HTML

Vasutaskritikus

Nem egy kritizáló vasutas, sokkal inkább egy vasutat kritzáló emberke vagyok az internet névtelensége mögül, különös tekintettel gyermekkori betegségemre melyből azóta sem gyógyultam ki: a vasútmodellezésre!

Címkék

2010 (5) 2011 (1) 2012 (1) 5047 (1) acme (2) adó 1% (2) alapítvány (1) albert (1) álmozdonyvezető (1) atomvonat (1) Balatonfüred (1) baleset (2) békéscsaba (2) blog (1) bombariadó (1) börze (3) Brawa (1) buék (1) burma (3) bygmodell (1) caf (2) cargo (1) deák (1) déli pályaudvar (1) demonstráció (1) domonkos (1) don quijote (1) elveszett (2) emlékhely (1) epoche (1) északi (1) étkezőkocsi (2) etwg (1) európa expressz (1) e bay (1) fidesz (5) film (3) flirt (1) flottaszerződés (1) fónagy (2) fonyód (1) fotó (1) Fuggerth (1) ganz (1) ganz v48 (1) gigant (2) Gödöllő (1) gyorsvasút (1) gysev (1) gyűjtemények (1) Halberstadti (1) hamisítás (1) heris (1) hiéna (2) holokauszt (2) ic 3g (1) ic plusz (1) index fórum (13) indóház (10) kamion (1) keksz (1) kelti pu (1) kerékpár (2) keskeny nyomtáv (2) keszthely (5) kiállítás (9) kína (3) korrupció (1) korszak (1) közbeszerzés (1) legjobb (1) limit (3) loc&more (1) logó (2) magánvasút (1) mátrai erőmű (1) máv (19) mavoe (1) máv start (6) máv trakció (1) metro proto (1) modell&hobbi (2) modellkit (4) moderátor (1) morop (2) motorvonat (1) mozdonyvezető (2) mszp (1) múzeum (4) nemdohányzó (1) nmj (2) nyugdíj (1) orient-expressz (1) óvoda (1) paksinuti (1) pályázat (4) pécs (1) peronkapu (1) photoshop (2) piko (2) piros (2) Poirot (1) politika (2) quabla (7) railtop (1) rch (1) reform (1) rendőrség (3) reptér (1) részeg (1) rézgaras (1) rivarossi (1) roco (4) start klub (1) svájc (1) széchenyi (2) székely gyors (1) szendvics (1) szerzői jogok (1) szülinap (1) tablet (1) tajvan (1) temofeszt (2) tillig (1) tisztaság (1) tothgun (4) traxx (3) trianon (1) újdonságok (9) vasút&modell (3) vatera (2) vészfék (1) vezérigazgató (2) vip (1) vonalbezárás (7) webshop (1) webzin (1) x1win (1) y kocsi (2) zsidó (2) Címkefelhő

2010.10.13. 05:48 vasutaskritikus

Rail Cargo Hungária

 

Csoportos létszámleépítést jelentett be a RCH. Kellemetlen. Hazudnék ha azt mondanám hogy meglepő. Az is jelzés értékű, hogy a lapátra kerülő négyszázhatvan embernek több mint nyolcvan százaléka szellemi munkakört tölt be. A fizika munkára tehát továbbra is szükség van, és az én olvasatomban ez kb. annyit jelent, hogy a majd négyszáz seggét meresztő irodistára eddig se lett volna szükség. A Máv Cargo privatizációja előtt mi fizettük ezeket a léhűtőket. Ja, hogy az osztrák tulajdonos nem fogja? Ez ám a meglepetés! Erre nem számítottam! Ha ennek a négyszáz hülyének lett volna egy kis esze, már kerestek volna maguknak valami más melót, volt rá két évük! Komolyan azt hitték, hogy a Máv-nál méltán népszerű „nem dolgozok, szórom a pénzt, és jól elvagyok” munkastílussal dolgozhatnak majd tovább az új tulajdonos szárnyai alatt is?? Ez bizony pofára esés! Abban is biztos vagyok, hogy most mind a négyszázan kurvára fel vannak háborodva. Szar ügy, de felesleges! És hiába fröcsög Gaskó István, hogy sztrájkolunk, meg izé, meg hozé, az osztrákokat mennyire fogja érdekelni? Semennyire. Szerencsére. No nem mintha nekem előnyöm származna abból ha kirúgnak pár száz embert, kárörvendő sem vagyok. De a többi tekintheti ezt ébresztőnek! Vannak munkahelyek ahol nem nagyon fenyegeti a dolgozót a kirúgás veszélye, hacsak nagyon el nem basznak valamit. Ezek szerint a vasút már nem ilyen, és ez jó! Dolgozz jobban! Dolgozz hatékonyabban! A Cargonál fűződött valami érdeke a dolgozónak ahhoz hogy fuvart szerezzen, vagy bármilyen módon elősegítse a cég sikeres működését? Aligha. Ha lett volna, nem lenne veszteséges. Eddig semmi sem ösztönözte a vasutast. Most már van ami igen. Dolgozz rendesen, vagy repülsz és éhen döglesz! És ez szintén jó!
 

