HTML

Vasutaskritikus

Nem egy kritizáló vasutas, sokkal inkább egy vasutat kritzáló emberke vagyok az internet névtelensége mögül, különös tekintettel gyermekkori betegségemre melyből azóta sem gyógyultam ki: a vasútmodellezésre!

Címkék

2010 (5) 2011 (1) 2012 (1) 5047 (1) acme (2) adó 1% (2) alapítvány (1) albert (1) álmozdonyvezető (1) atomvonat (1) Balatonfüred (1) baleset (2) békéscsaba (2) blog (1) bombariadó (1) börze (3) Brawa (1) buék (1) burma (3) bygmodell (1) caf (2) cargo (1) deák (1) déli pályaudvar (1) demonstráció (1) domonkos (1) don quijote (1) elveszett (2) emlékhely (1) epoche (1) északi (1) étkezőkocsi (2) etwg (1) európa expressz (1) e bay (1) fidesz (5) film (3) flirt (1) flottaszerződés (1) fónagy (2) fonyód (1) fotó (1) Fuggerth (1) ganz (1) ganz v48 (1) gigant (2) Gödöllő (1) gyorsvasút (1) gysev (1) gyűjtemények (1) Halberstadti (1) hamisítás (1) heris (1) hiéna (2) holokauszt (2) ic 3g (1) ic plusz (1) index fórum (13) indóház (10) kamion (1) keksz (1) kelti pu (1) kerékpár (2) keskeny nyomtáv (2) keszthely (5) kiállítás (9) kína (3) korrupció (1) korszak (1) közbeszerzés (1) legjobb (1) limit (3) loc&more (1) logó (2) magánvasút (1) mátrai erőmű (1) máv (19) mavoe (1) máv start (6) máv trakció (1) metro proto (1) modell&hobbi (2) modellkit (4) moderátor (1) morop (2) motorvonat (1) mozdonyvezető (2) mszp (1) múzeum (4) nemdohányzó (1) nmj (2) nyugdíj (1) orient-expressz (1) óvoda (1) paksinuti (1) pályázat (4) pécs (1) peronkapu (1) photoshop (2) piko (2) piros (2) Poirot (1) politika (2) quabla (7) railtop (1) rch (1) reform (1) rendőrség (3) reptér (1) részeg (1) rézgaras (1) rivarossi (1) roco (4) start klub (1) svájc (1) széchenyi (2) székely gyors (1) szendvics (1) szerzői jogok (1) szülinap (1) tablet (1) tajvan (1) temofeszt (2) tillig (1) tisztaság (1) tothgun (4) traxx (3) trianon (1) újdonságok (9) vasút&modell (3) vatera (2) vészfék (1) vezérigazgató (2) vip (1) vonalbezárás (7) webshop (1) webzin (1) x1win (1) y kocsi (2) zsidó (2) Címkefelhő

2011.07.05. 22:35 vasutaskritikus

Elmélkedés: Ovi-vonat

 

