Év elején magam is említést tettem a Brawa újabb jócselekedetéről, mi szerint felveszik a palettájukra a Máv és a Gysev német eredetű kocsijait. Komoly várakozásaim voltak, főleg a cég jó híre és kiváló minőségű modelljei miatt, most már elmondhatom, hogy nem is csalódtam.
A kocsik már a polcomon vannak egy pár hete, de eddig még nem nyílt alkalmam fotózni, és főleg írni. A legújabb Indóház-t olvasva azonban kedvet kaptam és még egy kis időm is volt a hétvégén, úgyhogy készítettem pár fotót! Méghozzá a korábban Sachsen és Tillig által kiadott vagonokkal együtt, egymás mellett! Sőt előkerült a makró-objektívem is (amit persze én pakoltam el úgy, hogy egy éve azt sem tudtam hol van), amit pár közeli kép elkészítésével ünnepeltem meg! Pár szó elöljáróban, először röviden: a kocsik kurva jók! Kicsit bővebben: kézbe véve a kocsikat rögtön megérti az ember, hogy a Brawa miért áll fölötte a legtöbb nagyszériás gyártónak. A Tillig és Roco modellekhez szokott átlagpolgár, szinte zavarba jön attól a részletgazdagságtól és precíz aprólékosságtól, ami ezeket a vagonokat jellemzi. Fogalmazhatnánk úgy is, hogy egy minden részletében tökéletes makettet kapunk, ami még ráadásul üzembiztosan működik is! Első kézbevétel után, mosolyogva mondtam az asszonynak, hogy ezek tökéletes másai az igazi járműveknek. Ő erre azt felelte:” -Nem, mert nem nyílnak az ajtók!” Válaszom: „-Na és? Az igazin sem nyílnak…”
Az eredeti kocsik állítólag mind Halberstadt-ban készültek (ha meg mégsem az sem zavar, nem kell vitatkozni hülyeségeken), majd főjavításuk után kerültek eladósorba, és vett belőle előbb a Gysev párat, majd a Máv is vagy háromszáz darabot. És mivel az eredeti neve sokaknak nem volt jó (amúgy miért is nem?), rögtön elkeresztelték Félegyházinak. Hehe. Halberstadti. Félegyházi. Érted!?! Halb… Fél… Hehe. Érted!?!?! Aham. Anyád! No mindegy. Inkább lássunk pár képet…
Fent a Brawa, lent a Tillig... Érezni a különbséget?
Ha esetleg nem érezni, akkor itt vannak egymás mellett:
Gáz? Kicsit. És nem a Brawa a rossz. A futóműveket elnézve, mint tudjuk, a Tillig talán még életében nem csinált korrekt forgóvázat, csak egy-két mindenhez hasonlító valamit. Ezzel szemben a Brawa:
Alul is van azért különbség:
Érdekes megnézni a kocsivégeket, amelyek elvileg ugyanarról az eredetiről készültek:
És akkor lássunk pár részletet közelebbről:
Érdemes figyelmet fordítani az ablakok felé is! Ma ennek kéne általánosnak lenni!
Ezzel szemben a Tillignél be kell érjük ezzel:
Már-már kommersznek hat, főleg a fentiek után. És nem érdekel, hogy a Tillig a gyártáskori állapotot modellezte le, a Máv és a Gysev főjavított (és ezzel az eredetihez képest átalakított) vagonokat vett, ha már átfestik a Máv színeire, vegyék a fáradságot és tegyenek be legalább más ablakokat. De ha már itt tartunk, el kell ismernem azt is, hogy a Tillig feliratozásának vonalai szebbek mint a Brawa, vékonyabbnak tűnik de mégis minden tűéles! Íme:
Miután szóba hoztam a Gysevet, zárásul álljon itt két kép a Gyseves verziók együttállásáról. Összességében teljesen hasonló a helyzet mint az eddigieknél, az eltérések gyakorlatilag ugyanazok.
Hát nagyjából ennyi. Érdekes módon ezúttal nem hallani/olvasni a szokásos köpködéseket ami minden új modellnél most már általános. Azért valószínűleg ez sem véletlen.
Ajánlott bejegyzések:
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
op tomi 2012.08.18. 09:37:57