Amint arról korábban már megemlékeztem, a Máv-Start Zrt. pályázatot írt ki a kerékpárszállító vasúti járművekre kihelyezendő logóra, mely lezajlott, és az ismert eredményt hozta. A nyertes logót sokáig hiába keresem a kocsik oldalán, még a láthatóan frissen festett kocsikra is a „régi” kerékpár került felfestésre!
Meg is kérdeztem a Máv-Startot hogy mi újság, kiemeltem pár mondatot a válaszukból: „A MÁV-START Zrt. önálló kerékpáros logót ezidáig járművein nem alkalmazott. Jelenleg a menetrendben alkalmazott hivatalos kerékpáros piktogram jelzi a járat szerelvényét alkotó kerékpárszállításra alkalmas kocsit / szakaszt….” „Gilányi Zoltán pályaművét Lenkei Balázs grafikai elemével (nyílsorozat) ötvözve sikerült olyan frappáns ábrázolási formát találni, amely valamennyi követelménynek eleget tesz. A logótervek ötvözéséhez természetesen mindkét pályázó hozzájárult. A színeit illetően a kész logót arculatához igazította a személyszállító vasúttársaság.” „…Első körben – a folyamatosan növekvő igényeket figyelembe véve – 5 db nagy befogadóképességű kerékpárszállító kocsira kerül fel az embléma, amelyekkel a Balaton déli partján, a nyári főszezonban (június 19-étől) találkozhat először az Utazóközönség.” Amit természetesen már nagyon vártunk, nemrégiben pedig megjelentek a síneken a frissen átalakított járgányok is. Íme:
Nem tudom hogy gondoljátok, de szerintem egész jó lett. Sokkal rosszabbra számítottam amikor napvilágra kerültek a pályaművek. Egyetlen apró kis bajom van velük, mégpedig ez az arculat téma. A mávnak olyan már nemigen van amióta minden mozdonytípust más színre fest, és a kocsik sem egy sémára vannak felöltözve. Ahány típus annyi féle festés, és ami nagyobb baj, hogy ez a kocsi szinte egyikhez sem passzol. Vegyük csak sorra a típusokat, a külsejük szerint! Vannak a kék színű Ap, By, és Bhv kocsik, amikhez még passzolna is, csak azokhoz vannak BDh, BDbh sőt BDbhv kocsik amik erre valók. Aztán vannak a csíkos gyorsvonati kocsik, amikkel ránézérse a legjobban kéne passzoljon, de valamilyen formában bele kellett volna szerkeszteni azt az oldalsó vastag csíkot, még ha nem is futna végig teljesen a kocsin. Így ebben a formában kilóg a sorból. Ugyanez a helyzet az IC kocsik mindkét típusával és az Ec kocsik mindegyikével, hasonló okból. A Halbikhoz meg aztán végképp nem illik, sem a forma, sem a csíkozás miatt. Ha a lehetséges és valószínű felhasználási területüketet nézem, akkor EC-kbe valószínüleg nem kerülnének (arra esetlegesen vannak Dms kocsik), de IC-kbe azért előfordulhatnának majd. Legvalószínűbben távolsági személy és gyorsvonatokban fog futni, melyek általában csíkos Y kocsikból, vagy Halbikból állnak. Például most a Balatonparton, ahogy azt a Start már előre beharangozta. Ha lesz egy kis időm, fotosoppolok egy saját színtervet, és jószívvel felajánlom a Máv-Startnak szíves használatra. :)
Ajánlott bejegyzések:
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
hajakend 2010.06.21. 09:28:04
vicces74 2010.07.01. 19:25:59
fanyalogtak sokan(jogosan)hogy azé ennyire nem kéne má...most meg itt van ez a cifranyomorúság azt ez se jó??
:D