Nem tudom ki hogy van vele, én alig pár dologra emlékszem csak abból, ami az óvodás éveim alatt történt. A feleségemnek sokkal jobb a memóriája, bár ez nem vigasz nekem. Arra biztosan emlékszem, hogy a vonatokat szerettem, a hét évvel idősebb bátyám pedig TT méretű modelleket gyűjtött. Terepasztalunk nem volt, évente egyszer-kétszer a legnagyobb szoba alakult át kisvonat-birodalommá. A szomszédunkban szintén TT-s modellezők voltak, így többszörösen is a rizikófaktorba tartoztam ami a vasútmodellezési fertőzést illeti, és természetesen meg is lettem fertőzve.
            Az oviban viszont egyedül voltam a rajongásommal, így valószínűleg csak én örültem volna, ha az udvarban egyszer csak lefektetik a síneket és vonatok kezdenek járkálni az ablak előtt. Az érdi Harkály utcai ovisoknak pedig a jelek szerint ebben a szerencsében lesz részük, miután elkészül a Budapest-Székesfehérvár vasútvonal fejlesztése, melynek következményeként az egyik vágány az ovi udvarába fog esni. Mint minden nagy beruházásnál, itt is külön pénzek vannak elkülönítve az esetleges kisajátításokra, és első körben rendszerint megpróbálnak megegyezni az érintett föld tulajdonosával, ugyanis kivétel nélkül ez a legegyszerűbb és leggyorsabb megoldás (és nem mellesleg törvény is előírja). Az idő pedig pénz, és ezt ilyenkor kézzel fogható forintokra lehet váltani, ugyanis sokan nem tudják, hogy többnyire mindig az első ajánlatok a legkedvezőbbek, amit kifejezetten érdemes elfogadni. A terület így is, úgy is oda van, ha nem adják oda szép szóra, szépen kisajátítják, és a végén kellemetlen meglepetés fogja érni az akadékoskodó polgárt. Konkrétan azzal fog szembesülni, hogy a kisajátítási eljárás során lényegesen kevesebb zsét fognak neki megítélni. Így járt az érdi önkormányzat is, az ovi tulajdonosa. Hiába ajánlottak 111 millát, keveselték és 184-et kértek. Az adásvétel tehát nem jött létre, így a beruházó kérhette a terület kisajátítását, amit a közig hivatal meg is tett, és dobott az önkormányzatnak 61 millió forintocskát.
            A dolog több szempontból is tanulságos. Többször láttam már ahogy ingatlantulajdonosok harcolnak és küzdenek, és a végén kivétel nélkül mind rábasznak. Szar dolog a fejlődés útban lenni, az ember már „csak azért is” meg akarja mutatni, hogy ő aztán nem adja. Pedig dehogynem, csak akkor még nem tudja. És kitart a végsőkig! Nem számít hogy mit mond az ügyvéd, nem számít mit ír a törvény, megy bíróságra is, és miután ott is vesztett, odaláncolja magát a kerítéséhez. Igen, ezek valóban személyes élmények, igaz hogy jó húsz évvel ezelőttiek. Egy ideig megértő az ember, talán még szimpatizáltam is velük. Csak aztán amikor jön és nekem támad, üvölt mint az idióta, akkor elgondolkodok, vajon mire számít? Nem én vettem el a földjüket, csak a felelős műszaki vezető voltam. Falkában jöttek és nagyon elszántak voltak, de hiába. A banda egyik felét akkor vitték el a rendőrök amikor túl hevesen magyarázták hogy ők márpedig nem adják akkor se, hiába van jogerős határozat, a másik fele a munkagépek elé állt, és azt hitték hogy így majd meggondoljuk magunkat. Pedig nem, és ezek mind vesztesek. És itt van még az ingatlan spekuláns. Ők azok akik mindig megegyeznek a beruházóval, és mindig jól járnak. Hogy hogyan? A titok nyitja az információáramlásban rejlik. Csináltam olyan „vonalas létesítményt” (diplomatikus megfogalmazás, ugye?), ahol az összes útba kerülő ingatlan mindössze két személy tulajdonában volt, és a vezetéknevük is ugyanaz volt. Micsoda véletlen…
            Érden sajátos a helyzet, mert állam-bácsi épít (akit jelenleg a fidesz személyesít meg), és útban van egy önkormányzat (akit ott szintén a fidesz személyesít meg). Hogy is van ez? A NIF egy év haladékot adott a feleknek a megegyezésre, és nem is lepődnék meg különösebben, ha meg is egyeznének mondjuk 140-150 millában. Elvégre mégiscsak így lehet a legegyszerűbben egy csomó EU-s pénzt átjátszani kézzelfogható közelségbe. Ha így lesz, az bizonyítja majd hogy milyen egy tetű, sumák banda is ez (is). Ha meg mégse lesz egyezség, az bizonyítja hogy milyen egy töketlen hülye banda is ez (is). Vicces helyzet az biztos, jól már nem tudnak cselekedni, bármit is tesznek.
            A legjobbat a végére hagytam: „Az óvoda környékén lakók sem örülnek az építkezésnek. Úgy gondolják, borzasztó körülményekre számíthatnak, nem tudnak majd pihenni, aludni.” Miért??? Eddig lábujjhegyen mentek arra a vonatok, és csak az új pályán lesznek majd hangosak??

 

Szólj hozzá!

Címkék: fidesz máv óvoda


A bejegyzés trackback címe:

https://vasutaskritikus.blog.hu/api/trackback/id/tr973043068

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása