HTML

Vasutaskritikus

Nem egy kritizáló vasutas, sokkal inkább egy vasutat kritzáló emberke vagyok az internet névtelensége mögül, különös tekintettel gyermekkori betegségemre melyből azóta sem gyógyultam ki: a vasútmodellezésre!

Címkék

2010 (5) 2011 (1) 2012 (1) 5047 (1) acme (2) adó 1% (2) alapítvány (1) albert (1) álmozdonyvezető (1) atomvonat (1) Balatonfüred (1) baleset (2) békéscsaba (2) blog (1) bombariadó (1) börze (3) Brawa (1) buék (1) burma (3) bygmodell (1) caf (2) cargo (1) deák (1) déli pályaudvar (1) demonstráció (1) domonkos (1) don quijote (1) elveszett (2) emlékhely (1) epoche (1) északi (1) étkezőkocsi (2) etwg (1) európa expressz (1) e bay (1) fidesz (5) film (3) flirt (1) flottaszerződés (1) fónagy (2) fonyód (1) fotó (1) Fuggerth (1) ganz (1) ganz v48 (1) gigant (2) Gödöllő (1) gyorsvasút (1) gysev (1) gyűjtemények (1) Halberstadti (1) hamisítás (1) heris (1) hiéna (2) holokauszt (2) ic 3g (1) ic plusz (1) index fórum (13) indóház (10) kamion (1) keksz (1) kelti pu (1) kerékpár (2) keskeny nyomtáv (2) keszthely (5) kiállítás (9) kína (3) korrupció (1) korszak (1) közbeszerzés (1) legjobb (1) limit (3) loc&more (1) logó (2) magánvasút (1) mátrai erőmű (1) máv (19) mavoe (1) máv start (6) máv trakció (1) metro proto (1) modell&hobbi (2) modellkit (4) moderátor (1) morop (2) motorvonat (1) mozdonyvezető (2) mszp (1) múzeum (4) nemdohányzó (1) nmj (2) nyugdíj (1) orient-expressz (1) óvoda (1) paksinuti (1) pályázat (4) pécs (1) peronkapu (1) photoshop (2) piko (2) piros (2) Poirot (1) politika (2) quabla (7) railtop (1) rch (1) reform (1) rendőrség (3) reptér (1) részeg (1) rézgaras (1) rivarossi (1) roco (4) start klub (1) svájc (1) széchenyi (2) székely gyors (1) szendvics (1) szerzői jogok (1) szülinap (1) tablet (1) tajvan (1) temofeszt (2) tillig (1) tisztaság (1) tothgun (4) traxx (3) trianon (1) újdonságok (9) vasút&modell (3) vatera (2) vészfék (1) vezérigazgató (2) vip (1) vonalbezárás (7) webshop (1) webzin (1) x1win (1) y kocsi (2) zsidó (2) Címkefelhő

2010.03.04. 12:16 vasutaskritikus

Webshop

 

Az internet korát éljük, ma már szinte mindenkinek természetes ha valamit a neten veszünk meg, és aztán a futár házhoz szállítja az árut. A vásárlás helyszíne a virtuális bolt, vagyis webshop. Ha egy kereskedő haladni akar a korral, esetleg újabb vásárlókat kíván szerezni, a valódi bolt mellett megjelenik a neten és nyit egy ilyen webshopot. Vasútmodellek tekintetében különös létjogosultsága van (lenne) ezeknek, a piac nagysága és a vásárlók földrajzi helyzete alapján szinte a legjobb megoldás a neten való árusítás (lenne). Erre már kezdenek rájönni a kereskedők is, és évek óta vannak próbálkozások is ennek megvalósítására. Az eredmények azonban sajnos rendre kívánnivalót hagynak maguk után. De ha megszületik az elhatározás, és be is indítják a boltot, vajon miért hagyják tönkremenni?
            Miért is írom ezt? Nemrégiben Railtop Öbb modelleket kerestem a neten, és ráleltem az X1WIN nevű boltra. Egészen pofásnak tűnt, korrekt választékkal, még a keresett kocsiból is volt. Nosza, meg is rendeltem. Aztán nagy csönd… Mivel keresőből jutottam oda, nem láttam a címoldalt, ami már kissé elbizonytalanított hogy lesz-e bármi a megrendelésből. Pár napja pedig véletlenül arra vetett a jó sorsom, így beugrottam az üzletbe. A választék köszönőviszonyban sincs a webshop adataival, és bár az eladó hölgy kedves volt, ez semmiképpen sem 21. századi üzletpolitika.
Ezen tapasztalaton felbuzdulva, most sorra veszem azokat a webshopokat ahonnan modelleket rendelhetünk:
-A Modell&Hobbi shopja egészen pofásan néz ki első látásra, másodikra már látszik pár kis apróság. Például a képek egy része torz, vagy hiányzik is a kép. Ami nem éppen szarvas hiba, az már sokkal inkább hogy a shop kínálata (saját tapasztalat) nem egyezik az árukészlettel. Megrendelek valamit ami a shopban van, de valójában az már nincs is. Szar ügy.
-A Modellkit oldalán (elvi) lehetőség van modelleket rendelni, gyakorlatilag évek óta nem működik. Időnként lenyomják a drasztikus dumát valami szervertámadásról(?), amin meglepődni nem ildomos nekünk, hiszen mint tudjuk a modellkit weboldala első számú célpont minden hackernek és virtuális terroristának. Az adatbázist évek óta nem tudják helyreállítani, szerintem már nem is akarják. Ha akarnák, már régen megtehették volna, nincsen abban semmi mágia. Én magam is csináltam már 15-20 táblás adatbázisokat amatőr létemre, és nem tartott évekig. Az sem újdonság a hozzá értők számára, hogy az adatbázis bizony sérülékeny is tud lenni, ezért biztonsági mentést is kell készíteni róla időnként! Hogy ők mit is csináltak, talán sosem tudjuk meg, amit viszont kívülről látunk, az balfaszkodás a köbön!
-Vasútmodell.com talán az egyetlen működő webshop, de bevallom hogy sosem rendeltem még tőlük. A vásárlói reakciók szerint azonban megbízhatóan működő, pontos cég.
-Modell&Makett E-bolt főként makettek és makettezési segédanyagok boltja, van némi vasútmodell is, de rendezetlenül, és leginkább a játék kategóriában.
-Játékudvar, modellfutár, komolytalan…
És ennyi. Kihagytam valamit? Azon a területen ahol egy modellbolt előnybe kerülhetne a többivel szemben, (miszerint nem kell többszáz km-t utazni a vásárláshoz) mindenki töketlenkedik és bénázik. Pedig aligha hiszem hogy túlzás lenne ha azt mondanám, hogy az online kereskedelemmel akár megduplázhatnák a forgalmukat. Nekünk pedig egyszerűbb, gyorsabb, és kényelmesebb lenne a beszerzés, de sajnos erre még várni kell.
Elég lehangoló…

