HTML

Vasutaskritikus

Nem egy kritizáló vasutas, sokkal inkább egy vasutat kritzáló emberke vagyok az internet névtelensége mögül, különös tekintettel gyermekkori betegségemre melyből azóta sem gyógyultam ki: a vasútmodellezésre!

Címkék

2010 (5) 2011 (1) 2012 (1) 5047 (1) acme (2) adó 1% (2) alapítvány (1) albert (1) álmozdonyvezető (1) atomvonat (1) Balatonfüred (1) baleset (2) békéscsaba (2) blog (1) bombariadó (1) börze (3) Brawa (1) buék (1) burma (3) bygmodell (1) caf (2) cargo (1) deák (1) déli pályaudvar (1) demonstráció (1) domonkos (1) don quijote (1) elveszett (2) emlékhely (1) epoche (1) északi (1) étkezőkocsi (2) etwg (1) európa expressz (1) e bay (1) fidesz (5) film (3) flirt (1) flottaszerződés (1) fónagy (2) fonyód (1) fotó (1) Fuggerth (1) ganz (1) ganz v48 (1) gigant (2) Gödöllő (1) gyorsvasút (1) gysev (1) gyűjtemények (1) Halberstadti (1) hamisítás (1) heris (1) hiéna (2) holokauszt (2) ic 3g (1) ic plusz (1) index fórum (13) indóház (10) kamion (1) keksz (1) kelti pu (1) kerékpár (2) keskeny nyomtáv (2) keszthely (5) kiállítás (9) kína (3) korrupció (1) korszak (1) közbeszerzés (1) legjobb (1) limit (3) loc&more (1) logó (2) magánvasút (1) mátrai erőmű (1) máv (19) mavoe (1) máv start (6) máv trakció (1) metro proto (1) modell&hobbi (2) modellkit (4) moderátor (1) morop (2) motorvonat (1) mozdonyvezető (2) mszp (1) múzeum (4) nemdohányzó (1) nmj (2) nyugdíj (1) orient-expressz (1) óvoda (1) paksinuti (1) pályázat (4) pécs (1) peronkapu (1) photoshop (2) piko (2) piros (2) Poirot (1) politika (2) quabla (7) railtop (1) rch (1) reform (1) rendőrség (3) reptér (1) részeg (1) rézgaras (1) rivarossi (1) roco (4) start klub (1) svájc (1) széchenyi (2) székely gyors (1) szendvics (1) szerzői jogok (1) szülinap (1) tablet (1) tajvan (1) temofeszt (2) tillig (1) tisztaság (1) tothgun (4) traxx (3) trianon (1) újdonságok (9) vasút&modell (3) vatera (2) vészfék (1) vezérigazgató (2) vip (1) vonalbezárás (7) webshop (1) webzin (1) x1win (1) y kocsi (2) zsidó (2) Címkefelhő

2011.11.08. 07:35 vasutaskritikus

IC+

 

Ha már szóba hoztam az új IC kocsikat, bedobom ezt is a közösbe. Nem mintha olyan kurva nagy titok lenne, hiszen az anyag nyilvános. Híreket lehetett már olvasni róla itt-ott, a nagy duma a sok-sok jármű beszerzéséről, jut morzsa mindenkinek, a máv szeretne még az IC 3G-ből is, meg a saját cége is belevágott a járműfejlesztésbe és már épül a két prototípus is.
            Az IC 3G-hez állítólag létezik terven külön étkezőkocsi is, és a régóta szükséges vezérlő is papíron van. A Máv-gépészet IC+ nevű(?) projektjében 2. osztály, 1 osztály büfé szakasszal, és vezérlőkocsi mozgáskorlátozott -lifttel, -WC, és –üléshely kialakítással, valamint kerékpár tárolóval és nagycsomag szállítási lehetőséggel, és 26,4m-es ütközők közötti hosszal. Ami engem illet, az utóbbi verzió jobban tetszik, mint koncepció. A projekt már el is indult, a személykocsik szolgáltatásai pedig: -nemzetközi forgalom műszaki követelményeinek teljesítése (TSI-k, UIC-döntvények, EN-szabványok), -korszerű műanyag nagypaneles utastér, -zárt rendszerű WC, -energiaellátás laptop számítógépekhez, -GPS vezérelt belső-külső audiovizuális utastájékoztató, -vezeték nélküli internet, -mozgáskorlátozottak komfortszolgáltatásai a vezérlőkocsiban, -többcélú terek kialakítása a vezérlőkocsiban (kerékpár, nagycsomag), -nagy intelligenciájú, távfelügyeleti rendszerrel egybeépített vezérlő és diagnosztikai rendszer, -belső video felügyeleti rendszer.
           És akkor lássuk a medvét, íme a jellegrajz, ami így első ránézésre feltűnően hasonlít az IC 3G-re:

 
Vannak szép 3D tervek is, de nem pakolom ide mindet...
 
