Az utóbbi időben elhagyott az ihlet, talán kicsit bele is untam a blogolásba. Most mégis billentyűzetet ragadtam, ennek oka pedig, hogy bekövetkezett amire majd negyven éve várok!!! Igen, végre eljött! Nem kell többet álmatlanul forgolódnom az ágyamban és tudatlanul szűkölnöm, hogy ilyen alapvető dologgal sem vagyok tisztában! Nem! Ennek vége! Pár napja végre megtudhattam, hogy ki is a legjobb modellépítő Magyarországon! Tádáááám... A legjobb modellépítő pedig nem más, mint a TAM Modellbau! /vastaps, füttykoncert/
Tudom, most száz modellezőből kilencvenkilenc csendben kérdezi, hogy mi a tököm az a TAM Modellbau? Hát kérem, a válasz nem egyszerű. Pár éve még volt egy www.tam-modell.hu weblap, ami ugyan leginkább egy blog volt, sajnos különösebb mondanivaló nélkül. Hogy a TAM Modell végére hogy került az a "bau", azt csak Börcs Blabla László tudhatja, akit érdekel kérdezze meg tőle. Maga a TAM Modell egy darab embert jelent, mégpedig Varga TAMást, és a betűk méretével máris lelepleztem azt a briliáns kreativitást ami a "cégnevet" illeti. Egyébként az ember és a modellépítés komolysága felveszi a versenyt a Tothgun Modells nevű csúcsmodellépítő "céggel", gyaníthatóan az sem véletlen, hogy egyazon "cégcsoport"-hoz tartoznak. Azért miközben ezt leírtam, kétszer is magamba kellett fojtanom a röhögést, gondoljunk csak bele mekkora "cégcsoport" lehet ez a három ember! Na de megfogadtam, hogy többet nem írok a Quabláról, most különben is a TAM Modell a lényeg, hiszem megnyerte a HAZÁNK LEGJOBB MODELLÉPÍTŐJE címet! Mindenképpen megilleti egy gratuláció! Mivel is nyerte meg? Csak nem azzal a csúcsminőségű antikolással amit a blabla Habbinsokra fröcskölt? Ááá, nem hiszem. Valószínűleg az egyedi építésű DWA és CAF kocsijaival, amik között egyébként nehéz lett volna találni két egyformát. Az utolsó WRmz-t, amit megcsodálhattunk a Q weblapon is, végül tízezerért akarta elsózni a cégcsoport legjobb barátja egy hihetetlenül precízen megalkotott 3G kocsma társaságában, végül így sem kellett a kutyának sem, ezért csere-berére bocsátotta és eltűnt, talán kapott érte egy Sachsen Y-t, akkoriban kezdte el mindenki kiszórni az ormótlan vastagcsíkos kocsikat miután befutott a Roco, meg a startos Tillig. Szerencse, hogy időben megjöttek az ACME és NMJ modellek, különben valószínűleg elárasztották volna a piacot a QuaBLA & TAM Modell koprodukcióban készült csúcsminőségű CAF-kocsik darabonként hatvanezerért. Így sajnos a terv dugába dőlt, és nem lett olyan sikersztori, mint a 3G IC-kocsik amiből még étkező is készült! Azért kíváncsi lennék ki az a "minőségi modellező" aki megvesz egy kocsit ami soha nem létezett és valószínűleg már nem is fog. He? Egy fantáziamodellért hatvan rongyot? Persze, legyen az ő dolguk... Ami a Tomit illeti, nem hinném, hogy büszke lenne ezekre a kocsikra. Akkor? Tán azzal a pár paklikocsival harcolta ki magának ezt a címet? Nem is tudom. Azért én láttam már szebbet is. De akkor mitől lett a legjobb?? Azt hiszem, ez már örök rejtély marad... Bár ha megkérdeznénk a cím adományozójától, Sz. Zoltántól, kinek a vasútmodellezés mellett fő erőssége a gondolkodás, és az okosat mondás. Szeret olcsón venni és drágán eladni, legnagyobb gondja a Fuggerth modellekkel van. Árulja már el az úr, mivel érdemelte ki ezt a mi Tamásunk! Hm? Na? Tán csak nincs valami közös még bennetek a vasútmodellezésen kívül? :D
Elismerem, néha bunkó vagyok… :)
Ajánlott bejegyzések:
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Tekercs Elek 2013.05.13. 18:27:47
De a témánál maradva...
