HTML

Vasutaskritikus

Nem egy kritizáló vasutas, sokkal inkább egy vasutat kritzáló emberke vagyok az internet névtelensége mögül, különös tekintettel gyermekkori betegségemre melyből azóta sem gyógyultam ki: a vasútmodellezésre!

Címkék

2010 (5) 2011 (1) 2012 (1) 5047 (1) acme (2) adó 1% (2) alapítvány (1) albert (1) álmozdonyvezető (1) atomvonat (1) Balatonfüred (1) baleset (2) békéscsaba (2) blog (1) bombariadó (1) börze (3) Brawa (1) buék (1) burma (3) bygmodell (1) caf (2) cargo (1) deák (1) déli pályaudvar (1) demonstráció (1) domonkos (1) don quijote (1) elveszett (2) emlékhely (1) epoche (1) északi (1) étkezőkocsi (2) etwg (1) európa expressz (1) e bay (1) fidesz (5) film (3) flirt (1) flottaszerződés (1) fónagy (2) fonyód (1) fotó (1) Fuggerth (1) ganz (1) ganz v48 (1) gigant (2) Gödöllő (1) gyorsvasút (1) gysev (1) gyűjtemények (1) Halberstadti (1) hamisítás (1) heris (1) hiéna (2) holokauszt (2) ic 3g (1) ic plusz (1) index fórum (13) indóház (10) kamion (1) keksz (1) kelti pu (1) kerékpár (2) keskeny nyomtáv (2) keszthely (5) kiállítás (9) kína (3) korrupció (1) korszak (1) közbeszerzés (1) legjobb (1) limit (3) loc&more (1) logó (2) magánvasút (1) mátrai erőmű (1) máv (19) mavoe (1) máv start (6) máv trakció (1) metro proto (1) modell&hobbi (2) modellkit (4) moderátor (1) morop (2) motorvonat (1) mozdonyvezető (2) mszp (1) múzeum (4) nemdohányzó (1) nmj (2) nyugdíj (1) orient-expressz (1) óvoda (1) paksinuti (1) pályázat (4) pécs (1) peronkapu (1) photoshop (2) piko (2) piros (2) Poirot (1) politika (2) quabla (7) railtop (1) rch (1) reform (1) rendőrség (3) reptér (1) részeg (1) rézgaras (1) rivarossi (1) roco (4) start klub (1) svájc (1) széchenyi (2) székely gyors (1) szendvics (1) szerzői jogok (1) szülinap (1) tablet (1) tajvan (1) temofeszt (2) tillig (1) tisztaság (1) tothgun (4) traxx (3) trianon (1) újdonságok (9) vasút&modell (3) vatera (2) vészfék (1) vezérigazgató (2) vip (1) vonalbezárás (7) webshop (1) webzin (1) x1win (1) y kocsi (2) zsidó (2) Címkefelhő

2012.09.04. 11:10 vasutaskritikus

Zas

Nemrégiben az egyik legjobb barátomnál jártam egy kis baráti iszogatásra, aki mindamellett hogy régi cimbora, szintén modellező. Annak ellenére, hogy azt mondják, hogy amit két ember tud, az már nem titok, ő tudja ki is vagyok, és többnyire mindíg egyet is ért velem abban amit írok. A nemszámoltamhányadik pohárka után szememre vetette, hogy már két hónapja nem írtam semmi rosszat senkiről. Igaza van, valóban nem. De ha valami tetszik, akkor arról miért írjak rosszat? Vannak modellek is, amik tetszenek, nem is kevés. Amiért nem születik mindről poszt, az az, hogy egy szépen kivitelezett mozdony vagy vagon számomra természetes, mindnek olyannak kéne lenni. Ha valami személy szerint különösen tetszik (pl Brawa halbi, Acme Gigant, Liliput Flirt), arról azért megemlékezek.

A barátom büszke rá, hogy minden modlljét kéz alól veszi, némelyiket egész olcsón. A címbeni Zas kocsit is a barátomnál láttam, korábban nem volt a kezemben, sőt közelről sem láttam. Bár megfogadtam, hogy nem írok többet a Quabláról, most meggondoltam magam. Mentségemre szóljon, hogy most pont jót akartam írni, nem rajtam múlott, hogy nem így lett. Korábban csak fotón láttam, azon tetszett, ezért volt róla pozitív véleményem. Most, hogy közelről is láttam, annyira már nem pozitív. Pedig szép modell lehetne... Csak a kivitelezésbe csúszott hiba. A festés szépen sikerült, és a feliratok is egész jók. A probléma ott kezdődött, hogy a vagonon vannak egyéb jelek és táblácskák amik sajnos szinesek, csak a gyártó már sajnálta ezeket külön tampon-nyomattal felvinni, mert az pénzbe kerül... Inkább kinyomtatta matricára, és simán felragasztotta. Állat mi? A nyomtatás minősége (élesség és szín) meg sem közelíti az (általam és az amúgy ebben a kategóriában általában) elvárt minőséget, a matricák széle durva, még a vágás sem sikerült normálisan. Nem beszélve arról, hogy egy ilyen kicsi matrica simán le tud esni, a képen is látszik, hogy a széle már elvált a táblától és szépen görbül befelé. A tartály oldalán a rombusz alakú jel alsó sarka vált már el... Primitív megoldás, más kisszériás gyártónál ilyet még nem láttam. Talán nem véletlenül.zas_3.JPG

zas_4.JPGzas_1.JPGNa de van helyette nagyon szép kármentő cső a tartály oldalán, amire külön felhívják a figyelmet, hogy a cső vége lyukas, tehát az modellen is valóban cső!!! Még egy tükörrel készült fotó is van róla. Én is megnéztem, le is fotóztam, valóban cső. Na és? Ha a modell fent van a terepasztalon, vonatba sorolva, ki fogja azt látni? Volt valami értelme ezzel bíbelődni? Egy gyári modellen sem lyukasak a csővek, mégsem mondom rá, hogy gagyi, csak mert a cső nem cső.

zas_2.JPG

Összegezve, a vagon felemás érzéseket kelt. Az összkép nem rossz, csak amire kellett volna időt és figyelmet fordítani, arra nem fordítottak, a lényegtelen hülyeségre meg igen. Vagy ha már ennyire ügyelni akar a részletekre, akkor oké legyen lyukas a cső, de a minimum hogy a szerencsétlen matricákat is felejtse el, és feliratozzon rendesen!

6 komment

Címkék: quabla


süti beállítások módosítása