Tegnap súlyos vasúti baleset történt mely során a tehervonat mozdonyának vezetője meghalt a helyszínen. A balesetet egy kamion okozta, ami a működő és tilos jelzést adó fénysorompó mellett hajtott a sínekre. Az eredmény alább látható.
foto: FN.hu
Egyszer még a nyolcvanas évek legelején, amikor a Balatonon nyaraltam (hol máshol), tanuja voltam egy hasonló balesetnek, csak ott nem kamion volt a szabálysértő, hanem egy német személykocsi. A déli parton történt, a vasút a nyaralók közt vezet, elég sok vasútátjáróval. Már arra sem emlékszem hogy délelőtt volt vagy délután, de egy baszott nagy csattanás és csörömpölés riasztott fel mindenkit a nyaralás nyugalmában. Aztán vonatfékezés hangja, és egy szergej csikorgó kerekekkel áll meg szinte pontosan a nyaralónk előtt. Ebből következik, hogy az átjáró párszáz méterrel arrébb volt, de egy-két perc sétával már ott is voltunk. A partoldal mellett az árokban egy felismerhetetlenül összegyűrt kocsi hevert, amiből éppen akkor próbálták kiszedegetni a túlélőket. Hosszú percek után jött csak meg az első mentő és a rendőrök, arra már nem emlékszem hogy hányan maradtak végül életben. Ami már akkor is brutális volt, az hogy a mozdonynak mindössze annyi baja lett, hogy a bal oldali ütközője és a pályakotró kissé elgörbült. A kocsit amikor kiszedték az árokból, kiderült hogy egy Mercedes volt.
Azóta sem nagyon értem, hogy lehet valaki annyira idióta hogy piros lámpánál felhajt a sínekre! Mire számít? Aki az utcákon ámokfut, az jól tudja hogy a másik úgyis meg fog állni (ha tud), hiszen nem akar megdögleni ő sem. Ezért ezt kihasználva csinálhatják meg azokat a mutatványokat, amiket meg is csinálnak amíg tart a szerencséjük. Na de a vonat nem áll meg ilyen könnyen, ezt nem tudják az idióta barmok? Bár ezt a balesetet nem külföldi kamion okozta, azért kriminális az, amit egyes országok fuvarozói meg mernek engedni maguknak. Természetesen azért tehetik, mert a rendőrség magasról szarik rá, hogy hetente hány ember döglik meg például a 4-es főúton, nekik egyelőre sokkal fontosabb, hogy egyéb utakon százezrével igazoltassanak és inzultáljanak szabályosan közlekedő (!!!) autósokat, ami szerény véleményem szerint a jogállamiság megcsúfolása. Viszont ez egy másik téma, a lényeg hogy valamit tenni kéne ezekkel a nyüveteges kamionokkal, mert bicskanyitogató ami megy. Hogy mást ne is mondjak, a tegnapi vonatbaleset helyszínére érkezett mentőhelikopternek is nekiment egy kamion, így a súlyos sérülttel már fel se tudott szállni. Az irónia benne, hogy a súlyos sérült a kamionsofőr volt, aki talán egy másik kamionos miatt fog elhullani… Pech.
És akkor még nem esett szó arról aki aztán semmiről sem tehet, a mozdonyvezetőről. Kölyök koromban egy ideig én is az akartam lenni (ahogy a legtöbb fiú), végül szerencsére másfelé kanyarodtam. Pedig jó meló lehet úgy általánosságban, kivéve amikor feltűnik előtte egy kamion, száguld felé, és esélye sincs megállni. Vajon mi volt az utolsó gondolata? Pár évvel ezelőtt az esti sötétségben találkoztam nyolc-tíz szarvassal. Mindannyian a 7-es főúton mentünk, csak én hosszában, ők meg keresztben. Amikor a lámpa fénye rájuk vetődött már tudtam hogy megállni úgysem tudok, és mivel az út teljes szélességében álltak, kikerülni sem. Választhattam, hogy melyiknek megyek neki. Nekimentem egyenesen az előttem lévőnek, arra számítva hogy nem fogok lerepülni az útról, és talán a szélvédőn sem esik be a nyavajás. Én túléltem, a szarvas nem. Csakhogy a szarvasnak nincs annyi esze, hogy ne sétáljon ki elém. Az idióta fasz kamionsofőrnek lehetne annyi esze, hogy ne hajtson ki a több ezer tonnás vonat elé. Nincs esze. Ezért meghalt egy becsülettel dolgozó mozdonyvezető. Remélem sittre vágják pár évre, ha túléli és kijön a kórházból!
Ajánlott bejegyzések:
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
KaPé 2010.10.21. 19:13:14
Hát izé... Nem a szarvas volt a hülye.
