HTML

Vasutaskritikus

Nem egy kritizáló vasutas, sokkal inkább egy vasutat kritzáló emberke vagyok az internet névtelensége mögül, különös tekintettel gyermekkori betegségemre melyből azóta sem gyógyultam ki: a vasútmodellezésre!

Címkék

2010 (5) 2011 (1) 2012 (1) 5047 (1) acme (2) adó 1% (2) alapítvány (1) albert (1) álmozdonyvezető (1) atomvonat (1) Balatonfüred (1) baleset (2) békéscsaba (2) blog (1) bombariadó (1) börze (3) Brawa (1) buék (1) burma (3) bygmodell (1) caf (2) cargo (1) deák (1) déli pályaudvar (1) demonstráció (1) domonkos (1) don quijote (1) elveszett (2) emlékhely (1) epoche (1) északi (1) étkezőkocsi (2) etwg (1) európa expressz (1) e bay (1) fidesz (5) film (3) flirt (1) flottaszerződés (1) fónagy (2) fonyód (1) fotó (1) Fuggerth (1) ganz (1) ganz v48 (1) gigant (2) Gödöllő (1) gyorsvasút (1) gysev (1) gyűjtemények (1) Halberstadti (1) hamisítás (1) heris (1) hiéna (2) holokauszt (2) ic 3g (1) ic plusz (1) index fórum (13) indóház (10) kamion (1) keksz (1) kelti pu (1) kerékpár (2) keskeny nyomtáv (2) keszthely (5) kiállítás (9) kína (3) korrupció (1) korszak (1) közbeszerzés (1) legjobb (1) limit (3) loc&more (1) logó (2) magánvasút (1) mátrai erőmű (1) máv (19) mavoe (1) máv start (6) máv trakció (1) metro proto (1) modell&hobbi (2) modellkit (4) moderátor (1) morop (2) motorvonat (1) mozdonyvezető (2) mszp (1) múzeum (4) nemdohányzó (1) nmj (2) nyugdíj (1) orient-expressz (1) óvoda (1) paksinuti (1) pályázat (4) pécs (1) peronkapu (1) photoshop (2) piko (2) piros (2) Poirot (1) politika (2) quabla (7) railtop (1) rch (1) reform (1) rendőrség (3) reptér (1) részeg (1) rézgaras (1) rivarossi (1) roco (4) start klub (1) svájc (1) széchenyi (2) székely gyors (1) szendvics (1) szerzői jogok (1) szülinap (1) tablet (1) tajvan (1) temofeszt (2) tillig (1) tisztaság (1) tothgun (4) traxx (3) trianon (1) újdonságok (9) vasút&modell (3) vatera (2) vészfék (1) vezérigazgató (2) vip (1) vonalbezárás (7) webshop (1) webzin (1) x1win (1) y kocsi (2) zsidó (2) Címkefelhő

2012.06.19. 14:21 vasutaskritikus

Ferihegy

 

Úgy tűnik hogy a kínaiak mégis magyar vasutat akarnak építeni. Hurrá! Most éppen a repülőtéri gyorsvasutat szemelték ki, azt amit a Demján már egyszer lepasszolt, mert nem sikerült megegyezni a kormánnyal, hogy végül is mennyire húzzon le minket és ebből ki hogyan részesedjen, így inkább köszönte de másba fekteti a pénzünket pénzét. Mi is köszönjük. Maradtak hát a kis kínaiak, akikkel már hónapok óta mennek a tárgyalások, és most itt az első konkrétum is. A gyorsvasút megvalósítására két elképzelés van, az egyik a Mávos észjárással elképzelt, a másik a kínai észjárással elképzelt. Én a két elképzelést képzeltem el... Az első ilyen lenne:

ferihegy_express_mav.jpg A jelenlegi nyomvonalon halad majd a vonat, a járműveket a megszüntetett-újranyitott-átgondolt-racionalizált mellékvonalakról felszabaduló járműállománnyal képzelik el. Mivel a pálya adott, újabbak pedig nem épülnek, számomra rejtély, hogy mi kerülne negyvenmilliárd forintba. Az elképzelés szerint városban 80, azon kívül 120km/h lesz a sebesség. Ezt én ugyan nem merném "gyors" vasútnak hívni, de hát lehet, hogy megint csak én vagyok túl negatív. Ja, mivel a Bz-k még ennyivel sem mennek, remotorizálni kell őket Rolls Royce dízelmotorokkal, vagy ha olyat nem gyártanak akkor gázturbinás repülőgéphajtóművekkel. (lehet hogy ez lesz majd a negyven milliárd.) A reptérre igyekvő utasok sok gyaloglásra, bőröndcipelésre, nyáron 50 °C melegre, télen térdig érő hóra számíthatnak mire a reptér előcsarnokáig elérnek.