1 komment

Címkék: webshop x1win


2010.03.03. 08:44 vasutaskritikus

Kisszéria negyedszer

 

Negyedszer, és egyelőre utoljára. Ebben a postban pár sorban írok azokról, melyekről eddig még nem, de meghatározó szereplői a magyar piacnak.
DEÁK MODELLSPORT
Tudomásom szerint a legrégebbi, rézmodellek készítésével foglalkozó gyártó. Számomra a Deák az ellentmondások, érthetetlenségek, és végletek megtestesítője. Kínálatukban TT, H0, és 0-ás modellek, meglehetősen változó minőségben. Van köztük pár jól sikerült darab, például a V40-es nekem különösen tetszik. Sajnos eredetiben sosem láttam működni, a Keleti Pályaudvar előtt vagy a Füstiben ácsorogva már sokkal kevésbé érdekes. Ugyancsak jónak tartom a 2 és 3 tengelyes Bcmot motorkocsikat és mellékkocsijaikat. Ha majd rámjön a nosztalgiázhatnék, ezekből biztosan beszerzek majd. A másik véglet a szili, és különösen a gigant elképesztő külseje. A belsejéről nem tudok nyilatkozni, de a fórumokon nem sok jót olvastam arról sem. A lényeg azonban, hogy ezeket a modelleket vajon hogyan készítette el a tisztelt készítője? Honnan vette a jellegrajzot? (én is láttam rossz jellegrajzot) Hova tette a szemét a mester, amikor már látni lehetett volna hogy nem lesz jó vége? Mit gondolt amikor rádöbbent, hogy amit csinált, az nem egyéb mint fémhulladék? Ha a mai napig sem döbbent rá, akkor honnan vette a bátorságot, hogy nekiálljon modelleket gyártani? És vajon Deák Úr tudja-e, hogy a gigantja úgy szar ahogy van? Ha tudja, akkor miért nem tett ellene évek óta? Ugyanennyi idővel, és ráfordítással lehetett volna jó mozdonyokat is gyártani. Azt sem értem, hogy miért erőlteti a szilijeit évről évre egyre drágábban, úgy hogy van mellette kevesebb mint fele áron elfogadható külsejű sorozatmodell. Ezeket az energiákat fordíthatná a többi modell tökéletesítésére, az M40-re, Bz-re, V46-ra, M31-re, amik kis igazítással pofás mozdonykák lehetnének. Hogy miért nem teszi? Mert Deák Úr a középkorban él és nem lát tovább az orránál.
            LIMIT MODELL
Kezdték az M44-essel, és ha nem csalnak az emlékeim és megérzéseim, akkor egy ideig a Deáknak dolgozott be. Azóta több új típus, részben teljesen rézből, részben gyári modellek átalakításával, mind tetszetős és minőségi modell. Kis szépséghibája hogy az árcédulán elég húzós számok vannak, de hát a minőséget meg kell fizetni. Nekem is van tőlük nem egy mozdonyom, és elégedett vagyok velük. Remélem, hogy nem marad abba a gyártás, és további újdonságok is jönnek.
            ALBERT MODELL
Modelleimről igen precíz nyilvántartást vezetek, így pontosan tudom hogy 2004.06.20-a volt az a nap, amikor először vettem Alberttől saját készítésű (átfestett-tamponozott) kocsit, ez volt a Ggs típus, és 8500 pénzbe került. Ekkor valami új kezdődött el, és talán még Albert sem tudja hogy mennyire jót tett a magyar vasútmodellezőknek. A sor pedig folytatódott és gyarapodott, sok szép tehervagonnal, mostanában pedig már személyvagonokkal is. Sajnálatos hogy a tolla neki is egyre vastagabban fog, a korábbi előnye a relatív olcsósága volt. Remélhetőleg nem szalad el nagyon a ló… Csupán elméleti szinten, kíváncsi lennék, hogy Albert és csapata mennyiből tudna kihozni egy Bsc Rola-kísérőt, vagy egy Ds poggyászkocsit.. Ha valaki jóban van Alberttel, kérdezze már meg! :)
 
Nagyjából ennyi. A fiúknak kitartást, és kerüljék az APEH ellenőröket!

 

1 komment

Címkék: limit deák albert


süti beállítások módosítása