HTML

Vasutaskritikus

Nem egy kritizáló vasutas, sokkal inkább egy vasutat kritzáló emberke vagyok az internet névtelensége mögül, különös tekintettel gyermekkori betegségemre melyből azóta sem gyógyultam ki: a vasútmodellezésre!

Címkék

2010 (5) 2011 (1) 2012 (1) 5047 (1) acme (2) adó 1% (2) alapítvány (1) albert (1) álmozdonyvezető (1) atomvonat (1) Balatonfüred (1) baleset (2) békéscsaba (2) blog (1) bombariadó (1) börze (3) Brawa (1) buék (1) burma (3) bygmodell (1) caf (2) cargo (1) deák (1) déli pályaudvar (1) demonstráció (1) domonkos (1) don quijote (1) elveszett (2) emlékhely (1) epoche (1) északi (1) étkezőkocsi (2) etwg (1) európa expressz (1) e bay (1) fidesz (5) film (3) flirt (1) flottaszerződés (1) fónagy (2) fonyód (1) fotó (1) Fuggerth (1) ganz (1) ganz v48 (1) gigant (2) Gödöllő (1) gyorsvasút (1) gysev (1) gyűjtemények (1) Halberstadti (1) hamisítás (1) heris (1) hiéna (2) holokauszt (2) ic 3g (1) ic plusz (1) index fórum (12) indóház (10) kamion (1) keksz (1) kelti pu (1) kerékpár (2) keskeny nyomtáv (2) keszthely (5) kiállítás (9) kína (3) korrupció (1) korszak (1) közbeszerzés (1) legjobb (1) limit (3) loc&more (1) logó (2) magánvasút (1) mátrai erőmű (1) máv (19) mavoe (1) máv start (6) máv trakció (1) metro proto (1) modell&hobbi (2) modellkit (4) moderátor (1) morop (2) motorvonat (1) mozdonyvezető (2) mszp (1) múzeum (4) nemdohányzó (1) nmj (2) nyugdíj (1) orient-expressz (1) óvoda (1) paksinuti (1) pályázat (4) pécs (1) peronkapu (1) photoshop (2) piko (2) piros (2) Poirot (1) politika (2) quabla (7) railtop (1) rch (1) reform (1) rendőrség (3) reptér (1) részeg (1) rézgaras (1) rivarossi (1) roco (4) start klub (1) svájc (1) széchenyi (2) székely gyors (1) szendvics (1) szerzői jogok (1) szülinap (1) tablet (1) tajvan (1) TAM modell (1) temofeszt (2) tillig (1) tisztaság (1) tothgun (4) traxx (3) trianon (1) újdonságok (9) vasút&modell (3) vatera (2) vészfék (1) vezérigazgató (2) vip (1) vonalbezárás (7) webshop (1) webzin (1) x1win (1) y kocsi (2) zsidó (2) Címkefelhő

2012.03.05. 10:05 vasutaskritikus

Sovány

 

Mostanra nagyjából minden gyártó kiadta már az újdonságlapjait, így nagyjából teljes képünk lehet már az idei magyar vonatkozású cuccokról. Lássuk csak, mik vannak?
            Roco újdonságok: Y-kocsi ½ osztályú és fekvőhelyes kivitelben, valamint a Tcs kocsiszett. Tilligtől ismét borhordós kocsit kapunk, ACME-től ismét CAF kocsikat harmadik változatban és régóta ígért teherkocsit ígérik tovább, plusz egy új Gigant Kandó névtáblával. Számomra meglepetés volt a Brawa halberstadti kocsijai, rögtön három Gysev és három Máv kivitelben, hab a tortán egy Ep III-as teherkocsi, méghozzá egy tejszállító. És ezzel nagyjából ki is fújt, sem a Piko, sem Liliput, sem Rivarossi nem készül magyar modellel. Elég vérszegény… Jut eszembe, lesz még Jagerndorfer Taurus özön mindenféle matricával.
            Ilyen listát már biztos sokan csináltak, úgyhogy nem is vesztegetek rá több szót. De felmerült bennem, hogy vajon hány magyar modellt tudnának kiadni a különböző gyárak, ha akarnának, mert rendelkezésre áll a típushoz szükséges alapmodell. Kezdjük azzal, amit nagyon nem értek, mert talán az egyik legtöbb típussal a Piko rendelkezik. Itt van rögtön pl. a Desiro ami egyszer volt már, de szerintem nem lejárt lemez, ki lehetne adni pl. startos verzióban. Aztán teherkocsik tömkelege, kezdve Kzm-mel, Ucs (Pultrans), önürítős kocsi Fal, Fals, Mávos vagy Cargos verzióban, különöző tartálykocsik, Zakks, Zaekks (4 tg-es), Zekk (2tg-es), III-as, IV-es, V-ös, VI-os korszakok bármelyikében, vagy Zaens Mol-os verzióban. De még mindig a Piko tud Hbills, Hillmrrs, vagy még Rgs-t is. Sőt akár Lgss-t (ami már volt is), de jó közelítéssel a 246 1 típusú Hbbillnss-t is. Ezzel szemben van a nagy semmi. Idióták.
            Aztán a Roco mostanában már kicsit jobban megerőltette magát, ha jól megnézem 6-8 féle teherkocsi most is bármikor hozzáférhető a boltokban. Mellette Y-kocsik és „csemegének” egy talán létezett III. korszakos személyvagon, de mellette legalább van Szergej, Nohab, Taurus és most már Traxx is. Ami nekem hiányzik tőlük, az a szerencsétlen halbi vezérlő, ami van nekik csak át kéne festeni és máris kész. (de hiába van nekik, abban is biztos vagyok hogy a Brawa előbb csinál magyar verziót) Aztán lehetne még a Rocotól Hbbillns (már volt is), Ks, Res, Rs, Lgs, de még akár Shimms vagy Rola kocsik is.
Aztán lehet hogy szentségtörés, de van az ACME-nak az új lengyel IC kocsijai, ami egy másik forgóvázzal van olyan jó Mávos DWA kocsi alapnak mint a Roco Z1-es kocsija Mávos GOSA kocsinak. Itt szeretnék valami újat is mondani a mezei lúzereknek, akik osztrák és német „GOSA” kocsikat keresnek/hírdetnek. Szóval lehet kapaszkodni, de a GOSA nem egy kocsitípus, hanem egy vagongyár a volt Jugoszláviában. Mivel ausztriában és németországban volt pár vagongyár, meg még van is, erősen meglepne ha bármit is jugóból vettek volna. És ha már ACME, van nekik szép Y-kocsijuk is (az is GOSA bazmeg) aminek a kocsiszekrénye meglehetősen hasonlít a Mávos Ao és Bo kocsikra, csak új alváz és persze másik forgóváz kéne alá. Nem tökéletes ugyan, de lehet, hogy ebből is hamarabb lenne magyar vagon mint a Heris-től akármi. Ha már a hazai minőségi modellezés csúcsa ennyire el van havazva a céges megrendelésektől (van aki ezt elhitte?), hogy a pórnépnek már nincs ideje gyártani, szóval reméljük, hogy jövőre kicsit több féle gyári modellből lehet majd mazsolázgatni…