Azért az látnod kellene, hogy ez a "cégcsoport" a magyar modellezés non plus utrája. Hol van ehhez egy MK, vagy egy Albert? Azok csak reszelgettek össze-vissza. De TAM-ék megalkották azt, ami nincs! Kell ennél jobb a magyar modellezőknek? :D
na ki? 2013.05.13. 19:38:28
Neked másfél év után már a fröcsögés se nagyon megy, hónapos szüneteket tartasz.
Szerinted?
na ki? 2013.05.14. 10:56:22
Egy mezei fórumozó (Sxapuka) egy hsz-ban azt írta, hogy a legjobb hazai modellező a TAM modell. Pár hsz-szek később kijavította magát és odaírta, hogy "szerintem" és "egyik". Lehet ezért bírálni, de maga is belátta, hogy tévedett vagy túl erőset mondott. Megjegyzem ettől még az ő véleménye lehet is az, hogy a TAM modellbau a legjobb hazai modellező, sehol nem írta, hogy a TAM Modellbau elnyert volna vagy birtokolna egy ilyen címet. Sehol.
Ebből a szerencsétlen félreértésből kreálsz te egy Quabla gyalázó postot megint.
Mikor érjük meg azt, kedves kritikus, hogy fogsz egy Q modellt és szépen SZAKMAILAG megkritizálod. Hogy ez itt vagy ott, nem jó, nem hiteles, nem valósághű. Vagy, hogy SZERINTED nem szép (ez már szubjektív ugye, de a véleményedhez neked is jogod van).
Nem azt kérem, amit az ostobák szoktak ilyenkor, hogy csinálj te is valamit modellt és mutasd meg. Nem. Ez a legostobább demagógia. Hanem azt, hogy amire vállalkoztál (kritika) azt csináld rendesen.
Mert ez az élő fába is belekötök mentalitás sehova nem vezet.
vasutaskritikus 2013.05.14. 17:11:29
Valószínűleg 18 év múlva is a piacon lesz...
>Ez a post meglehetően aljas.
Neked aljas, másnak humoros...
>Ebből a szerencsétlen félreértésből kreálsz te egy Quabla gyalázó postot megint.
Ami azt illeti, nem a Quablát akartam gyalázni amikor elkezdtem írni, csak így sikerült. Amúgy az írásom melyik része nem felel meg a valóságnak? Hogy a Tamás kocsijai közt nincs két egyforma, vagy hogy a Quablánál 60 ezer egy fantáziamodell?
>Mikor érjük meg azt, kedves kritikus, hogy fogsz egy Q modellt és szépen SZAKMAILAG megkritizálod.
Már megvolt.
vasutaskritikus.blog.hu/2012/09/04/zas_326
>amire vállalkoztál (kritika) azt csináld rendesen.
Ez nézőpont kérdése, mi neked a rendes kritika? Amikor csak a jót írom? Vagy amikor nem írok csúnya szavakat? A kritika mint műfaj, a jellegéből adódóan szubjektív. Az író véleménye, a kritika tárgyáról alkotott gondolatai, legyen az akár film, akár egy modell. Hányszor olvashatsz ugyanarról a filmről vagy színdarabról teljesen eltérő értelmű kritikát? Baj az, hogy én értelmetlennek tartok egy 3G étkezőkocsit? Nem baj, le is írtam. Van akinek tetszik, meg is vette. Nem kell egyetérteni velem.
