HTML

Vasutaskritikus

Nem egy kritizáló vasutas, sokkal inkább egy vasutat kritzáló emberke vagyok az internet névtelensége mögül, különös tekintettel gyermekkori betegségemre melyből azóta sem gyógyultam ki: a vasútmodellezésre!

Címkék

2010 (5) 2011 (1) 2012 (1) 5047 (1) acme (2) adó 1% (2) alapítvány (1) albert (1) álmozdonyvezető (1) atomvonat (1) Balatonfüred (1) baleset (2) békéscsaba (2) blog (1) bombariadó (1) börze (3) Brawa (1) buék (1) burma (3) bygmodell (1) caf (2) cargo (1) deák (1) déli pályaudvar (1) demonstráció (1) domonkos (1) don quijote (1) elveszett (2) emlékhely (1) epoche (1) északi (1) étkezőkocsi (2) etwg (1) európa expressz (1) e bay (1) fidesz (5) film (3) flirt (1) flottaszerződés (1) fónagy (2) fonyód (1) fotó (1) Fuggerth (1) ganz (1) ganz v48 (1) gigant (2) Gödöllő (1) gyorsvasút (1) gysev (1) gyűjtemények (1) Halberstadti (1) hamisítás (1) heris (1) hiéna (2) holokauszt (2) ic 3g (1) ic plusz (1) index fórum (13) indóház (10) kamion (1) keksz (1) kelti pu (1) kerékpár (2) keskeny nyomtáv (2) keszthely (5) kiállítás (9) kína (3) korrupció (1) korszak (1) közbeszerzés (1) legjobb (1) limit (3) loc&more (1) logó (2) magánvasút (1) mátrai erőmű (1) máv (19) mavoe (1) máv start (6) máv trakció (1) metro proto (1) modell&hobbi (2) modellkit (4) moderátor (1) morop (2) motorvonat (1) mozdonyvezető (2) mszp (1) múzeum (4) nemdohányzó (1) nmj (2) nyugdíj (1) orient-expressz (1) óvoda (1) paksinuti (1) pályázat (4) pécs (1) peronkapu (1) photoshop (2) piko (2) piros (2) Poirot (1) politika (2) quabla (7) railtop (1) rch (1) reform (1) rendőrség (3) reptér (1) részeg (1) rézgaras (1) rivarossi (1) roco (4) start klub (1) svájc (1) széchenyi (2) székely gyors (1) szendvics (1) szerzői jogok (1) szülinap (1) tablet (1) tajvan (1) temofeszt (2) tillig (1) tisztaság (1) tothgun (4) traxx (3) trianon (1) újdonságok (9) vasút&modell (3) vatera (2) vészfék (1) vezérigazgató (2) vip (1) vonalbezárás (7) webshop (1) webzin (1) x1win (1) y kocsi (2) zsidó (2) Címkefelhő

2010.05.10. 19:21 vasutaskritikus

Altatóval mozdonyt vezetni

 

A nap híre hogy Tajvanon egy mozdonyvezető 300km/h sebesség mellett elaludt, mire a központban ezt észrevették (abból hogy már jó ideje nem nyúlt a gombokhoz), és távirányítással irányították a következő állomásra.
Számomra több dolog is figyelemre méltó. Először is, hogy Tajvanon háromszázzal mennek a vonatok. Vajon mifélék lehetnek? Első tippem szerint inkább japánból vehettek Shinkansen-t, mint a németektől ICE3-at, és rövid keresés és böngészés után kiderült hogy valóban, shinkansen 700-as sorozatról van szó, 2007-ben álltak forgalomba a 335km hosszú Tajpej és Kaohsiung közti vonalon. Roppant pofás kis vonatok, majdnem jobban is tetszik mint az ICE. Érdekes viszont, hogy eredetileg a tajvaniaknak jobban tetszett volna az ICE, csak aztán az 1998-as eschedei vasúti baleset után (101 hullazsák) hümmögtek egy kicsit, és inkább vettek japánból, különös tekintettel arra hogy a tájfun és földrengés egyik országban sem ritkaság, a shinkansennek pedig az meg se kottyan (állítólag).
            No szóval a barátunk horpaszt a vonat elejében, mire az irányító központban észreveszik, hogy ejnye, ez az ember vajon miért nem nyomogatja a gombjait? Hiszen 300km/h mellett már indokolt lenne rendszeresen nyomkodni az összes gombot, de gondolom ott nem olyan az éberségi berendezés mint nálunk. Így aztán átveszik az irányítást, és távirányítással viszik a szerelvényt Taichung-ba. De ha ezt ilyen egyszerűen meg lehet csinálni, akkor egyáltalán miért kell rá mozdonyvezető? Egy repülőgép ma képes eljutni az úticéljába úgy, hogy a pilóta hozzá sem nyúl a kormányhoz, mindent a számítógép csinál. A repülőt ennyivel egyszerűbb lenne vezetni?? Ha a tajvani vasúti irányítóközpontban ennyire frankón nyomon tudják követni a mozdonyvezető aktivitását, akkor biztos hogy a vonat berendezéseivel és számítógépeivel való kommunikáció nem probléma. Úgy pedig már csak egy (pár) jó programot kell írni hogy minden automatikus legyen, és a robotmasiniszta vezetheti a vonatot.
            Azért az vicces, hogy Tajvanról nem az a hír hogy a két legnagyobb város közti utat negyedére csökkentették 6 óráról 90 percre 15 milliárd dolláros magántőkés beruházással, hiszen erről egyetlen kukkot sem hallottam korábban. Az már hír hogy a hülye mozdonyvezető altatóval vezet vonatot, és azután ezt még világgá is kürtölik! Nagy húzás! Gondolom baromi jó reklám lehet ez nekik. Ezek szerint nem csak nálunk irányítják a vasutat agyatlan idióták.
 

3 komment

Címkék: tajvan mozdonyvezető


A bejegyzés trackback címe:

https://vasutaskritikus.blog.hu/api/trackback/id/tr651990691

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Cellbuborék 2010.05.26. 00:03:57

Hihetetlen, hogy egy ilyen korszerű szerelvényen nem tudnak beszerelni egy egyszerű éberségi és vonatbefolyásoló rendszert, amivel az ilyen eseteket teljesen ki lehet küszöbölni. A berendezés bizonyos időközönként hangjelzéssel figyelmeztet, és ha nem nyomja le, azonnal befékez a vonat. Nálunk minden mozdonyon van ilyen, ha meg nincs, akkor beül egy második ember a vezető mellé.

Marslakó 2010.05.27. 09:53:08

Az Indóház nagysebességes cikkében volt szó (és kép is) a tajvani Shinkanzenről.

vasutaskritikus 2010.05.27. 18:07:29

@Marslakó:
Elkerülte a figyelmem. Melyikben?
süti beállítások módosítása