 

7 komment

Címkék: újdonságok 2012 piko roco acme


A bejegyzés trackback címe:

https://vasutaskritikus.blog.hu/api/trackback/id/tr154276940

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

hajakend 2012.03.11. 13:42:33

Azok a Gosa kocsik úgy tudom, hogy valami egységes terv szerint készültek. Gyártották őket Jugóban, Németországban, talán még Franciaországban is bár ebben nem vagyok biztos, meg még a faszom tudja, hogy hol. A lényeg, hogy valóban nem mind Gosa. A másik, hogy az ACME nem hinném, hogy a lengyel IC kocsit csak úgy átfestené MÁV-os DWA-nak. Az ACME nem az ilyen kispályás kókányolásairól híres. Ha DWA-t akar kiadni akkor szerintem ők DWA-t fognak csinálni.

vicces74 2012.03.12. 22:52:46

Hejj....de jó lenne egy tökúj magyar gyártó,magyar modellekkel,aki hazai piacra gyárt.Vagy a meglévőket összefogni és egy kis tőkét bele feccölni...hajj...és akkor most nem azon sopánkodnánk hogy a kurva külföldi gyártók nekünk is nyomassanak
valamit....ehh....minnyá fölébredek..

cssz74 (törölt) 2012.04.29. 08:47:51

És kedves kritikus melyik ACME PKP IC kocsiból csinálnál MÁV DWA kocsit? A 9 vagy 11 ablakosból? Csak mert a MÁVnak, Stratnak, nehogy beleköss, csak 10 ablakos kocsijai vannak 10-71/20-70/20-71 sorozatokból...

vasutaskritikus 2012.05.01. 16:31:23

@cssz74:
Én inkább a 19-91-esre vagy a 21-91-esre gondoltam. Számold csak meg hány ablakuk van? Jééé, az egyiknek 9 a másiknak 11. Ha segítség kell azt is megmondom melyik a 9 és melyik a 11....

cssz74 (törölt) 2012.05.02. 11:14:25

Az OK, csak a 91-es sorok kevésbé jellemzőek a magyar vasútra, mint a 70/71-es sorok. Az ablakok, ajtók, oldalfal kialakítása sem igazán megfelelő. A 19-91-esehez jobb talán egy 9 ablakos CAF-ot átreszelni, annak legalább jó az ablak osztása és az ajtaja. Forgóvázat mindegyiken cserélni kéne.
Abban mondjuk igazad van, hogy egy lengyel alapú DWA is jobb a semmitől, nem lógna ki sem a Roco sem a Tillig Y kocsiainak hiányosságaitól, nem volna azoktól rosszabb...

vasutaskritikus 2012.05.02. 13:36:12

@cssz74:
Nem jellemző a magyar vasútra? Én elég sok Avmz és Bvmz kocsit látok itthon is, nem kevésbé jellemző mint a CAF. Az ablakot én nem látom olyan rossznak az ajtó valóban nem tökéletes, ahogy a köténylemez sem (ez jobban zavaró). Forgóváz meg nem hinném hogy probléma, a CAF kocsik alá se az igazinak megfelelőt tették és nem feltűnő.
Amúgy szerintem is az első hozzászólónál van a pont, nem fognak kókányolni. De pl Blabla Úrnak nem szokott probléma lenni a kókányolás, most adtam neki egy tippet... :D

cssz74 (törölt) 2012.05.02. 14:12:58

Nem azt írtam, hogy a DWA kevésbé jellemző, sőt több van, mint CAF, főleg mint GOSA gyár kocsijai. Azt írtam, DWA-n belül több a 70/71-es csoportba tartozó A/Bpmz mint a 91-es csoportba tartozó A/Bvmz kocsi. Több fut belőlük. Bár ez nem szempont, mert adtam már ki gyártók olyan MÁV kocsit, amiből 1db van. Az valóban tény, hogy ACME nem fog gányolni...
Az valóban érthetetlen, hogy a Roco a Halbi vezérlőt miért nem fröcsköli meg...