KRESZ 26.§. (4) A jármű sebességét az (1)-(3) bekezdésben említett sebességhatárokon belül úgy kell megválasztani, hogy a vezető járművét meg tudja állítani az általa belátott távolságon belül
Lesből Támadó Szárítókötél 2010.10.21. 19:13:37
KaPé 2010.10.21. 19:18:34
Szerintem is teljesen hülye, aki a piros ellenére a sínekre hajt, de sajnos nálunk ezt nem csak az emberek hülyesége okozza. Svédországban jártamban találkoztam pár vasúti átjáróval, ott úgy néz ki a dolog, hogy villog, csilingel és amikor a sorompó vízszintesbe ér, már ott is a vonat. Aki ráhajt a tilosnál a sínekre, biztosan meghal, tehát nem is hajtanak rá.
Nálunk mi van? Lemegy a sorompó, végignézel a rónán, mindkét irányban ellátsz 5 km-re, vonat sehol. Aztán valamikor percek múlva előkerül egy vonat. Nekem ilyenkor csak az fordul meg a fejemben, hogy valamelyik mávost rugdalnám szanaszét, de elhiszem, hogy van olyan, akinek az is megfordul, hogy áthajt a piroson.
Sword 2010.10.21. 19:20:28
Nem csodálom, hogy mozdonyvezető sem élte túl. Ritkán hallani ilyet, mert egy mozdony, pláne ezek a régi magyar meg orosz gépek eszméletlenül masszívak.
Valószínű elbambulhatott a kamionsofőr, mire meg meglátta a pirosat gondolta inkább átmegy, mint, hogy satuzzon a ki tudja hány tonna sóderral a háta mögött. A baj az, hogy igazából nem ő szopta be, hanem ismét a vétlen fél.
Én lennék terrorista! 2010.10.21. 19:32:30
Biztosan unta hogy sokszor 5-10-15 percig kell állni a piros lámpánál tök fölöslegesen, mert a vonat csak nem jön, és ez tényleg nagyon idegesítő.
A mozdonyvezetőt sajnálom.
Az igazi Trebics 2010.10.21. 19:46:47
mbazs 2010.10.21. 19:49:40
KRESZ 26.§. (4) A jármű sebességét az (1)-(3) bekezdésben említett sebességhatárokon belül úgy kell megválasztani, hogy a vezető járművét meg tudja állítani az általa belátott távolságon belül"
Ezt a szöveget úgy bírom. Az nem jut eszedbe, hogy a szarvas nem az úton közlekedik, hanem arra merőlegesen? Tehát kiugrik eléd. Így akkor menjen mindenki 10-zel, mert bármikor eléugorhat egy szarvas, medve vagy erdei törpe? Micsoda vaslogika.
Ferenczi 2010.10.21. 19:51:08
gabroca 2010.10.21. 19:54:38
Deneware. 2010.10.21. 19:56:45
humániákus 2010.10.21. 19:57:22
KaPé 2010.10.21. 20:01:10
Mikrobi 2010.10.21. 20:01:54
...just joking
kszabo 2010.10.21. 20:04:00
Giraffa 2010.10.21. 20:20:21
A kamionsofőrt örök életre el kell tiltani a vezetéstől.
Olyat is láttam már, hogy valaki a vasúti átjáróban áthalódó vonat OLDALÁNAK ment neki. Úgyhogy az ilyen a falnak is nekiment volna, a piros jelzés pláne nem állítja meg.
Egy közlekedési helyszínelő mesélte, hogyha egy nyílegyenes úton, az árok túlpartján van egyetlen fa, akkor annak neki fognak menni... :(
Zsola777 2010.10.21. 20:20:49
"(4) A jármű sebességét az (1)-(3) bekezdésben említett sebességhatárokon belül úgy kell megválasztani, hogy a vezető járművét meg tudja állítani az általa belátott távolságon belül és minden olyan akadály előtt, amelyre az adott körülmények között számítania kell."
Ne csúsztass, wazze!
RosszQtya · http://indafoto.hu/rosszqtya 2010.10.21. 20:22:23
Jelen esetben a helyszínelésről készült videofalvétel és MÉG AKKOR IS PIROSAN villogott a jelző! Szerintem ez tuti bizonyítja, hogy működött!
Ferenczi 2010.10.21. 19:51:08
baromság! attól hogy valaki tudja a szabályokat, nem jelenti, hogy alkalmazza is! Semmi másra nem lenne jó, mint tovább emelni a bürokráciát!
MÁS:
láttam már pár kamiontól összetört mozdonyt, de ez viszi a pálmát nálam eddig :(((
gozos 2010.10.21. 20:24:18
- andráskeresztes aszfaltút kereszteződésnél 20 km/óra
- fényjelzőnél: 40 km/óra
- félkarú sorompónál 80 km/óra
- szintben elkülönített kereszteződésnél mehet a 80 km/h feletti.
És hogy lelassul a vasút? A MÁV építsen mindenhova legalább félkarú sorompós átkelőt. A fényjelzős és andráskeresztes jelzőberendezés nem hatékony, csak amolyan felelősség átruházó megoldás.