V63 009 2013.05.30. 20:27:15
De nézzük a tényeket. Annyira kilóg a lóláb, a hazai kisszériás vagy sufni tuning műhelyek közül mindig a Quabla van pellengérre állítva. Egy árva szót nem hallottam még Ricsi mesterről vagy a komáromi főmufti Lajos Albertről. Somogyi Zsoltit, vagy Szilágyi Csabát már ne is említsem. A borsónyi agyaddal nem fogod fel, hogy a kutya ugat, a karaván halad. Volt szerencsém élőben látni a Habbinsokat, semmi gond nincs velük. A fröcskölészést azt te csinálod itt, meg a paplan alatt, ha egyáltalán az még megy. Lennél kedves az önfényező Ricsi gyerekről is írni? Nekem már festett le úgy modellt, hogy elhánytam magam tőle. Vagy vedd elő a Limit nohab átalakítását 70-ért....láttad te egyáltalán hogy az milyen trágya? Ehhez képest mindig Börcs uram, Varga Tomi és Tóth Attila van a célkeresztben. Nem vitás hogy személyes gondod van vele, de ez így is marad már örökre. Te egy balfasz, frusztrált kommentelő vagy és az is maradsz, a Team pedig végzi a dolgát: fest, antikol, tamponoz és elad. Te meg ugatsz és nézed. Ennyi. Sovány, nagyon sová
sín tér 2013.06.03. 12:40:48
Figyelő tekinteted, ha a jobb oldali címkékre veted, máris megtalálod az írásokat az általad felsorolt emberkékről. Mindegyikről többször is, nem kevés szó esett már a múltban. (Talán, csak Ricsi mesterről nem, de erre sem esküdnék meg)
Az információdat nem tudom honnan vetted, a LIMIT- féle NoHAB átalakításról, de az sosem volt több 30-ezernél.
V63 009 2013.06.04. 10:42:34
Szuper. Akkor most már remélem leesett neked is, hogy írtó nagy baromságot böffentettél ide, a tények pedig valahogy csendben elsuhantak melletted. Nem baj, csak akkor ilyen esetben elegánsan fogd be a lepénylesődet. Hogy értsd: Kussolj!
Ja, a nohab átalakítás pedig 70 körül volt. Mozdonnyal együtt te hülye. Vagy külön veszel átalakítást 30-ért, otthon pedig felrakod a mozdonyra? Mondjuk rólad ezt is el tudom képzelni...
sín tér 2013.06.04. 14:14:57
Szoktam olvasni a blogot. Nekem semmi gondom a "Börcs Lacival", de talán azért osztja meg úgy a közvéleményt, mert elég széles és színes a produktum listája. És hát, hogy úgy mondjam, a minőségi szint is eléggé kileng a múltjában. Csinált ő a gagyitól kezdve a profi munkáig mindent. Ezért adja a legnagyobb felületet a kritikára. Tothgun kollégáról inkább nem ejtenék szót! Felesleges.
Viszont homoszexualitásra utaló bejegyzésre nem emlékeztem. Talán nem véletlen, hogy te igen... .-)
Ez a bűvös 70-es szám, meg azért üldöz ennyire, mert a belterjes szaporulat ennyire redukálta le az IQ-dat. Ha, egy átalakítás ára 30ezer, akkor maga az átalakítás, az 30 ezer. A mozdony ára az nem az átalakítás te nagyonhülye! Hanem, amennyiért beszerzed az alapot, amit, majd esetleg át akarsz alakíttatni: 20-tól egész 60-ezerig megeshet ez egy Nohab-nál. A 30-at meg a 60-at már meg se próbáld összeadni, mert az már több mint 70! Szóval, nagyon sok, na!
V63 009 2013.06.05. 13:41:32
Mi az, hogy a minőségi szint kileng a múltjában? Ja, hogy más technológia állt rendelkezésére mint most? És? Elmész a Ford gyárba és reklamálsz azért hogy milyen volt a T-modell?
Te valami elképesztően világtalan lény vagy. És megint tátott szájjal szaladtál a fa**ért. Így jártál.
Nálad sok a baj és mind nagy.
sín tér 2013.06.06. 23:23:59
Persze, hogy nem vagyok a testvéred, ha az lennél letagadnám te ordas nagy seggfej! Csak is a "pejoratív" értelmében vonatkoztattam rád, mint jelzőt. A többit az infantilis fantáziádra bízom!
Nem a legelső modelljeiről beszéltem a Q-nak, hanem az összesről.