 

3 komment

Címkék: máv cargo rch


A bejegyzés trackback címe:

https://vasutaskritikus.blog.hu/api/trackback/id/tr352367054

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

hcsuby 2010.10.13. 09:14:24

Értem én a kritikus hangvételt, hiszen a vasút működésében vannak olyan problémák amik nehezen tolerálhatók.
De hogyan veszi a bátorságot a kedves kritikus, hogy 400 EMBERT lehülyézzen????!!!!
Pláne a pontos háttér, a gazdasági számok, az elvégzett munka ismerete nélkül!!!!!!!
Olyan embereket ócsárol, akik a rájuk bízott feladatokat tisztességgel elvégezték, akár 20-30 éven keresztül.
Tanács:
1. Kritizálni lehet (kell!). De akkor, ha pontosan ismerjük a rendszer működését, minden összetevőjével együtt.
2. Ismeretlen Embereket nem alázunk! Pláne, ha sorsuk ilyetén alakulását nem nagyon befolyásolhatták.
3. Jelen esetben a 460 (ez a pontos szám jelenleg) EMBER elbocsátása mögötti helyzet miatt Ausztria felé kellene a kedves kritikusnak nézelődnie. Talán azt kéne vizsgálgatni, hogy az osztrák munkáltató (tulajdonos) miképpen bánik a magyar munkásaival...

vasutaskritikus 2010.10.13. 10:55:17

@hcsuby:
Azt mondod nem ismerem a pontos hátteret, meg számokat és elvégzett munkát? Igazad van. Nem ismerem. A helyzet az, hogy nem is érdekel! Kívülálló vagyok, csak azt látom hogy tízmilliárdos veszteség, csökkenő fuvarozási teljesítmény. Akármit is csinálnak, nem jól csinálják. 20-30 éven keresztül el volt nézve nekik az, hogy ezrével lézengenek az irodákban, mert állam bácsi úgyis fizet mindent. Az új tulajdonos nem nézi el, hanem kirúgja a felesleget. Én is ezt tenném. A tanácsaidra: 1. nem érdekel a rendszer működése, a véleményalkotáshoz nincs is rá szükség. 2. a kifogásod morális indíttatásúnak tűnik, az pedig nem érdekel. 3. Miért kéne Ausztria felé nézelődnöm? A Rail Cargo Austria nem tett mást, mint hogy nem hajlandó két kézzel szórni a pénzét. Az ő veszteségeiket nem fizeti ki a magyar állam, milyen jogon várja el tőlük bárki, például te is, hogy vagonszám tolja ide a pénzt haszon nélkül??
És hogy lehülyéztem 400 embert? Szeretek általánosítani. Ha ebből a 400-ból egyiknek a fejében sem fordult meg az hogy az új tulajdonos új szemléletet is hoz, akkor mind hülye.

vasutaskritikuskritikus 2010.12.12. 09:36:39

Kedves Kritikus!
Csakhogy felvilágosítsalak: A legtöbb nyugdíjba ment felsővezető valamelyik magánvasút élén brillirozik, ez nem érdekes? Talán így nem is olyan nagy ügy, hogy a Cargotól elpártolnak a fuvaroztatók, mivel a kialkudott fuvardíjakat a vezetők ismerték a legjobban és így nem nehéz 1-2 euroval alá menni!! Szóval nem igazán értem, hogy miért a szimpla irodistákat szidod-hordod, mivel ők csak kis halak a gépezetben. Egyébként meg van olyan munkakör a Cargonál, hogy "Értékesítő" talán őket kellene nagyobb munkakedvre bírni!!!! A 460 emberből nagyon kevés van, aki irodista, megint a kisembereket küldik el!
Attól, hogy összeszedsz az interneten egy-két információt az üggyel kapcsolatban még nem vagy jogosúlt kritizálni embereket, akik a napi megélhetésükért küzdenek, vezetőik hülyeségeit elviselve! De , hogy is gondolhattam volna ilyet, hogy egy bunkó, Pesti paraszt lojálisan gondolkodjon! Tévedtem!
süti beállítások módosítása