A nap híre hogy Tajvanon egy mozdonyvezető 300km/h sebesség mellett elaludt, mire a központban ezt észrevették (abból hogy már jó ideje nem nyúlt a gombokhoz), és távirányítással irányították a következő állomásra.
Számomra több dolog is figyelemre méltó. Először is, hogy Tajvanon háromszázzal mennek a vonatok. Vajon mifélék lehetnek? Első tippem szerint inkább japánból vehettek Shinkansen-t, mint a németektől ICE3-at, és rövid keresés és böngészés után kiderült hogy valóban, shinkansen 700-as sorozatról van szó, 2007-ben álltak forgalomba a 335km hosszú Tajpej és Kaohsiung közti vonalon. Roppant pofás kis vonatok, majdnem jobban is tetszik mint az ICE. Érdekes viszont, hogy eredetileg a tajvaniaknak jobban tetszett volna az ICE, csak aztán az 1998-as eschedei vasúti baleset után (101 hullazsák) hümmögtek egy kicsit, és inkább vettek japánból, különös tekintettel arra hogy a tájfun és földrengés egyik országban sem ritkaság, a shinkansennek pedig az meg se kottyan (állítólag).
No szóval a barátunk horpaszt a vonat elejében, mire az irányító központban észreveszik, hogy ejnye, ez az ember vajon miért nem nyomogatja a gombjait? Hiszen 300km/h mellett már indokolt lenne rendszeresen nyomkodni az összes gombot, de gondolom ott nem olyan az éberségi berendezés mint nálunk. Így aztán átveszik az irányítást, és távirányítással viszik a szerelvényt Taichung-ba. De ha ezt ilyen egyszerűen meg lehet csinálni, akkor egyáltalán miért kell rá mozdonyvezető? Egy repülőgép ma képes eljutni az úticéljába úgy, hogy a pilóta hozzá sem nyúl a kormányhoz, mindent a számítógép csinál. A repülőt ennyivel egyszerűbb lenne vezetni?? Ha a tajvani vasúti irányítóközpontban ennyire frankón nyomon tudják követni a mozdonyvezető aktivitását, akkor biztos hogy a vonat berendezéseivel és számítógépeivel való kommunikáció nem probléma. Úgy pedig már csak egy (pár) jó programot kell írni hogy minden automatikus legyen, és a robotmasiniszta vezetheti a vonatot.
Azért az vicces, hogy Tajvanról nem az a hír hogy a két legnagyobb város közti utat negyedére csökkentették 6 óráról 90 percre 15 milliárd dolláros magántőkés beruházással, hiszen erről egyetlen kukkot sem hallottam korábban. Az már hír hogy a hülye mozdonyvezető altatóval vezet vonatot, és azután ezt még világgá is kürtölik! Nagy húzás! Gondolom baromi jó reklám lehet ez nekik. Ezek szerint nem csak nálunk irányítják a vasutat agyatlan idióták.
Ajánlott bejegyzések:
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Cellbuborék 2010.05.26. 00:03:57
Marslakó 2010.05.27. 09:53:08
vasutaskritikus 2010.05.27. 18:07:29
Elkerülte a figyelmem. Melyikben?