HTML

Vasutaskritikus

Nem egy kritizáló vasutas, sokkal inkább egy vasutat kritzáló emberke vagyok az internet névtelensége mögül, különös tekintettel gyermekkori betegségemre melyből azóta sem gyógyultam ki: a vasútmodellezésre!

Címkék

2010 (5) 2011 (1) 2012 (1) 5047 (1) acme (2) adó 1% (2) alapítvány (1) albert (1) álmozdonyvezető (1) atomvonat (1) Balatonfüred (1) baleset (2) békéscsaba (2) blog (1) bombariadó (1) börze (3) Brawa (1) buék (1) burma (3) bygmodell (1) caf (2) cargo (1) deák (1) déli pályaudvar (1) demonstráció (1) domonkos (1) don quijote (1) elveszett (2) emlékhely (1) epoche (1) északi (1) étkezőkocsi (2) etwg (1) európa expressz (1) e bay (1) fidesz (5) film (3) flirt (1) flottaszerződés (1) fónagy (2) fonyód (1) fotó (1) Fuggerth (1) ganz (1) ganz v48 (1) gigant (2) Gödöllő (1) gyorsvasút (1) gysev (1) gyűjtemények (1) Halberstadti (1) hamisítás (1) heris (1) hiéna (2) holokauszt (2) ic 3g (1) ic plusz (1) index fórum (12) indóház (10) kamion (1) keksz (1) kelti pu (1) kerékpár (2) keskeny nyomtáv (2) keszthely (5) kiállítás (9) kína (3) korrupció (1) korszak (1) közbeszerzés (1) legjobb (1) limit (3) loc&more (1) logó (2) magánvasút (1) mátrai erőmű (1) máv (19) mavoe (1) máv start (6) máv trakció (1) metro proto (1) modell&hobbi (2) modellkit (4) moderátor (1) morop (2) motorvonat (1) mozdonyvezető (2) mszp (1) múzeum (4) nemdohányzó (1) nmj (2) nyugdíj (1) orient-expressz (1) óvoda (1) paksinuti (1) pályázat (4) pécs (1) peronkapu (1) photoshop (2) piko (2) piros (2) Poirot (1) politika (2) quabla (7) railtop (1) rch (1) reform (1) rendőrség (3) reptér (1) részeg (1) rézgaras (1) rivarossi (1) roco (4) start klub (1) svájc (1) széchenyi (2) székely gyors (1) szendvics (1) szerzői jogok (1) szülinap (1) tablet (1) tajvan (1) TAM modell (1) temofeszt (2) tillig (1) tisztaság (1) tothgun (4) traxx (3) trianon (1) újdonságok (9) vasút&modell (3) vatera (2) vészfék (1) vezérigazgató (2) vip (1) vonalbezárás (7) webshop (1) webzin (1) x1win (1) y kocsi (2) zsidó (2) Címkefelhő

2013.02.07. 22:45 vasutaskritikus

ACME 2013

Kedvenc olasz vasútmodellgyártóm egy évig tartó faszverés csipkerózsika álomból való ébredés után, közzétette idei évre vonatkozó újdonságait. Kb annyi mint eddig.

De ha jobban megnézem a katalógust, némi logikátlanságot vélek felfedezni. Vegyük csak sorra, hogy milyen kocsikat adott ki eddig? Az 52000 - 52010 - 52020 - 52030 - 52040 - 52050 - 52060 - 52070-es cikkszámokon Máv-Start feliratú, Máv-Start logóval, új típusú osztály jelölések és piktogrammok, tehát teljesen korrekt sorozat a mai állapotnak megfelelően. Azután jött egy fél sorozat az 52001 - 52011 - 52021 - 52031-es cikkszámokon Máv felirat, régi piktogrammok, tehát ez a gyártáskori állapotnak felel meg. És akkor nézzük a katalógust! Logikus lenne folytatni a sort az 52041 - 52051 - 52061 - 52071 cikkszámú Máv feliratú kocsikkal, de ehelyett 52041-nél startos feliratot, új piktogrammokat látunk de Máv-Start logó nélkül. Az 52051 szintén logó nélküli startos, az 52061 és 52071 szintén logó nélküli, de régi osztály jelöléssel megáldott startos felirattal. Volt egyáltalán ilyen? Tudom hogy volt, amikor egyszer csak az összes kocsin a MÁV feliratot lematricázták MÁV-START feliratú matricával, az NMJ nagyon szépen meg is csinálta, de itt nem ilyen! startmatrica.jpgAzt még nem említettem, hogy minden Start feliratú kocsihoz a katalógusban konzekvensen Máv-ot írnak a képek alatti pár soros szövegben.

Hogy fokozzuk a hangulatot, elkezdődik a harmadik sorozat is, az 52002 - 52012 - 52022 -vel, és ezek mind Máv feliratú, régi piktogrammos kocsik, olyanok, amilyenek az 1-esre végződő kocsik is. Az 52042 már Start feliratú, Start logós, új piktogrammos, és ehhez az egyhez a katalógus szövegében is H-START-ot írnak és a logót is kiemelik. Az utolsó két kocsi ami a 2013-as katalógusban szerepel, az az 52060 és 52070, ami már forgalomban is volt, ugyanabban a formában ahogy eredetileg is volt, tehát ennek a kettőnek folytatják a gyártását. Természetesen itt is elcseszték a katalógus szövegét, mindkettőhöz MÁV-ot írtak, de már meg sem lepődök. Szóval, hogy valaki kurvára nem tudja hogy mit csinál, és azt még kevésbé hogy mit kéne csinálnia, azt teljesen biztos! Érzésem szerint azért nem őrültek meg, hogy most összekutyuljanak és keverjenek mindent, tehát az 1-es végű sorozat marad gyártáskori állapotú Máv-os, csak aki a katalógust szerkeszti kicsit meg van keveredve. Azt azonban ezek után továbbra is homály fedi, hogy a 2-esre végződő sorozat akkor most milyen is lesz???

Szólj hozzá!


A bejegyzés trackback címe:

https://vasutaskritikus.blog.hu/api/trackback/id/tr995068538

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.