Ezzel szemben a kínai változat ilyen lenne:

ferihegy_maglav_station.jpg A reptéri gyorsvasútépítésben már nem teljesen tapasztalatlan szakemberek, a jelenlegi vasúti pályától független nyomvonalon képzelik el a megoldást, még nem tudják hogy mágneses vagy adhéziós elven működjön, de a Keleti pályaudvaron külön peron mellől indul, és min. 400km/h utazósebesség közben, Mozart és Liszt "Best of" gyűjteményéből hallgathatunk majd. A reptérre érve vadiúj extravagáns kivitelű végállomás csarnokába érkezünk, a váróterem közepén Simicska Lajos mellszobrával, az éhségsztrájkoló exMalév pilóták és a munkáért tüntető magyar építőipari vállalkozók közt a bejáratig eljutva réz projekt emléktábláról tudhatjuk meg, hogy: "Készítette a Közgép Zrt. alvállalkozójaként a China Railway Construction Corporation, 2013-ban". A csarnokból mozgójárdán jutunk a reptér megfelelő részeibe, mosolygós ferdeszemű hölgyikék közt, akik magyarul ugyan nem tudnak, de még így is sokkal barátságosabbak mint a Máv alkalmazottainak 97%-a. A kínaiak a pénzt és a vonatokat adják (járművek 80 milliárd, infrastruktúra 180 milliárd, egyéb járulékos költség 200 milliárd).

Jó utazást! :)

16 komment

Címkék: kína reptér gyorsvasút


A bejegyzés trackback címe:

https://vasutaskritikus.blog.hu/api/trackback/id/tr884597953

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Böning 2012.06.19. 17:29:24

Naccerű tervek! Mostmár csak az jelenthet némi problémát, hogy Ferihegy légiforgalma lassan egy birkalegelőével vetekszik.

De remélem, hogy még megérjük, hogy az utolsó Ferihegyről induló járat utasai még kimehetnek a reptérre az addigra (előre nem látható talajproblémák miatt) 930 milliárdos költségbe kerülő, fékproblémák miatt 40km/h-ra engedélyezett sebességű gyorsvasúttal, aztán kezdhetjük is tervezni a bécsi reptérre vezető gyorsvasutat.

Szerencsére azt már teljes egészében közmunkások építhetik majd meg, mivel addigra más munkalehetőség nem lesz az országban. Viszont ennek köszönhetően a Nemzeti Közgép Zrt. csupán 15325 milliárd forintért vállalni tudja majd a teljes kivitelezést, amit a Mahir 800 milliárdért népszerűsíthet, a Civil Biztonság Zrt. pedig mindössze 927 milliárd/hó áron védelmezhet.

Tapogatott Kukorica 2012.06.19. 18:03:10

Nem ertem, miert ez a vizfejuseg itt is? Miert olyan fontos pont Budapesttel osszekotni a repuloteret? Nem latja senki, milyen sok problemat szul a kerdes?

Sokkal egyszerubb lenne masik telepulesre vinni a forgalmat, mint pl. Zalaszentgrot, Oroshaza vagy Kijev. Francert mindig Budapest?

twollah / bRoKEn hOPe, sUppLeX · http://freewaresoftwarenews.blogspot.com/ 2012.06.19. 18:32:57

Megepitettek 2007-ben a Ferfihegy megallot es 2012 tavaszan megszunik a Ferihegy 1.

A minap mentem el arra es lattam ahogy a csoro turistak vartak a buszt, hogy azzal atmenjenek Ferihegy 1-rol a kettore.
Gondolom a MAV jo szokashoz hiven nem all a tajekoztatas magaslatan, hogy kiirja oles betukkel a nagyobb allomasokon, hogy a vonatok NEM mennek Ferihegy 2-re.

