HTML

Vasutaskritikus

Nem egy kritizáló vasutas, sokkal inkább egy vasutat kritzáló emberke vagyok az internet névtelensége mögül, különös tekintettel gyermekkori betegségemre melyből azóta sem gyógyultam ki: a vasútmodellezésre!

Címkék

2010 (5) 2011 (1) 2012 (1) 5047 (1) acme (2) adó 1% (2) alapítvány (1) albert (1) álmozdonyvezető (1) atomvonat (1) Balatonfüred (1) baleset (2) békéscsaba (2) blog (1) bombariadó (1) börze (3) Brawa (1) buék (1) burma (3) bygmodell (1) caf (2) cargo (1) deák (1) déli pályaudvar (1) demonstráció (1) domonkos (1) don quijote (1) elveszett (2) emlékhely (1) epoche (1) északi (1) étkezőkocsi (2) etwg (1) európa expressz (1) e bay (1) fidesz (5) film (3) flirt (1) flottaszerződés (1) fónagy (2) fonyód (1) fotó (1) Fuggerth (1) ganz (1) ganz v48 (1) gigant (2) Gödöllő (1) gyorsvasút (1) gysev (1) gyűjtemények (1) Halberstadti (1) hamisítás (1) heris (1) hiéna (2) holokauszt (2) ic 3g (1) ic plusz (1) index fórum (12) indóház (10) kamion (1) keksz (1) kelti pu (1) kerékpár (2) keskeny nyomtáv (2) keszthely (5) kiállítás (9) kína (3) korrupció (1) korszak (1) közbeszerzés (1) legjobb (1) limit (3) loc&more (1) logó (2) magánvasút (1) mátrai erőmű (1) máv (19) mavoe (1) máv start (6) máv trakció (1) metro proto (1) modell&hobbi (2) modellkit (4) moderátor (1) morop (2) motorvonat (1) mozdonyvezető (2) mszp (1) múzeum (4) nemdohányzó (1) nmj (2) nyugdíj (1) orient-expressz (1) óvoda (1) paksinuti (1) pályázat (4) pécs (1) peronkapu (1) photoshop (2) piko (2) piros (2) Poirot (1) politika (2) quabla (7) railtop (1) rch (1) reform (1) rendőrség (3) reptér (1) részeg (1) rézgaras (1) rivarossi (1) roco (4) start klub (1) svájc (1) széchenyi (2) székely gyors (1) szendvics (1) szerzői jogok (1) szülinap (1) tablet (1) tajvan (1) TAM modell (1) temofeszt (2) tillig (1) tisztaság (1) tothgun (4) traxx (3) trianon (1) újdonságok (9) vasút&modell (3) vatera (2) vészfék (1) vezérigazgató (2) vip (1) vonalbezárás (7) webshop (1) webzin (1) x1win (1) y kocsi (2) zsidó (2) Címkefelhő

2012.09.04. 11:10 vasutaskritikus

Zas

Nemrégiben az egyik legjobb barátomnál jártam egy kis baráti iszogatásra, aki mindamellett hogy régi cimbora, szintén modellező. Annak ellenére, hogy azt mondják, hogy amit két ember tud, az már nem titok, ő tudja ki is vagyok, és többnyire mindíg egyet is ért velem abban amit írok. A nemszámoltamhányadik pohárka után szememre vetette, hogy már két hónapja nem írtam semmi rosszat senkiről. Igaza van, valóban nem. De ha valami tetszik, akkor arról miért írjak rosszat? Vannak modellek is, amik tetszenek, nem is kevés. Amiért nem születik mindről poszt, az az, hogy egy szépen kivitelezett mozdony vagy vagon számomra természetes, mindnek olyannak kéne lenni. Ha valami személy szerint különösen tetszik (pl Brawa halbi, Acme Gigant, Liliput Flirt), arról azért megemlékezek.

A barátom büszke rá, hogy minden modlljét kéz alól veszi, némelyiket egész olcsón. A címbeni Zas kocsit is a barátomnál láttam, korábban nem volt a kezemben, sőt közelről sem láttam. Bár megfogadtam, hogy nem írok többet a Quabláról, most meggondoltam magam. Mentségemre szóljon, hogy most pont jót akartam írni, nem rajtam múlott, hogy nem így lett. Korábban csak fotón láttam, azon tetszett, ezért volt róla pozitív véleményem. Most, hogy közelről is láttam, annyira már nem pozitív. Pedig szép modell lehetne... Csak a kivitelezésbe csúszott hiba. A festés szépen sikerült, és a feliratok is egész jók. A probléma ott kezdődött, hogy a vagonon vannak egyéb jelek és táblácskák amik sajnos szinesek, csak a gyártó már sajnálta ezeket külön tampon-nyomattal felvinni, mert az pénzbe kerül... Inkább kinyomtatta matricára, és simán felragasztotta. Állat mi? A nyomtatás minősége (élesség és szín) meg sem közelíti az (általam és az amúgy ebben a kategóriában általában) elvárt minőséget, a matricák széle durva, még a vágás sem sikerült normálisan. Nem beszélve arról, hogy egy ilyen kicsi matrica simán le tud esni, a képen is látszik, hogy a széle már elvált a táblától és szépen görbül befelé. A tartály oldalán a rombusz alakú jel alsó sarka vált már el... Primitív megoldás, más kisszériás gyártónál ilyet még nem láttam. Talán nem véletlenül.zas_3.JPG

zas_4.JPGzas_1.JPGNa de van helyette nagyon szép kármentő cső a tartály oldalán, amire külön felhívják a figyelmet, hogy a cső vége lyukas, tehát az modellen is valóban cső!!! Még egy tükörrel készült fotó is van róla. Én is megnéztem, le is fotóztam, valóban cső. Na és? Ha a modell fent van a terepasztalon, vonatba sorolva, ki fogja azt látni? Volt valami értelme ezzel bíbelődni? Egy gyári modellen sem lyukasak a csővek, mégsem mondom rá, hogy gagyi, csak mert a cső nem cső.

zas_2.JPG

Összegezve, a vagon felemás érzéseket kelt. Az összkép nem rossz, csak amire kellett volna időt és figyelmet fordítani, arra nem fordítottak, a lényegtelen hülyeségre meg igen. Vagy ha már ennyire ügyelni akar a részletekre, akkor oké legyen lyukas a cső, de a minimum hogy a szerencsétlen matricákat is felejtse el, és feliratozzon rendesen!

6 komment

Címkék: quabla


A bejegyzés trackback címe:

https://vasutaskritikus.blog.hu/api/trackback/id/tr1004753560

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

sín tér 2012.09.06. 18:01:23

A matricázást lehet szépen csinálni, annak van egy technikája. Ha az ember jól csinálja, szinte a tamponnyomással vetekedő minőséget lehet kihozni belőle.

De: Ajánlanám szíves figyelmedbe ezeket a csúcs Nohab-okat:

www.modellkit.hu/tools/newspublish/index.php?news_id=92&start=1&category_id=&parent_id=0&arcyear=&arcmonth=

(Remélem működik a link de ha nem akkor a böngésző címsorába kell bekopizni)
Irányítsuk tekintetünket az orr pályaszámokra (zománctáblákra). Hosszan nézéssel állapítsuk meg, de legalább is merüljön fel bennünk a kérdés: talán csak nem ezek is fehér alapú száraz matricából készültek, melyekre lézernyomtatóval nyomtatták a feketét? Mennyibe is került egy ilyen "kiemelten kisszériás" Nohab?

vasutaskritikus 2012.09.06. 21:41:25

@sín tér:
Szépek. Én csak a narancs színű MK Nohab-ot fogtam a kezemben, de ezek is hasonlóan szépek. Akármennyibe is kerültek, megérte az árukat...
Ezen a tartálykocsin egyszerű öntapadós papír alapú matrica van, egyszerűen rányomtatva. A szélét elnézve vagy egy egyszerű ollóval, vagy életlen metszőkéssel vágva. Akármennyibe is került, sok volt érte...

sín tér 2012.09.06. 22:04:33

Te is láthatod, hogy matricával is lehet profi dolgot összehozni. Az MK Nohabok elején is öntapadós papír alapú matrica van, csak éles metszőkéssel van körbevágva. :-)

Még a matricázással kapcsolatban:
Ma már minőségi, hártyavékony vizes matricákat lehet kapni, amire nagy felbontású, szép ábrákat, vagy számokat, jelzéseket lehet nyomtatni, megfelelő nyomtatóval.
Ha a lakkozásba szépen bele van olvasztva, igen profinak kell lenni ahhoz hogy valaki észrevegye, nem tamponálva van a felirat. Sőt, van úgy hogy a tampon a csúnyább!

vasutaskritikus 2012.09.07. 08:57:38

@sín tér:
Látom jól informált vagy. :)
Oké, javítom magam: az öntapadós matricás feliratozás önmagában nem szükségszerűen primitív megoldás, lehet azt szépen is csinálni (lásd MK).

Csak Tatabányára nem jutott még el ez a technológia, vagy ha igen szarik rá, vagy lehet hogy csak sajnálja rá a figyelmet és a kicsivel több pénzt. Így korrekt? :)

sín tér 2012.09.07. 16:01:23

@vasutaskritikus:
Nem hiszem, hogy olyan nagy befektetés egy éles penge, vagy egy kis odafigyelés. Amit látunk, a gyártó nemtörődömsége. Lehet, hogy nem is zavarja. Mindannyian mást nézünk egy modellen. Ő a kármentő csövet nézi. :-)

4384 2012.09.12. 14:20:19

Drága Kedves Vasutas kritikus!
Némi ellent monásokat véllek felfedezni a fikázások között. Miért ez a nagy savanyúság?? Tudom szar a világ. Ki tette azzá?? Én-TE vagy közősen??