Úgy tűnik hogy a kínaiak mégis magyar vasutat akarnak építeni. Hurrá! Most éppen a repülőtéri gyorsvasutat szemelték ki, azt amit a Demján már egyszer lepasszolt, mert nem sikerült megegyezni a kormánnyal, hogy végül is mennyire húzzon le minket és ebből ki hogyan részesedjen, így inkább köszönte de másba fekteti a pénzünket pénzét. Mi is köszönjük. Maradtak hát a kis kínaiak, akikkel már hónapok óta mennek a tárgyalások, és most itt az első konkrétum is. A gyorsvasút megvalósítására két elképzelés van, az egyik a Mávos észjárással elképzelt, a másik a kínai észjárással elképzelt. Én a két elképzelést képzeltem el... Az első ilyen lenne:
A jelenlegi nyomvonalon halad majd a vonat, a járműveket a megszüntetett-újranyitott-átgondolt-racionalizált mellékvonalakról felszabaduló járműállománnyal képzelik el. Mivel a pálya adott, újabbak pedig nem épülnek, számomra rejtély, hogy mi kerülne negyvenmilliárd forintba. Az elképzelés szerint városban 80, azon kívül 120km/h lesz a sebesség. Ezt én ugyan nem merném "gyors" vasútnak hívni, de hát lehet, hogy megint csak én vagyok túl negatív. Ja, mivel a Bz-k még ennyivel sem mennek, remotorizálni kell őket Rolls Royce dízelmotorokkal, vagy ha olyat nem gyártanak akkor gázturbinás repülőgéphajtóművekkel. (lehet hogy ez lesz majd a negyven milliárd.) A reptérre igyekvő utasok sok gyaloglásra, bőröndcipelésre, nyáron 50 °C melegre, télen térdig érő hóra számíthatnak mire a reptér előcsarnokáig elérnek.
Ezzel szemben a kínai változat ilyen lenne:
A reptéri gyorsvasútépítésben már nem teljesen tapasztalatlan szakemberek, a jelenlegi vasúti pályától független nyomvonalon képzelik el a megoldást, még nem tudják hogy mágneses vagy adhéziós elven működjön, de a Keleti pályaudvaron külön peron mellől indul, és min. 400km/h utazósebesség közben, Mozart és Liszt "Best of" gyűjteményéből hallgathatunk majd. A reptérre érve vadiúj extravagáns kivitelű végállomás csarnokába érkezünk, a váróterem közepén Simicska Lajos mellszobrával, az éhségsztrájkoló exMalév pilóták és a munkáért tüntető magyar építőipari vállalkozók közt a bejáratig eljutva réz projekt emléktábláról tudhatjuk meg, hogy: "Készítette a Közgép Zrt. alvállalkozójaként a China Railway Construction Corporation, 2013-ban". A csarnokból mozgójárdán jutunk a reptér megfelelő részeibe, mosolygós ferdeszemű hölgyikék közt, akik magyarul ugyan nem tudnak, de még így is sokkal barátságosabbak mint a Máv alkalmazottainak 97%-a. A kínaiak a pénzt és a vonatokat adják (járművek 80 milliárd, infrastruktúra 180 milliárd, egyéb járulékos költség 200 milliárd).
Jó utazást! :)
Ajánlott bejegyzések:
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Böning 2012.06.19. 17:29:24
De remélem, hogy még megérjük, hogy az utolsó Ferihegyről induló járat utasai még kimehetnek a reptérre az addigra (előre nem látható talajproblémák miatt) 930 milliárdos költségbe kerülő, fékproblémák miatt 40km/h-ra engedélyezett sebességű gyorsvasúttal, aztán kezdhetjük is tervezni a bécsi reptérre vezető gyorsvasutat.
Szerencsére azt már teljes egészében közmunkások építhetik majd meg, mivel addigra más munkalehetőség nem lesz az országban. Viszont ennek köszönhetően a Nemzeti Közgép Zrt. csupán 15325 milliárd forintért vállalni tudja majd a teljes kivitelezést, amit a Mahir 800 milliárdért népszerűsíthet, a Civil Biztonság Zrt. pedig mindössze 927 milliárd/hó áron védelmezhet.
Tapogatott Kukorica 2012.06.19. 18:03:10
Sokkal egyszerubb lenne masik telepulesre vinni a forgalmat, mint pl. Zalaszentgrot, Oroshaza vagy Kijev. Francert mindig Budapest?
twollah / bRoKEn hOPe, sUppLeX · http://freewaresoftwarenews.blogspot.com/ 2012.06.19. 18:32:57
A minap mentem el arra es lattam ahogy a csoro turistak vartak a buszt, hogy azzal atmenjenek Ferihegy 1-rol a kettore.
Gondolom a MAV jo szokashoz hiven nem all a tajekoztatas magaslatan, hogy kiirja oles betukkel a nagyobb allomasokon, hogy a vonatok NEM mennek Ferihegy 2-re.
_Neville 2012.06.19. 18:49:43
Akkor nem tudsz olvasni. A MÁV-os verzióban is lenne vágányfektetés, mivel egy külön mellékvonal ágazna ki Ferihegy2 felé. A különbség annyi, hogy itt kevesebbet kéne építeni, ezért olcsóbb lenne, cserébe viszont lassabb. A kínai drágább lenne, de gyorsabb, mivel egy teljesen külön nyomvonalat építenének az egész vonalnak.
Balint Gyuri bacsi 2012.06.19. 19:04:29
Erzeketlen es cinikus. Ezek a szavak jutnak eszembe eloszor.
paaj 2012.06.19. 19:26:05
Tarkoli 2012.06.19. 19:49:56
delano 2012.06.19. 19:54:54
Az a vicc, h ez nem is vicc, símán elképzelhető, hogy így lenne... A végén 1-2 blog megírná, hogy végülis úgy alakult, h kétszer annyiba került egy km, mint a sanghaj-peking vonalon, de magyarázat nyilván lenne erre is.
ob.szerver 2012.06.19. 19:57:45
Bélabáttya (törölt) 2012.06.19. 20:19:47
Simán kimehetne odáig akár a metró is (ha olyan kocsija lenne)
Miért pont a Nyugati? A Keleti közelebb van.
És még mennyi remek ötletet találhatnánk...
is 2012.06.19. 20:24:51
is 2012.06.19. 20:34:19
laslo71 2012.06.19. 20:39:03
azzal mi is van?
Viktus 2012.06.19. 21:13:30
Életbe nem menne vonat olyan rövid távon 400-al ... 150 kb. a reális.
peetmaster · http://nemdohanyzom.blog.hu 2012.06.20. 11:09:50
lehetmas.hu/sajtokozlemenyek/26605/2014-ben-mar-a-liszt-ferenc-repuloterig-jarhatna-a-3-as-metro/
levy01 2012.06.20. 12:15:40