A látványtervek szintén az IC 3G-ből készülhettek, de ezért ezt talán nem kéne! Értem én hogy újat akarunk alkotni, de legalább a meglévő „arculat”-hoz kéne próbálni közelíteni! Csak bízni tudok benne, hogy lesz valaki felelős ember aki megfékezi a kreatív ámokfutást, és képesek lesznek normális külsőt adni szegény vagonoknak! 

 

 

10 komment

Címkék: máv máv start ic 3g ic plusz


A bejegyzés trackback címe:

https://vasutaskritikus.blog.hu/api/trackback/id/tr413353051

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Luxusmoszkvicsslusszkulcs 2011.11.08. 14:35:58

A belső elrendezés a 3Gnek jobb, legalábbis én utálom a buszos/repülős üléselrendezést, ebben meg ezek szerint akad pár ilyen. Én személy szerint sokkal kényelmesebbnek tartom a négyes blokkokban egymás felé fordított üléseket.

hajakend 2011.11.13. 14:14:02

Én inkább a fülkés kocsikat részesítem előnyben. Igaz, a csomagok szempontjából biztonságosabb a termes. A kérdésem ennyi volna, hogy a megjelenésével mi a probléma? Külsőre nekem tetszik bár az ablakai sajnos a 3G-sekhez hasonlóan elég kicsik. A színtervvel azonban vannak ellenvetéseim. Szerintem követni kellene a tradicionális MÁV színtervet vagy legalábbis a színek kombinációját tekintve.

Luxusmoszkvicsslusszkulcs 2011.11.14. 10:33:36

@hajakend: A fülkésnek is megvan a maga előnye, meg a termesnek is. Én a néhány órás belföldi utakra jobbnak tartom a termes kocsit, nincs annyira bunker érzés benne, sokkal jobb, hogy 3-4 egymás mögötti ablakon kilát az ember. Egy nemzetközi, éjszakai vonaton meg többet ér, ha van egy kis nyugi, be lehet zárni az ajtót, fűtésről, világításról csak 6 emberrel kell egyezkedni. A 8 fős fülke mondjuk helyből felejtős. A belföldi gyorsvonatokon amik kb fél óránként megállnak szerintem nagyon rontja az utaseloszlást is a fülkés elrendezés, szóval ezért sem tartom a legjobbnak.

vasutaskritikus 2011.11.14. 11:25:50

@hajakend:
Ráéreztél, a megjelenésében egyedül a színterv a probléma. Remélem ők sem gondolták komolyan, talán csak nem akarták hogy teljesen egyforma legyen a 3G-vel. Csak mivel a fotó a 3G-ről készült...
Szerencsésebb lett volna egy 3D-s grafikát csinálni külső látványtervnek is.

1116001 2011.12.02. 19:49:36

Szia!

A jellegrajzot esetleg elkérhetném nagyobb méretben?:)

Előre is köszönöm!

vasutaskritikus 2011.12.04. 21:36:05

@1116001:
924x654 méretben van meg. Jobb klikk - Kép mentése... és a mentett kép ekkora lesz. (csak a blogon kicsiben jelenik meg)

hajakend 2012.01.12. 22:11:39

Lehet tudni valami újat az IC+ kocsikkal kapcsolatban? Jut eszembe: milyen forgóváz típus kerül alájuk? Elképzelhető, hogy a már bevált GH250-es?

8Gbit 2012.01.29. 08:51:35

Nekem a színeken kívül csak egy bajom van vele. Miért nem lehet "alacsony padlós" vagyis, hogy a peronokról szintbe lehessen beszállni. Ezt már minden villamosnak teljesítenie kell, vasútnál miért nem lehet?

V63-017 2012.02.06. 20:23:32

Kicsit átplasztikázott 3G-s IC kocsi GH250-es forgóvázzal...micsoda mérnöki munka! :)

hajakend 2012.11.23. 16:54:05

Ez nem GH250-es forgóváz. Ez a CAF kocsik forgóváza.
süti beállítások módosítása