Ha már szóba hoztad fentebb Szilágyi Csabát, aki köztudottan maga volt az MK kis széria, akkor ragadjuk ki példának az ő munkáit, összehasonlítás végett: Soha, egyet se láttam, amibe igazán bele tudtam volna kötni. Még az ős Gützold Szergejekből, vagy Piko NoHAB-okból is képes volt mesterit alkotni, az akkori technológiával (tudod, T-modell!). A minősége igényes volt és folyamatos. A Q Szergejek vagy Nohab-ok (itt már azokról beszélek, amiknek az alapja Roco volt!), egyik másika, nem haladta meg azt a szintet, amit ma pár lelkes amatőr bemutat az index, járműépítés topikjában. Pedig, nekik nem áll rendelkezésükre az a "technológia", vagy "TEAM" :-) mint a "Börcs Lacinak". Itt most csak egy kis szeletet ragadtam ki példának, de bármelyik modellre le tudnám ezt vezetni. Ha már a Qubalá-ban, a Q- betű Quality-t (minőséget) jelent, akkor legyen az etalon amit az MK kis széria letett eddig az asztalra! Egyelőre, ennek nyomát sem látom. Pedig az MK, jó ideje nem is hoz ki semmit.
Mindezek ellenére, nekem semmi bajom a Q-val! Ha valakinek tetszik, hát vegye! A kritikát meg viselje!
Veled meg befejeztem a vitát, mert frankón kezdem érzeni magamon a szellemi hanyatlás jeleit, ahogy végigmegyek a gondolatmeneteden!
V63 009 2013.06.07. 09:02:10
Bíztam benne hogy előbb megtalálod a szótárat, de gondolom a könyvtárba is el kellett menned, mert otthon modellekkel és jószándékkal van tele a polc. Szóval eddig tartott. Azért nem futottál rossz időt...
Ki állította egy percig is, hogy Q a legjobb, a csúcs? Láttál te valahol ilyet? Nyílván nem. De a kényszerképzeted odáig szárnyal, hogy az MK-hoz hasonlítod. És ezzel még nem is lenne baj, csak megint sántít az egész...hol van a többi kisszériás csúcsragadozó? Ja, ők megint a feledés homályában, igaz?
A te fejedben a stratégiamentes káosz uralkodik, inkább gondozd továbbra is az állatokat és gyűjtsd be a tetemeket. Ez a számodra testhezálló feladat. Believe me!
Balázs János 2013.06.07. 17:41:47
Erre reagálnék:
"Így sajnos a terv dugába dőlt, és nem lett olyan sikersztori, mint a 3G IC-kocsik amiből még étkező is készült! Azért kíváncsi lennék ki az a "minőségi modellező" aki megvesz egy kocsit ami soha nem létezett és valószínűleg már nem is fog."
Sajnos nem lesz, valóban nem. Én is azok közé tartozom aki vásárolt ilyen kocsit, nem 60-ért hanem 65-ért. Börcs Úr korrektül tájékoztatott , s gondolom mindenkit aki vásárolt e kocsiból, hogy csak a rajzasztalon létezik az étkező, és lehet, hogy nem lesz belőle eredeti jármű.
Volt szerencsém sok olyan modelljét látni amiből nem lett valóság, mert tanulmányként rendelték tőle a különböző cégek.
Visszatérve az étkezőre, csak a tisztánlátás miatt, 3G sem lesz több, mert mindenki tudja, hogy az IC+ mellett voksolt a vasúttársaság. Személy szerint nagyon örülök, hogy vettem az étkezőből, mert jól mutat a vonatban. És nem zavar, hogy nincs a valóságban.
A másik dolog meg a Zas kocsi, az sem volt korekt kritika, idézem:
"A barátom büszke rá, hogy minden modlljét kéz alól veszi, némelyiket egész olcsón."
Na hát éppen ez az, ki tudja hány gazdás már a kocsi, és csak megjegyzem legalább 5 éve jelent meg. Az én kocsimmal semmi gond nincs, bár lehet hogy én kifogtam egy jó példányt.
Végezetül, csak még egy tanácsot had adjak:
Ez az utálkozás sehová nem vezet, maximum oda, hogy a Quablára egyre többen kiváncsiak, és ezáltal ahogy hozzászoló írta: a karaván meg halad!
kérdező... 2013.08.02. 09:33:16
Sok mindenben nincs igazad, sokan mondjak egy bunko taho vagy. En nem mernem ravagni, nekem ez a blog teljesen olyan mint a wikileaks...
Ertem ez alatt, hogy vagy te mondod meg az igazat es mindenben igazad van, vagy te tevedsz a legtobbet es legjobban.
piacfan 2013.09.26. 22:34:58