HTML

Vasutaskritikus

Nem egy kritizáló vasutas, sokkal inkább egy vasutat kritzáló emberke vagyok az internet névtelensége mögül, különös tekintettel gyermekkori betegségemre melyből azóta sem gyógyultam ki: a vasútmodellezésre!

Címkék

2010 (5) 2011 (1) 2012 (1) 5047 (1) acme (2) adó 1% (2) alapítvány (1) albert (1) álmozdonyvezető (1) atomvonat (1) Balatonfüred (1) baleset (2) békéscsaba (2) blog (1) bombariadó (1) börze (3) Brawa (1) buék (1) burma (3) bygmodell (1) caf (2) cargo (1) deák (1) déli pályaudvar (1) demonstráció (1) domonkos (1) don quijote (1) elveszett (2) emlékhely (1) epoche (1) északi (1) étkezőkocsi (2) etwg (1) európa expressz (1) e bay (1) fidesz (5) film (3) flirt (1) flottaszerződés (1) fónagy (2) fonyód (1) fotó (1) Fuggerth (1) ganz (1) ganz v48 (1) gigant (2) Gödöllő (1) gyorsvasút (1) gysev (1) gyűjtemények (1) Halberstadti (1) hamisítás (1) heris (1) hiéna (2) holokauszt (2) ic 3g (1) ic plusz (1) index fórum (13) indóház (10) kamion (1) keksz (1) kelti pu (1) kerékpár (2) keskeny nyomtáv (2) keszthely (5) kiállítás (9) kína (3) korrupció (1) korszak (1) közbeszerzés (1) legjobb (1) limit (3) loc&more (1) logó (2) magánvasút (1) mátrai erőmű (1) máv (19) mavoe (1) máv start (6) máv trakció (1) metro proto (1) modell&hobbi (2) modellkit (4) moderátor (1) morop (2) motorvonat (1) mozdonyvezető (2) mszp (1) múzeum (4) nemdohányzó (1) nmj (2) nyugdíj (1) orient-expressz (1) óvoda (1) paksinuti (1) pályázat (4) pécs (1) peronkapu (1) photoshop (2) piko (2) piros (2) Poirot (1) politika (2) quabla (7) railtop (1) rch (1) reform (1) rendőrség (3) reptér (1) részeg (1) rézgaras (1) rivarossi (1) roco (4) start klub (1) svájc (1) széchenyi (2) székely gyors (1) szendvics (1) szerzői jogok (1) szülinap (1) tablet (1) tajvan (1) temofeszt (2) tillig (1) tisztaság (1) tothgun (4) traxx (3) trianon (1) újdonságok (9) vasút&modell (3) vatera (2) vészfék (1) vezérigazgató (2) vip (1) vonalbezárás (7) webshop (1) webzin (1) x1win (1) y kocsi (2) zsidó (2) Címkefelhő

2011.11.04. 10:45 vasutaskritikus

Egyél csak

 