Továbbá szemafort kell odatenni a vasúti járműnek is - ha letörik a kart vagy nem csukódik le, igenis vészfékezzen csak a vonat is.
donfuligjimmy · http://codhq.hu 2010.10.21. 20:29:32
KaPé 2010.10.21. 20:34:04
Zsola777 2010.10.21. 20:40:02
Ha persze a kanyarból kiérve látsz valami azt úton, és nem tudsz megállni, az természetesen vakvezetés, ami tilos.
De ha már szabályt idézel, azt tedd teljesen, ne csúsztass! Köszi.
zassz 2010.10.21. 20:44:26
A mozdonyvezetőt sajnálom nagyon, ha lehetne össze kellene valami adakozás félét hozni a családjának, szóljatok, benne lennék. A kamionosnak meg nem!
Csigorin 2010.10.21. 20:45:19
Mikrobi 2010.10.21. 20:57:13
Egyébként is európai irányelv a kötöttpályás közlekedést a közúti elé helyezni.
"A MÁV építsen mindenhova legalább félkarú sorompós átkelőt."
Aztán mi a francnak?! A két villogó piros lámpa nem jelzi eléggé, hogy az áthaladás TILOS?! Esetleg ne építtessen falat az átjáróba minden vonat áthaladása előtt és bontsa le utána?!
2010.10.21. 21:02:18
Te sem vezettél még vonatot.
Ha az általad javasolt 40km/h-ról nézzük, egy nagyobb tehervonat (mint pl. a mostani balesetben szereplő) fékútja több száz méter, ha nagyon meg van pakolva, akár egy km. Ha kanyar van, néha konkrétan nem is lehet látni a fékutat, nemhogy megállni előtte.
CrazyHorse 2010.10.21. 21:02:40
op tomi 2010.10.21. 21:06:29
Amúgy száz százalékig igazad van:)
igazságos 2010.10.21. 21:08:57
MEG ÚGYIS VAN ELÉG IDŐ, HOGY ÁTÉRJEK. A VONAT MEG MAJDCSAK NEM ÉR ODA ADDIG.
De a másikat se értem, hogyan lehetséges a helikopter szárnyát leverni a tükörrel? Ennyire rosszul mérte fel a távolságot? :D
P.A.N. 2010.10.21. 21:09:22
ValakiX 2010.10.21. 21:10:58
P.A.N. 2010.10.21. 21:11:02
Dr_utcai_arcos 2010.10.21. 21:14:43
sinhead 2010.10.21. 21:14:54
DE.
Ha sötét minden optikája,azaz nem működik STOP táblaként funkcionál.
Tehát miről beszélünk ?
blr 2010.10.21. 21:15:10
A KRESZ szerint a piros villogás tiltja az áthaladást, ha semmi sem világít, akkor hibás, így biztosítatlan vasúti átjáró.
Ha fehéren villog, az annyit jelent, hogy működik. (És nem, nem elfogadható az érvelés, hogy ha működik, akkor pirosan kéne villognia, ha jön a vonat, mert a fénysorompó jelzőberendezés, nem érzékelő.)
tulee 2010.10.21. 21:33:26
KaPé 2010.10.21. 21:36:51
Mikrobi 2010.10.21. 21:39:40
Rántott máj (törölt) 2010.10.21. 21:53:12
Kopi3.14 2010.10.21. 22:15:38
kacsa! 2010.10.22. 00:20:38
gozos 2010.10.22. 09:45:27
De nem is ez a lényeg: igenis normális átkelőt kell csinálni. A fényjelző berendezés akkoris csak bohóckodás egy félkarú sorompóhoz képest.
Van valakinek statisztikája arról, hogy az elmúlt 12 hónapban
- hány fényjelzős baleset történt?
- hány félkarú sorompós baleset történt?
Látatlanban hiszem, hogy 5-ször több a fényjelzős baleset.
@ValakiX: félsorompó szabálytalan közlekedésből eredő letörőit a javítás árának 2-3 szorosával megb*szni. Az nem megoldás, hogy "azért nem rakok oda biztonsági berendezést, mert megrongálják".
Érdekes, tőlünk nyugatabbra a félkarú sorompó nem problémás.
SomiTomi · http://somitomi.blog.hu 2012.12.17. 22:16:11
@gozos: Létezik fénysorompót ellenőrző jelző (az a neve, hogy "Fénysorompó ellenőrző jelző"), bár inkább csak mellékvonalakon jellemző. Egyébként tudtommal az az előírás, hogy ha a mozdonyvezető tud róla, hogy nem működik a fénysorompó, akkor 15 (!) km/h-ra kell lassítania (és talán Figyelj jelzést is kell adnia). ha nincs jelző, akkor ez úgy lehetséges, hogy az állomáson (ahova a fénysorompók visszajeleznek) értesítik a mozvezt (ha jól tévedek, írásbeli rendelkezéssel).