_Neville 2012.06.19. 18:49:43

"Mivel a pálya adott, újabbak pedig nem épülnek, számomra rejtély, hogy mi kerülne negyvenmilliárd forintba."
Akkor nem tudsz olvasni. A MÁV-os verzióban is lenne vágányfektetés, mivel egy külön mellékvonal ágazna ki Ferihegy2 felé. A különbség annyi, hogy itt kevesebbet kéne építeni, ezért olcsóbb lenne, cserébe viszont lassabb. A kínai drágább lenne, de gyorsabb, mivel egy teljesen külön nyomvonalat építenének az egész vonalnak.

Balint Gyuri bacsi 2012.06.19. 19:04:29

"az éhségsztrájkoló exMalév pilóták és a munkáért tüntető magyar építőipari vállalkozók közt"

Erzeketlen es cinikus. Ezek a szavak jutnak eszembe eloszor.

paaj 2012.06.19. 19:26:05

@_Neville: És miért kellene külön mellékvonal? Olyan ugyanis van, végig a a reptér területén a főúttal párhuzamosan van egy vágány ami elmegy a 2-es terminálig és nem használják. "Csak" egy nem szintbeli kereszteződést kell csinálni és lehet használni. Persze ezt nem fogják használni mert logikus lenne. A járműbeszerzés egyébként szerintem jelentősen megdobná a költségeket...

Tarkoli 2012.06.19. 19:49:56

Biztos vagyok benne, hogy hű pártunk és kormányunk azt a megoldást fogja választani ami a köznépnek ..öö.. akarommondani... a Közgépnek a legjobb!

delano 2012.06.19. 19:54:54

Ez a Közgépes rész nagyon ott van :))

Az a vicc, h ez nem is vicc, símán elképzelhető, hogy így lenne... A végén 1-2 blog megírná, hogy végülis úgy alakult, h kétszer annyiba került egy km, mint a sanghaj-peking vonalon, de magyarázat nyilván lenne erre is.

ob.szerver 2012.06.19. 19:57:45

Ferihegy-Nyugati kb. 25 km. Nem kurva mindegy, hogy 100-zal megy a vonat (15 perc) vagy 400-zal (5 perc). Ennél persze mindkét idő több lenne, de a kb. 10 perc különbség megmaradna. Heathrowra és Orlyra sem mágnesvasút jár, pedig azokat egy kevéssel több ember használja.

Bélabáttya (törölt) 2012.06.19. 20:19:47

Ha már...
Simán kimehetne odáig akár a metró is (ha olyan kocsija lenne)
Miért pont a Nyugati? A Keleti közelebb van.
És még mennyi remek ötletet találhatnánk...

is 2012.06.19. 20:24:51

@ob.szerver: 25 km-en fel se tud gyorsulni 400-ra, meg megint megállni (azaz 12,5km alatt nem tud 400-ra gyorsulni) ott kezdődik. ez a poszt egy vicc akart lenni, ha jól értem.

is 2012.06.19. 20:34:19

@Tapogatott Kukorica: az ám, de már egy Ferihegy-Cegléd is sokat lendítene a vidék helyzetén :D

laslo71 2012.06.19. 20:39:03

Ha jól emlékszem a westend területét a befektető az annak idején szinte ingyen kapta, hogy ezt a vasutat megépítse olcsón ( ingyen)
azzal mi is van?

Viktus 2012.06.19. 21:13:30

@ob.szerver:

Életbe nem menne vonat olyan rövid távon 400-al ... 150 kb. a reális.

levy01 2012.06.20. 12:15:40

Béláim az Úrban! Nem édestökmindegy, hogy melyik változat NEM épül meg majd???? Eddig sem volt kötöttpályás közlekedés Ferihegy 2-re, mostantól meg a pár extrémturistának minek? Menjenek hiénataxival, mint eddig! Vagy inkább utazz Bécsből/Pozsonyból, mert az légiközlekedés szempontból megüti az átlag júrópien szintet, a miénk sajnos NEM! Ferihegy 1-en már lakat van, a MÁV be is szánthatja a megállót, amit pár éve összehoztak. A 3-as metrónál meg örüljünk, hogy van olyan hét, hogy metrótűz nélkül tudják üzemeltetni, ami lassan olyan gyakori mint Bangladeshben a kompkarambol, nemhogy Ferihegyig 2014-ben...
süti beállítások módosítása