A legutóbbi poszt írásakor jutott eszembe egy másik általános érdekesség a magyar vasúton utazás szokásairól. Konkrétan az, hogy a vonaton enni kell! Nem baj, ha előtte reggeliztél, ebédeltél, vacsoráztál, amint felszállsz a kurva vonatra, azonnal az éhhalál kezdi el kerülgetni az átlag magyart, és max. 30 perc után enni kell! De nem ám az étkezőkocsiban, francot! Szatyorból, előre csomagolt szendvicset.
            Nem tudom ki hogy van vele, én a reggelitől (reggel 6-7 órakor) ebédig (12-14 óra közt elfoglaltságtól függően) kibírom kaja nélkül, hosszabb útra egy palack 1 literes üdítőt viszek, és azzal elvagyok fél napig. Vagy ha még azt sem, akkor út közben van benzinkút, vonaton a kocsma, ahol inni lehet. Szóval nem tudom, hogy a hazai vonatok étkezőkocsijai milyen kihasználtsággal üzemelnek, de amikor arra járok, ritkán látok lakomázó embereket. Esetleg iszogató embereket inkább, de most nem róluk van szó. Tehát otthon megcsináljuk szépen a kis szendvicset, zsemlébe a kolbászt, uborkát, paprikát, és zabáljunk a vonaton. Ezt még meg is érteném, ha ma nem 2011 lenne, hanem 1960, és egy vonaton utazás 6-7 órát tartana. Régen a paraszt nem utazgatott minden nap, már az is „esemény” volt, ha ment valahová és vonatra szállt. Na de ma, nehogy már ne lehessen kibírni azt a 2-3 órát, amíg az IC odaér ahová éppen menni akar az ember. Ha az ország egyik végéből akarok elmenni a másikba, akkor is kibírom azt az időt amig beérek Budapestre, ott akár a pályaudvaron is lehet kajálni, aztán tovább… Szerény véleményem szerint belföldi vonatokra teljesen felesleges az étkezőkocsi, bőven elég egy bisztró vagy bár szakasz. Gondolom az sem véletlen, hogy a mostanában tervezőasztalon éledező és éppen gyártócsarnokba készülődő újabb IC kocsik közt nincs is étkező, bőven elég az első osztályú kocsiba épített büfé. Látta már valaki a kocsik külső látványtervét? Nekem volt szerencsém. Nem igazán tudtam, hogy sírjak vagy röhögjek, inkább csak a döbbenet. No de most, nem is az új kocsikról van szó, hanem a vonaton zabálásról. A legszebb ezzel kapcsolatos élményem szintén egy IC első osztályán esett meg velem, a szomszédos üléseken ülő négytagú család, még jól is voltak öltözve, szépen szertartásosan előpakolta a szatyorból a nagy zacsi zsemlét, a csomag parizert, és mivel kés az nem volt náluk, kézel tépték szét a zsömit, puff bele két szelet pari, és csámcsogva táplálkoztak. Az evés nem is jó szó, enni az ember szokott, akibe szorult némi kultúra, ezek csak zabáltak. Morzsa ezerfelé, sebaj. És nem egyedi, még ha nem is mindenki eszik gusztustalanul. Ugyanígy láttam már középkorú úriembert, vagy fiatal egyetemista diáklányt. Azt most hagyjuk, hogy nem takarítanak fel utánuk, egyébként sem takarítanak. De nehogy már azt kelljen nézni, hogy a fél vonat tömi a fejét és a képembe böfög.

 

1 komment

Címkék: szendvics étkezőkocsi


A bejegyzés trackback címe:

https://vasutaskritikus.blog.hu/api/trackback/id/tr423352727

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Benbe · http://www.benbe.hu 2011.12.29. 09:50:02

Én vasútfotósként azért szoktam a vonaton enni, mert általában, amikor a vonaton kívül vagyok, akkor vagy fotózok, vagy sétálok két fotóhely között, és erőltett menetben a vágány mellett, vagy hegynek fölfelé nem jó enni.

Az étkezőkocsikról azt gondolom, hogy bár Magyarországon tényleg panganak, Ausztriában, Szlovákiában komoly kultúrájuk van, igaz, ott olyan az ár-érték arány is.

Mondjuk a bécsi Westbahnhof és a Keleti pályaudvar büfésora között is van egy leheletnyi különbség. Miközben a Westen az egész napra be tudok vásárolni ízletes, változatos péksütiket, szendvicseket, akár komolyabb dolgokat is, a Keletiben a pizzázón kívül semmi normális nincs, de amikor reggel ott szoktam járni, az még nincs nyitva.

A múltkor a Dacia CFR étkezőjében reggeliztem: tea, zöldséggel, gombával bőven megtöltött omlett, hatalmas adag, nagyon masszív zöldséges-öntetes saláta, gyümölcslé ezerkettőért. Két héttel később ezerötért kaptam egy háromtojásos tükörtojást meg egy pohár vizet a miskolci IC-n, rágós teszkókenyérrel...

A szlovák állomásokon és büfékocsikban a hatalmas "utasellátós" bagettek rengeteg sonkával, sajttal, tartármártással kb. 200 forintba kerülnek, a Keletiben egy egyparízeres kisszendvics 400. Ja, bocs...
süti beállítások módosítása