb az esélye. Hogy ezt miből szűrték le, azt már soha nem fogjuk megtudni, de az a gyanúm, hogy így aztán semmilyen új modell nem lesz, hiszen mindet „gyártja” már valaki. Csak halkan kérdezem meg, hogy a V63-at nem csinálgatta két kisszériás cégecske is? Igaz, hogy egyik modell szarabb mint a másik, de nem volt szó az ACME Gigant Eposzban arról, hogy ez egy kicsit is zavarta volna a taljánokat. Ha egyáltalán ők lesznek azok akikkel az Indóház újra szervezkedik, kurvára mindegy lesz hogy csinál-e már olyat valaki. Nem számít a duma, hogy a magyar gyártók szájából ne vegyük ki a falatot, elvégre komoly kapacitásról nem beszélhetünk egyik esetben sem. Még a Fuggerth esetében sem, elvégre milyen gyártásról beszélünk, ha az újdonság minden évben egy darab új pályaszám? Ez túró. Biztos vannak tervek (pl a főjavított szilik), de ez már egy fél évtizede (vagy több) nem akar sikerülni. A csörgő is inkább már vicc kategória. Szóval bármit is tetszik gondolni a merész külfödi modellgyárnak, gyártson csak amit jól esik. A legviccesebb javaslat csak egy valakinek jutott eszébe, csodálom, hogy nem lett belőle háború. Legyen V43-as! Normális minőségben. Nem egy rossz ötlet!


 

2 komment

Címkék: index fórum gigant indóház


A bejegyzés trackback címe:

https://vasutaskritikus.blog.hu/api/trackback/id/tr304094420

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Aki Másnak 2012.02.13. 10:56:57

Azért volt jó ötlet is (BVmot) szerintem...
Bírom az okoskodókat... :D
"Ennek és ennek, ilyen és ilyen vonatkozása van! Bejárt-kijárt-átment Magyarországon!'
Ilyen alapon a Trumant is gyárthatná az A.C.M.E., mert annak amerikai vonatkozása van és Európában számos helyen megfordult a II. Világháború alatt.
Személy szerint szívesen látnék egy tisztességes Bzmot-ot, vagy akár egy Kandó mozdonyt (V40, vagy V60)...és ha azt vesszük, hogy most Kandó-év van a macskazabálóknál...

Abban pedig maximálisan igazad van, hogy az olaszok leszarják, hogy gyártják/tották kisszériában. Erre a legjobb példa a Gorilla variációk, amit meghirdettek. Azt gyártotta a Piko, aztán lehet nem kevés pénzért kisszériásat kapni a cseheknél...

egituz 2012.02.21. 21:30:28

Hát én M31 vagy M32-nek örülnék.
A terepasztalom 80-as évek témájú,ezért jól jönne egy tolató.