Mielőtt félreértés esne, nem a kisszériás gyártók sora folytatódik, sőt a címben látható elnevezés szerény véleményem szerint már önmagában is egy vicc! Csak a börze topicban láttam, hogy a barátunk megint árulja a süsüit, és eszembe jutott hogy már korábban is írni akartam róla, a legprofibb vasútmodellezőről. Hogy hogyan is lett az? Én így emlékszem:
Az Index Vasútmodellezés topicja 1999.08.26-án látta meg a napvilágot, kezdetben csak néhány, majd egyre több vasútmodellező emberke látogatta és tette közkincsé véleményét és tapasztalatait. A régi nagy csapatból azóta már alig-alig páran írogatnak csak oda, talán Matiz, gyurmosz, Bogar, etwg, crash, és rézgaras maradt csak meg az eredeti felállásból. Történt egyszer hogy 2002 környékén feltűnt ott egy „tothgun” névre hallgató egyed és árulni kezdte a különböző átpingált Fuggerth és Roco kocsijait, a Fuggerth V43 vörös csillaggal felturbózott változatát, majd a nagy GOSA-ínség legrosszabb éveiben (közvetlenül a Roco taurus megjelenése után) a saját festésű GOSA kocsijait. Utóbbi szépséghibája hogy sem az ablakok kerete, sem az egész kocsi színe nem hasonlított az igazihoz, de ez végül is már majdnem mellékes. 2003 második felében egyszer csak nem írt többet tothgun, és mi már majdnem megrémültünk, hogy vajon mi lehet vele, amikor 2004 közepe felé megnyugodhattunk, mert ismét bejelentkezett, méghozzá „tothgun modells” néven. A magam részéről azon gondolkodtam, hogy vajon egy vicces emberke így akar-e majd tréfálkozni, vagy esetleg röpke nyolc hónap elég volt, arra hogy valakinek ekkorára nőljön meg az arca. Valóban az utóbbi történt, barátunk nem kis bátorsággal és végtelen szerénységgel besorolta saját magát kisszériás modellgyárnak! Hmm. Első hivatalos munkája a Máv és Gysev által használtan vett Transwaggon-os szarok modellje volt, mely megvalósítása ugyebár egy fehér matricára nyomtatott új pályaszámot jelentett és egy kis szürke koszolást az egész kocsira. Ettől kezdve folyamatosan jöttek az ilyen-olyan vackok és kacatok, CAF és IC kocsi utánzatok nyers kasztnijainak fotói, és mi hálát adhattunk az Úrnak hogy leengedte közénk Attilát! Hab volt a tortán amikor elkezdte gyártani a weblapját is, különösen szerettem a „Hónap modellje” rovatot. Igaz hogy csak egy-két hónapig, mert utána az egészet titkosította és jelszóval levédte. Nem rossz, mi? Látott már valaki még egy olyan idiótát ezen a Földön, aki még a vendégkönyvbe is csak jelszóval enged írni??? Ha nem akkor nézze meg jól, mert nem akármekkora hülye a barátunk. A csúcs az volt, amikor a szokásos szerénységével bejelentette, hogy „Végre megjelenik az első modell az új, egy darabos, extra szériából!!!” Hát egy darabos széria csak is baromi extra lehet! És még fel is volt háborodva, miután közröhej tárgyává tette saját magát, hogy ugyan már kik vagyunk mi hogy kritizálunk, és különben is csináljuk jobban…
Azóta szerencsére ismét elérhető a weblapja, így nem maradunk tudás nélkül, időről-időre megcsodálhatjuk a bigyulákat amiket csinál, legutóbb éppen mikrofonállványt készített a Brawa Talent-be, és árulta húszezer forinttal drágábban. Brawó…
Ajánlott bejegyzések:
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Marslakó 2010.03.01. 23:22:32
vasutaskritikus 2010.03.02. 00:44:12
Tudok jót is. Folyamatban van...
TorTa30 2010.03.02. 08:40:51
Tótgányról? Az kizárt dolog...:D
vasutaskritikus 2010.03.02. 16:07:13
Tótgányról már megírtam amit akartam (vagyis majdnem). Van még három kisszériás, akikből csak egyet tudnék szidni jó szívvel.
Jegkoko 2010.03.04. 19:14:36